  • 1. Data: 2010-10-22 13:09:40
    Temat: [Polonez] Czy zamiana przewodów WN czyms grozi?
    Od: "Waldemar Maria Pawlak" <w...@w...pl>

    Witam, 3 tygodnie temu odebrałem auto z drobnej naprawy, a teraz chciałem
    wymienić przewody WN.
    Zauważyłem że mam zamienione przewody, tzn 2 z 3. Z cewki przewód oznaczony
    jako 2 idzie do 3 cylindra, a 3 idzie do 2 cylindra. 1 i 4 pasują. Samochód
    pracował normalnie, i teraz po zamienieniu też pracuje normalnie. Czy taka
    zamiana mogłaby jednak coś uszkodzić? Polonez Atu z 2000 roku, 1600 GSi
    beznyna+gaz.

  • 2. Data: 2010-10-22 13:34:06
    Temat: Re: [Polonez] Czy zamiana przewodów WN czyms grozi?
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-10-22 13:09, Waldemar Maria Pawlak pisze:
> [...]
    > Zauważyłem że mam zamienione przewody, tzn 2 z 3. Z cewki przewód
    > oznaczony jako 2 idzie do 3 cylindra, a 3 idzie do 2 cylindra. 1 i 4

    1 i 4 pasuje, bo jak nie popatrzysz to skrajny moze byc i 1 i 4. Jak
    liczysz te cylindry? 1 cylinder jest od strony rozrzadu, czyli w
    Polonezie ten najblizej chlodnicy/liczacego.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 3. Data: 2010-10-22 13:36:50
    Od: Karolek <d...@o...pl>

> [...]
    > pasują. Samochód pracował normalnie, i teraz po zamienieniu też pracuje
    > normalnie. Czy taka zamiana mogłaby jednak coś uszkodzić? Polonez Atu z

    Nic nie uszkodzi.
    Jakbys zamienil 1 z 2 lub 3 z 4 lub 2 z 4 lub 3 z 1 to by nie chodzil, a
    taka zamiana jak u ciebie nie ma zadnego znaczenia.

    --
    Karolek

  • 4. Data: 2010-10-22 13:50:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldemar Maria Pawlak" <w...@w...pl> wrote in message
    ..
> [...]
    > pasują. Samochód pracował normalnie, i teraz po zamienieniu też pracuje
    > normalnie. Czy taka zamiana mogłaby jednak coś uszkodzić? Polonez Atu z

    A czy te cylindry nie chodzą tam parami?
    Jeśli tak, to i iskry dostają w tym samym czasie, więc nic nie szkodzi
    zamiana.

  • 5. Data: 2010-10-22 22:18:31
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Lata temu jak na długo parkowałem (przed jakimś dworcem itp.) to podmieniałem tak
    przewody ;-))
    Chodził i nie chodził, jakby chiał ruszyć, a nie ruszał...

    -----

  • 6. Data: 2010-10-22 22:44:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-22 13:50, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > A czy te cylindry nie chodzą tam parami?
    > Jeśli tak, to i iskry dostają w tym samym czasie, więc nic nie szkodzi

    Są tylko dwie cewki - jedna daje iskrę na cylindry 1 i 4, a druga 2 i 3.
    Zamiana skrajnych lub środkowych miejscami nie ma wpływu na nic.

  • 7. Data: 2010-10-24 00:41:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    ..

    > Są tylko dwie cewki - jedna daje iskrę na cylindry 1 i 4, a druga 2 i 3.
    > Zamiana skrajnych lub środkowych miejscami nie ma wpływu na nic.

    Tak właśnie myślałem że iskry dostają parami.