  • 1. Data: 2015-04-03 10:40:41
    Temat: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm od tych mniej
    znanych. Tak że np. dlaczego mam lać olej Shella czy Castrola zamiast
    tańszych o 1/3 Lotosa czy Orlenu, czy do tych "markowych" olejów
    dodawane są jakieś ekstra drogie komponenty, czy to tylko za logo firmy
    trzeba płacić?
    . Pytanie także o świace żarowe do diesla, - pomijając już tu zamienniki
    - dlaczego nie Iskra za 40zł a Bosch czy NGK za odpowiednio 100 i 120zł?

  • 2. Data: 2015-04-03 18:42:29
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-03 o 10:40, Trybun pisze:
    > Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm od tych mniej
    > znanych. Tak że np. dlaczego mam lać olej Shella czy Castrola zamiast
    > tańszych o 1/3 Lotosa czy Orlenu

    Lej polskie. Nie ma różnicy. Nie jeździsz przecież w F1, żeby mieć
    wszystko, co najlepsze. Przy typowej jeździe każdy olej będzie dobry.

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-04-03 19:12:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message
    > Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm
    > od tych mniej znanych.

    Myślę że mniej więcej tym samym czym różnią się
    auta toyoty od auta hyundaia albo telewizor sony
    czy samsunga od telewizora unimora czy rubina...

  • 4. Data: 2015-04-03 19:13:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message

    > Lej polskie. Nie ma różnicy. Nie jeździsz przecież w F1, żeby mieć
    > wszystko, co najlepsze. Przy typowej jeździe każdy olej będzie dobry.

    I to samo o świecach.

  • 5. Data: 2015-04-03 22:40:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 03 Apr 2015 10:40:41 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > tańszych o 1/3 Lotosa czy Orlenu, czy do tych "markowych" olejów
    > dodawane są jakieś ekstra drogie komponenty, czy to tylko za logo firmy

    Trudno powiedzieć czym tak naprawdę się różnią, ale w normalnej
    eksploatacji prawdopodobnie nic to nie da Twojemu silnikowi.

    Tu jeszcze taka sprawa że Lotos i Orlen to są już markowe (i wcale nie
    tanie) oleje, myślę że nic nie ustępujące zagranicznym.

    > . Pytanie także o świace żarowe do diesla, - pomijając już tu zamienniki
    > - dlaczego nie Iskra za 40zł a Bosch czy NGK za odpowiednio 100 i 120zł?

    Tu podobnie jak z olejem.
    Jeśli wymieniasz co określony w serwisówce przebieg, to pewnie niczym nie
    będą się różnić.
    Natomiast jak planujesz np. wydłużone przebiegi czy coś, to masz szansę że
    taka lepszej marki, czy wykonana w lepszej technologii będzie np. trwalsza.

  • 6. Data: 2015-04-04 10:07:43
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-03 o 18:42, Marcin N pisze:

    > Lej polskie. Nie ma różnicy. Nie jeździsz przecież w F1, żeby mieć
    > wszystko, co najlepsze. Przy typowej jeździe każdy olej będzie dobry.

    No właśnie nie wiem, mógłbyś sprecyzować co to znaczy "najlepsze", czy
    to znaczy tylko droższe w zakupie przez klienta czy może coś więcej?

  • 7. Data: 2015-04-04 10:08:23
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-03 o 19:12, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message
    >
    > Myślę że mniej więcej tym samym czym różnią się
    > auta toyoty od auta hyundaia albo telewizor sony
    > czy samsunga od telewizora unimora czy rubina...

    Myślisz czy wiesz? I tak nawiasem - Rubin i inne tańsze tv w odróżnieniu
    od Sony nie zostawiały śladu przebicia z wejścia/wyjścia złącza euro na
    ekranie.

  • 8. Data: 2015-04-04 10:10:23
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-03 o 22:40, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Tu jeszcze taka sprawa że Lotos i Orlen to są już markowe (i wcale nie
    > tanie) oleje, myślę że nic nie ustępujące zagranicznym.

    No niby nie są tanie, ale np 4litry takiego Castrola kosztuje 150zł, a
    odpowiednik marki Lotos tylko 98zł.
    I gdybym wymieniał co rok olej to nawet bym nie pytał, ale mój roczny
    przebieg tym dieslem to co w najlepszym wypadku 10 000 km. A tak realnie
    to 5-6tys. A więc nie ma sensu wymieniać oleju co rok. Czy tu, przy
    takim użytkowaniu (czyli wymiana co 2-3lata) te zachodnie, droższe
    byłyby bardziej wskazane?

> [...]
    > taka lepszej marki, czy wykonana w lepszej technologii będzie np. trwalsza.

    I tu takie "dmuchanie na zimne" wydaje się być bardziej uzasadnione niż
    w wypadku olejów, Bosch czy NGK jedno że mogą te świece robić trwalsze,
    to jeszcze mniej podatne na zapiekanie.
    A tak swoją drogą - serwisówka nie przewiduje jakichś planowanych wymian
    świec żarowych w moim aucie.

  • 9. Data: 2015-04-04 12:03:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-04 o 10:10, Trybun pisze:

> [...]
    > to jeszcze mniej podatne na zapiekanie.
    > A tak swoją drogą - serwisówka nie przewiduje jakichś planowanych wymian

    A mógłbyś jakoś uzasadnić, że dla jednych produktów
    "dmuchasz na zimne" a dla innych nie?
    Jakieś podświadome klasyfikowanie, że opony lepsze czy płyn hamulcowy,
    to może bezpieczniej a już lakier czy olej czy coś innego, to może
    być bez patrzenia czy lepsze czy gorsze czy droższe czy tańsze.
    Nie żebym wybierał jakąś opcję, tylko chciałbym wiedzieć.
    Na co jeszcze "dmuchasz na zimne"?

  • 10. Data: 2015-04-04 13:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > być bez patrzenia czy lepsze czy gorsze czy droższe czy tańsze.
    > Nie żebym wybierał jakąś opcję, tylko chciałbym wiedzieć.

    Ale to chyba oczywiste ze opona czy hamulce są wazniejsza czescia samochodu
    niż lakier czy powiedzmy klimatyzacja...