  • 1. Data: 2006-03-06 08:08:07
    Temat: Podziel się swoim internetem (a w Polsce to my mamy od wielu lat)
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Google i Skype zainwestowały 18 mln euro w mało znaną hiszpańską
    spółkę Fon Technologies, która umożliwia klientom dzielenie się
    bezprzewodowym dostępem do internetu.

    http://hacking.pl/5800

    --
    futszaK
    601061867

  • 2. Data: 2006-03-06 08:29:58
    Od: kamil kapturkiewicz <"horizn/wytnij"@przytnij/neozdrada.pl\\.pl>

    futszaK napisał(a):
    > Google i Skype zainwestowały 18 mln euro w mało znaną hiszpańską
    > spółkę Fon Technologies, która umożliwia klientom dzielenie się
    > bezprzewodowym dostępem do internetu.
    >
    > http://hacking.pl/5800

    juz widze jak ktos kto zarabia 1000 netto, kupuje router i udostepnia
    swoje neo 128 za darmo tylko po to zeby byc trendy. poza tym to takie
    dzialanie w wiekszosci przypadkow bedzie nielegalne i napewno nie
    przyczyni sie do spadku cen internetu w polsce.
    to o czym piszesz w temacie, tyczy sie malych sieci i nikt tam za darmo
    nie ma ;]

  • 3. Data: 2006-03-08 14:24:26
    Od: Sławek <s...@r...pl>

    futszaK napisał(a):
    > Google i Skype zainwestowały 18 mln euro w mało znaną hiszpańską
    > spółkę Fon Technologies, która umożliwia klientom dzielenie się
    > bezprzewodowym dostępem do internetu.

    No ciekawe jak się do tego mają polskie prepisy obronno-podsłuchowe.
    Kto będzie odpowiadał za przestępstwa dokonane z tak udostępnionego
    internetu, za rosyłany spam i wirusy, wyłudzenia na allegro?

    Chrószcz Sławomir
    Rybnet

  • 4. Data: 2006-03-08 14:48:39
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Sławek" <s...@r...pl> napisał w wiadomości

    > No ciekawe jak się do tego mają polskie prepisy obronno-podsłuchowe.
    > Kto będzie odpowiadał za przestępstwa dokonane z tak udostępnionego
    > internetu, za rosyłany spam i wirusy, wyłudzenia na allegro?

    Roztrzelają paru frajerów, to reszta przeczyta instrukcję obsługi.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2006-03-08 17:46:37
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 08 Mar 2006 15:24:26 +0100, użyszkodnik Sławek
    <s...@r...pl> napisał:

    > No ciekawe jak się do tego mają polskie prepisy obronno-podsłuchowe.
    > Kto będzie odpowiadał za przestępstwa dokonane z tak udostępnionego
    > internetu, za rosyłany spam i wirusy, wyłudzenia na allegro?

    nauczy się jeden z drugim logowac połaczenia przechodzące przez NATa
    którego sam postawił bo na razie świadomość w tym aspekcie nawet
    domorosłych adminów osiedlówek jest delikatnie mówiąc niewielka, a są
    tacy co się tego wzbraniają uważając sprawe jako niepotrzebną

    --
    futszaK
    601061867

  • 6. Data: 2006-03-09 00:52:52
    Od: t...@g...com

    troche poza tematem (dot. sygnaturki)
    po angielsku to ma jakis sens, ale 'typów' zupelnie tu nie pasuje.

    pozdrawiam,
    --
    chester

  • 7. Data: 2006-03-09 13:19:56
    Od: Krzysztof Krych <n...@b...pl>

    Dnia Wed, 08 Mar 2006 18:46:37 +0100, futszaK napisał(a):

    [ciach]
> [...]
    > domorosłych adminów osiedlówek jest delikatnie mówiąc niewielka, a są
    > tacy co się tego wzbraniają uważając sprawe jako niepotrzebną
    Witam!
    Proszę podać artykuł oraz ustawę, w której jest napisane o obowiązku
    logowania ruchu.
    Z moich informacji wynika, że dopiero jest projekt takiej ustawy.
    Podsumowując, nie ma obowiązku logowania ruchu, to podajesz listę osób za
    NATem i niech policja dochodzi kto to był.

    --
    Krzysztof Krych

  • 8. Data: 2006-03-11 20:32:07
    Od: Sławomir Chrószcz <s...@n...pl>

> [...]
    > Podsumowując, nie ma obowiązku logowania ruchu, to podajesz listę osób za
    > NATem i niech policja dochodzi kto to był.

    masz zupełną rację - jak narazie polskie przepisy nie nadążają za
    rozwojem techniki, ale logowanie NATa to taki wentyl bezpieczeństwa.

    Zawsze można sobie sobie sytuację, że smutni w razie braku wskazania
    przez Ciebie zabiorą ci wszystkie routery "do przeszukania" na
    ololiczność śladów... zanim Ci je zwrócą twojej firmy już nie będzie...

    Chrószcz Sławomir
    Rybnet

  • 9. Data: 2006-03-12 20:59:14
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 09 Mar 2006 14:19:56 +0100, użyszkodnik Krzysztof Krych
    <n...@b...pl> napisał:

> [...]
    > Podsumowując, nie ma obowiązku logowania ruchu, to podajesz listę osób za
    > NATem i niech policja dochodzi kto to był.

    a ja jako admin maskarady nie mam innych problemów na głowie tylko się
    tłumaczyć ze nie ukrywam podjerzanych działań jednego z drugim, nie
    mówiąc o tym że mi się też takie logi od czasu do czesu MI przydają
    :>

    --
    futszaK
    601061867

  • 10. Data: 2006-03-13 08:49:12
    Od: Krzysztof Krych <n...@b...pl>

    Dnia Sat, 11 Mar 2006 21:32:07 +0100, Sławomir Chrószcz napisał(a):

> [...]
    > przez Ciebie zabiorą ci wszystkie routery "do przeszukania" na
    > ololiczność śladów... zanim Ci je zwrócą twojej firmy już nie będzie...
    Jak już pisałem, moim zdaniem wystarczy podać kto mógł korzystać z
    internetu w tym czasie (np. na podstawie logów dhcpd).
    Pierw sąd musi dostać nakaz zabrania sądu, od tego można się odwołać i
    sprawa przeciągnie się w wieczność.
    Nigdzie nie jest napisane (lub nie znalazłem) co logi mają zawierać. Czy
    tylko nawiązanie połączenia z danym hostem, czy coś więcej.
    Z niecierpliwością czekam na uregulowanie prawne tej sprawy.

    --
    Krzysztof Krych