  • 1. Data: 2014-01-02 18:39:23
    Temat: Podczerwień - problem.
    Od: "saskatchewan" <t...@t...pl>

    Witam.
    Mam problem z podczerwienią.Dwa urzadzenia AV.
    Amplituner i odtwarzacz HDD ,jest jeszcze kilka innych
    urządzeń ale je wyeliminowałem .Przy próbie sterowania
    ampitunerem po przez pilot i przy właczonym w trybie standby
    odtwarzacza HDD występuje opoźnione działanie funkcji amplituner.

    Czy w jakiś sposób odbiornik podczewieni jednego urzadzenia może
    wpływać na działanie drugiego ?

    Próbowałem różnych konfiguracji odłączania kabli itp. ale tylko odłączenie
    zasilania
    odtwarzacza HDD zapewnia poprawne działanie amplitunera.

    Co ciekawe po pierwszych objawach opóźnień i odłączeniu HDDplayera od sieci
    amplituner wariuje aż do momentu zresetowania wyłącznikiem sieciowym.

    Ma ktoś jakiś pomysł ?

  • 2. Data: 2014-01-03 08:39:51
    Temat: Re: Podczerwień - problem.
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-02 18:39, saskatchewan pisze:
> [...]
    > odłączenie zasilania
    > odtwarzacza HDD zapewnia poprawne działanie amplitunera.

    Ja bym jeszcze poeksperymentował z rozstawieniem urządzeń na odległość.
    Może odtwarzacz HDD generuje zakłócenia radiowe, które wchodzą na
    wzmacniacz odbiornika podczerwieni bądź iny element amplitunera.
    Ewentualnie zakłócenia przewodzone przez sieć z powodu kiepskich
    zasilaczy impulsowych.

    > Co ciekawe po pierwszych objawach opóźnień i odłączeniu HDDplayera od sieci
    > amplituner wariuje aż do momentu zresetowania wyłącznikiem sieciowym.

    Może to być efekt "pogubienia się" oprogramowania w wyniku zakłócenia.

    Zalep odbiornik podczerwieni tak, aby nie odbierał komend nawet z
    bliska. Co się dzieje?

    A! i jeszcze pytanko czy ten tajemniczy odtwarzacz HDD nie ma jakiegoś
    nadajnika podczerwieni do sterowania innymi urządzeniami?

    --
    Michał

  • 3. Data: 2014-01-03 18:12:05
    Od: "saskatchewan" <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > A! i jeszcze pytanko czy ten tajemniczy odtwarzacz HDD nie ma jakiegoś
    > nadajnika podczerwieni do sterowania innymi urządzeniami?

    Miałes rację .To raczej jednak jakies zakócenia ,
    i bardzo możliwe że od zasilacza.
    Odtwaracz hdd nie posiada nadajnika podczerwieni.

    Pokombinuję jeszcze i znajdę sprawcę zakłóceń.
    pozdrawiam.