  • 1. Data: 2013-09-17 21:18:54
    Temat: Podmiana tła strony przez JS
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mamy zdefiniowane wielokrotne tło:

    background-image: url() url() ...

    Chcemy w JS podmienić np. drugie tło. Czy za każdym razem musimy
    przepisywać wszystkie pozostałe tła?

    element.style.backgroundImage="url() url() ...";

    Marek

  • 2. Data: 2013-09-17 22:55:22
    Temat: Re: Podmiana tła strony przez JS
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    On 2013-09-17 21:18, Marek wrote:
> [...]
    > przepisywać wszystkie pozostałe tła?
    >
    > element.style.backgroundImage="url() url() ...";

    Według mnie tak, będziesz musiał całą wartość właściwości
    background-image zmieniać w całości.

    btw powinno być raczej element.style.backgroundImage="url(), url()";

    https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Guide/C
    SS/Using_multiple_backgrounds

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 3. Data: 2013-09-18 14:46:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-09-17 22:55, Cezary Tomczyk pisze:

    > Według mnie tak, będziesz musiał całą wartość właściwości
    > background-image zmieniać w całości.

    Szkoda :-(

    Czy zauważyłeś w wolnych przeglądarkach mignięcie po takiej operacji? Z
    tego co pamiętam, to pod FF tak się działo. Na chwilę tła znikały aby
    pojawić się ponownie nawet jeśli są to te same pliki graficzne. Pod
    Chrome i IE10 było ok. Nie wiem jak pod resztą istotnych.

    > btw powinno być raczej element.style.backgroundImage="url(), url()";

    Tak, tak. Z głowy pisałem, stąd błąd.

    Marek

  • 4. Data: 2013-09-18 22:07:30
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    On 2013-09-18 14:46, Marek wrote:

    > Szkoda :-(

    :-(

    > Czy zauważyłeś w wolnych przeglądarkach mignięcie po takiej operacji? Z

    Nie. Może to kwestia jeszcze innych właściwości w obrębie jednego
    selektora a które to mogą mieć na to wpływ. Swego czasu stosunkowo wolne
    było text-shadow w Firefoksie, ale może to już nieaktualne ;-)

    > tego co pamiętam, to pod FF tak się działo. Na chwilę tła znikały aby
    > pojawić się ponownie nawet jeśli są to te same pliki graficzne. Pod
    > Chrome i IE10 było ok. Nie wiem jak pod resztą istotnych.

    btw jeśli potrzebujesz preloadingu do obrazków to proponuję to, co
    opisałem tutaj:
    http://www.ctomczyk.pl/simple-technique-to-preload-i
    mages-at-specified-moment/295/
    (en)

    Ale to tak przy okazji, że tak powiem :-)

    > Tak, tak. Z głowy pisałem, stąd błąd.

    Tak podejrzewałem, ale na wszelki wypadek... :-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 5. Data: 2013-09-23 14:49:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-09-18 22:07, Cezary Tomczyk pisze:

    > btw jeśli potrzebujesz preloadingu do obrazków to proponuję to, co
> [...]

    Fajne, ale w FF to nie działa. Zrobiłem niedawno galerię zdjęć
    przesuwających się w tle strony od lewej do prawej i odwrotnie. Zdjęcia
    były progresywnie preloadowane, może w nieco inny sposób ale to nie ma
    znaczenia. Okazało się, że rysunek pomimo preloadowania nie potrafił
    pojawić się gdy był renderowany poza lewą lub prawą częścią ekranu.
    Dopiero gdy przesuwająca się animacja odsłoniła mały fragment w/w
    zdjęcia, na chwilę pojawiał się "brak zdjęcia" a sekundę potem to
    preloadowane zdjęcie. Pod Chrome i IE10 a także na makówkach (Safari) -
    no problem.

    Marek

  • 6. Data: 2013-09-23 23:13:07
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    On 2013-09-23 14:49, Marek wrote:

    mages-at-specified-moment/295/

    > Fajne, ale w FF to nie działa. Zrobiłem niedawno galerię zdjęć

    Możliwe, że może nie działać. Aczkolwiek, która wersja Firefoksa? Jaki
    OS? Sprawdzę to w miarę możliwości.

> [...]
    > zdjęcia, na chwilę pojawiał się "brak zdjęcia" a sekundę potem to
    > preloadowane zdjęcie. Pod Chrome i IE10 a także na makówkach (Safari) -

    Ponieważ przeglądarki różnie zachowują się przy ukrytych obrazkach.
    Jedne je wczytują, inne nie. Nie pytaj mnie o jakie przeglądarki chodzi,
    bo zwyczajnie nie pamiętam :-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 7. Data: 2013-09-24 12:51:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-09-23 23:13, Cezary Tomczyk pisze:

    > Możliwe, że może nie działać. Aczkolwiek, która wersja Firefoksa? Jaki
    > OS? Sprawdzę to w miarę możliwości.

    Robiłem to w ciągu ostatniego roku więc w miarę świeża była wtedy wersja
    FF. OS W8 Pro. No i może jeszcze jedno: zwykła animacja przesuwania pod
    FF strasznie szarpała gdy pod IE i Chrome śmigała płynnie.

    Zresztą nie ma co się bawić w dochodzenia bo i tak za pół roku przestaną
    być one występować a pojawią się kolejne problemy. Co prawda FF kiedyś
    chwalił się, że jest szybszy od IE a w tej chwili na oko jest chyba
    nawet o rząd wielkości wolniejszy. Na psy zeszli :-(

    Marek

  • 8. Data: 2013-09-24 16:12:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 24 Sep 2013 12:51:25 +0200, Marek napisał(a):

    > Robiłem to w ciągu ostatniego roku więc w miarę świeża była wtedy wersja
    > FF. OS W8 Pro. No i może jeszcze jedno: zwykła animacja przesuwania pod
    > FF strasznie szarpała gdy pod IE i Chrome śmigała płynnie.

    Różnie bywa. Mnie się udało niedawno znaleźć kombinację CSS+JS dla obrazków
    tła, która w Chrome tnie niemiłosiernie, zaś Firefox radzi sobie doskonale.

    > chwalił się, że jest szybszy od IE a w tej chwili na oko jest chyba
    > nawet o rząd wielkości wolniejszy. Na psy zeszli :-(

    Fx jest szybki, ale jego głównym problemem w dzisiejszych czasach jest
    praktycznie nieistniejące wsparcie dla wielu procesorów.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl