  • 81. Data: 2009-07-13 08:26:13
    Temat: Re: Pocedura całkowania
    Od: "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl>

    On Jul 13, 8:26 am, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Błąd - maksymalnie tyle - nazwa zmiennoprzecinkowe pochodzi stąd, że
    > dokładność sie zmienia.

    Ani to, ani to. Ponad 15 cyfr znaczących, a nie po przecinku.

  • 82. Data: 2009-07-16 22:06:43
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@k...org.pl> napisał w
    wiadomości grup
    0g2000vbr.googlegroups.com...
    > Ani to, ani to. Ponad 15 cyfr znaczących, a nie po przecinku.

    Qurczak, qurcze blade - czy ja już nie pisałem kiedyś nt. tzw. "polskiego
    grajdoła" ?

    Jak liczba jest w formacie IEEE-ileśtam, to jest to ileśtam cyfr
    po-przecinku (bo w postaci znormalizowanej). Jeżeli jest n-bitów mantysy, to
    z prostego faktu że 2^10 to prawie to samo co 10^2 (bo niewiele więcej), to
    wychodzi ponad 15 cyfr znaczących w wyniku. W tym sensie, że jak dam E60.50
    (albo %60.50e jak wolisz) to wcale a wcale nie będę miał 50 cyfr po
    przecinku - tylko właśnie około 15 - a reszta to będą śmieci. Osobną sprawą
    jest, czy dany algorytm gwarantuje rzeczywiście 15 cyfr po przecinku itd.
    itp. - może tak, może nie. Porównując algorytmy - sensownie jest porównywać
    tylko do tych 15 cyfr - potem już porównuje się nie algorytmy ale sposób
    działania printf czy podobnej instrukcji. Aluzju paniał?!

    slawek

  • 83. Data: 2009-07-16 22:12:35
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:h3ek23$v17$...@n...onet.pl...
    > Błąd - maksymalnie tyle - nazwa zmiennoprzecinkowe pochodzi stąd, że
    > dokładność sie zmienia.

    Nie rozumiem. Może jest za gorąco. Ale nie rozumiem. Czy przeczytałeś że
    mantysa ma 52 bity? I czy wiesz, że mantysa jest w tzw. postaci
    znormalizowanej? Jeżeli teraz już tak, to przemyśl jeszcze raz co napisałeś.

    slawek

  • 84. Data: 2009-07-17 06:04:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    slawek pisze:

> [...]
    > mantysa ma 52 bity? I czy wiesz, że mantysa jest w tzw. postaci
    > znormalizowanej? Jeżeli teraz już tak, to przemyśl jeszcze raz co

    To, że taka jest mantysa, to rozumiem, ale pisałeś tam jeszcze - nie
    wiem czemu o przecinku. Który nijak sie ma do całości.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl