  • 1. Data: 2015-04-06 11:52:06
    Temat: Polacy nie jeżdzą szybko.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Trasa A4 Kraków Tarnów.
    Długość ok 80km.
    Trasa została zrobiona dwukrotnie w sobotę 4-04 rano ok 10 i wieczorem ok 19.
    Pogoda bez opadów widoczność dobra sucha nawierzchnia.
    Auto skoda octavia
    Tempomat ustawiony na 140km.

    Rano był duży ruch na tyle że nawet na lewym pasie był problem z
    utrzymaniem zadanej prędkości.
    Jeżeli warunki pozwalały ZAWSZE starałem się jechać prawym pasem.

    Wieczorem pustki.

    W obu przypadkach wyprzedziło mnie na całej trasie
    rano 6 aut
    wieczorem 4 auta.
    Dlaczego o tym piszę.
    Dla mnie wniosek jest jeden.
    Polacy generalnie nie jeżdzą szybko.

    Potrzebują TYLKO dostać się z punktu a do punktu b w rozsądnym czasie.

  • 2. Data: 2015-04-06 12:35:49
    Temat: Re: Polacy nie jeżdzą szybko.
    Od: megrims <m...@i...peel>

    On 2015-04-06 11:52, Bolko wrote:
    (ciach)
    > Dla mnie wniosek jest jeden.
    > Polacy generalnie nie jeżdżą szybko.
    (ciach)
    chyba, że jest pusto po horyzont, to 320.

    a tak na serio, to mam takie same wnioski. IMO bardziej wynika
    to po prostu z chęci oszczędzania. Jak jadę nawet 911 lajtowo
    w trasie to mam spalanie na poziomie 10.5. Jak pełen laczek,
    to 30. Ludzie po prostu nie chcą narazić się na mandat/punkty
    oraz wydawać za dużo na paliwo.

  • 3. Data: 2015-04-06 13:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Polacy generalnie nie jeżdzą szybko.

    Mam wrazenie ze jezdza coraz bezpieczniej.
    Ale nie wiem dlaczego zawsze znajdzie sie jeden nieuk z drugim ktory nie
    rozumie, ze wyprzedzanie zawsze i wszedzie nie daje gigantycznych zysków
    czasowych.
    Niestety codziennie zdarzy sie taki, ktory wyprzedza nie zostawiajac sobie
    marginesu bezpieczenstwa - pewnie nie rozumiejąc, że wypadki to zwykle ciąg
    niekorzystnych zdarzen a własnie nie dawanie sobie "zapasu" to jest juz
    jeden krok w strone smierci. Jak na to nałoży się jakis inny błąd, ktos
    inny kto nie daje sobie miejsca na pomyłkę to potem mamy kłopot.

    No chyba ze to nie nieuctwo a jak niektorzy tu przekonują "jade szybko bo
    lubie". Tylko dlaczego nie robią tego na torze?

  • 4. Data: 2015-04-06 13:30:49
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Duża w tym rola coraz częsciej montowanych kamerek sprzężonych z GPS i
    rejestrujących co się dzieje na drodze. Moze to być upubliczniane, co widać
    w TV. Coraz mniej jest przez to wykroczeń nieuchronnie związanych z karą.
    Oszczędzanie paliwa i mechanizmów samochodu to sprawa znana od dawna.

    T.

  • 5. Data: 2015-04-06 13:57:58
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2015-04-06 o 11:52, Bolko pisze:
> [...]
    > Dla mnie wniosek jest jeden.
    > Polacy generalnie nie jeżdzą szybko.
    >
    > Potrzebują TYLKO dostać się z punktu a do punktu b w rozsądnym czasie.

    Machnąłem identyczna trasę. Jedno do czego można się "przypiąć" to
    mistrzowie lewego pasa z @90-100 na liczniku i ci wszyscy, którym z
    niewiadomych przyczyn nie działają kierunkowskazy.

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 6. Data: 2015-04-06 20:00:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
> [...]
    > Ale nie wiem dlaczego zawsze znajdzie sie jeden nieuk z drugim ktory nie
    > rozumie, ze wyprzedzanie zawsze i wszedzie nie daje gigantycznych zysków

    Bezrozumny nieuk to dużo częściej zakuty łeb, który nie może zrozumieć, że
    dla kogoś zysk czasowy i/lub finansowy, nie jest podstawowym kryterium
    decydującym o sposobie jazdy,
    Że ktoś może po prostu być fanem motoryzacji, szukać w niej przyjamności, a
    nie tylko traktować ją jako narzędzie do przejazdu z punktu A do B.

  • 7. Data: 2015-04-06 20:12:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2015 20:00:38 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Że ktoś może po prostu być fanem motoryzacji, szukać w niej przyjamności

    Jasne, drogi Cavalino. Byle poza drogą publiczną, a najlepiej na drodze
    całkiem prywatnej.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 8. Data: 2015-04-06 21:09:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Bezrozumny nieuk to dużo częściej zakuty łeb, który nie może
    > zrozumieć, że dla kogoś zysk czasowy i/lub finansowy, nie jest
    > podstawowym kryterium decydującym o sposobie jazdy,

    Swietnie.
    I bezmyslne wyprzedzanie na krawedzi ryzyka w jakis sposób jest tym samym
    usprawiedliwiony?
    Pomijam fakt, ze zysku czasowego czesto po prostu nie ma.

    > Że ktoś może po prostu być fanem motoryzacji, szukać w niej
    > przyjamności, a nie tylko traktować ją jako narzędzie do przejazdu z
    > punktu A do B.

    Swietnie.
    Zapraszam na tor.
    Drogi, zwłaszcza te na ktorych jest wiecej niz 1 samochód, sa jednak przede
    wszystkim do przemieszczania się.
    Jest tez sporo miejsc gdzie mozna troche bardziej poszalec, ale nie mylmy
    przyjemnosci z szalenstwem czy po prostu głupotą.

  • 9. Data: 2015-04-06 21:38:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]
    >nie tylko traktować ją jako narzędzie do przejazdu z punktu A do B.

    Bezrozumny nieuk to dużo częściej zakuty łeb, który nie może zrozumieć, że
    dla kogoś strzelanie do tarczy, nie jest podstawowym kryterium
    decydującym o sposobie strzelania
    Że ktoś może po prostu być fanem strzelania do ludzi, szukać w nim
    przyjamności, a
    nie tylko traktować je jako narzędzie do sprawdzania ostrości wzroku.

  • 10. Data: 2015-04-06 22:46:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Swietnie.
    > I bezmyslne wyprzedzanie na krawedzi ryzyka

    Znajdź w moich słowach, albo w cytacie tego na co odpowiadałem cokolwiek na
    temat o którym postanowiłeś sobie sam ze sobą właśnie pobredzić.....

    > Swietnie.
    > Zapraszam na tor.

    Możesz sobie jechać - Twoja wola, jak wynajmiesz go sobie indywidualnie, to
    nikt Ci nie będzie przeszkadzał w kapeluszowaniu.
    I ty nikomu w jeździe też, więc zysk podwójny.

    > Drogi, zwłaszcza te na ktorych jest wiecej niz 1 samochód, sa jednak
    > przede
    > wszystkim do przemieszczania się.

    Dla Ciebie.
    Nie jesteś pępkiem wszechświata, więc wszechświat może mieć gdzieś Twoje
    poglądy na ten temat.
    Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej - to się nazywa empatia.

    > Jest tez sporo miejsc gdzie mozna troche bardziej poszalec,

    Podobnie jak jest wielu psychiatrów, którzy byliby skłonni spróbować
    wyleczyć fobie przed normalnym ruchem drogowym.
    A przynajmniej kretyńskie skojarzenia między zwykłym manewrem drogowym, a
    szaleństwem.