  • 1. Data: 2010-10-22 13:57:08
    Temat: ubezpieczenie OC - automatyczna kontynuacja
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Dostałem sprzeczne informacje, więc zapytuje:
    Kupiłem 2010-10-10 samochód, na jednoosobową działalność gospodarczą, od
    firmy, na fakturę VAT.
    Samochód posiada ubezpieczenie OC ważne do 2011-01-10, ze składką wyższą
    niż by była moja (mam większe zniżki)
    Teoretycznie mam 30dni od zakupu na wypowiedzenie tamtego OC i zawarcie
    swojego.
    Co się dzieje jeśli nie wypowiadam? Czy wystarczy że nie wypowiem w
    ciągu 30 dni i jest ono "moje" i do jego końca czyli 2011-01-10 mam
    spokój, a tuż przed 2011-01-10 idę ubezpieczyć "po swojemu" i będzie ok?
    Chciałbym wtedy wziąć AC jeszcze...

    Problemem może tutaj być to, że jeden i drugi podmiot ubezpieczający
    jest firmą a nie konsumentem, nie wiem czy to czegoś nie zmienia...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-10-22 14:15:25
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - automatyczna kontynuacja
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 22.10.2010 BartekK <s...@N...org> napisał/a:
> [...]
    > ciągu 30 dni i jest ono "moje" i do jego końca czyli 2011-01-10 mam
    > spokój, a tuż przed 2011-01-10 idę ubezpieczyć "po swojemu" i będzie ok?
    bingo.

    > Chciałbym wtedy wziąć AC jeszcze...
    a teraz nie chcesz? AC (o ile nie umowiles sie inaczej z sprzedajacym) nie
    przechodzi na nabywce - wiec musisz je zawrzec od nowa jezeli chcesz je miec.

    > Problemem może tutaj być to, że jeden i drugi podmiot ubezpieczający
    > jest firmą a nie konsumentem, nie wiem czy to czegoś nie zmienia...
    podmiot ubezpieczajacy (ubezpieczyciel?) jest zawsze firma.. wiec nie rozumiem :)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 3. Data: 2010-10-22 14:47:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości grup

    > Co się dzieje jeśli nie wypowiadam? Czy wystarczy że nie wypowiem w ciągu
    > 30 dni i jest ono "moje" i do jego końca czyli 2011-01-10 mam spokój, a
    > tuż przed 2011-01-10 idę ubezpieczyć "po swojemu" i będzie ok?

    dokladnie tak wlasnie jest, teraz oc przechodzi wraz z pojazdem, musisz
    jednak pamietac, ze jesli bedziesz chcial zmienic ubezpieczyciela, to musisz
    wypowiedziec to oc, przed koncem jego zakonczenia

  • 4. Data: 2010-10-22 15:22:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2011-01-10, Co się dzieje jeśli nie wypowiadam? Czy wystarczy że
    > nie wypowiem w ciągu 30 dni i jest ono "moje" i do jego końca

    "twoje" to ono w zasadzie jest juz teraz, zalezy jeszcze od ktorej
    strony patrzec :-)

    > spokój, a tuż przed 2011-01-10 idę ubezpieczyć "po swojemu" i
    > będzie ok?

    Ale wtedy tez wypowiedziec wczesniej !

    > Chciałbym wtedy wziąć AC jeszcze...

    A nie lepiej juz teraz ?

    > Problemem może tutaj być to, że jeden i drugi podmiot
    > ubezpieczający jest firmą a nie konsumentem, nie wiem czy to
    > czegoś nie zmienia...

    Niby nic.

    J.

  • 5. Data: 2010-10-22 15:28:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-22 15:22, J.F. pisze:
    > Ale wtedy tez wypowiedziec wczesniej !
    Wiadomo, parę dni wcześniej trzeba, przynajmniej 3 a bezpiecznie z >7

    > A nie lepiej juz teraz ?
    Nie wiem, z tego co patrzałem to w pakiecie Oc+Ac wychodziło taniej.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-10-22 16:20:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Nie wiem, z tego co patrzałem to w pakiecie Oc+Ac wychodziło
    > taniej.

    No to wlasnie - wypowiedziec OC i kupic pakiet.

    A nie ryzykowac przez 3 miesiace dla 100-200zl ..

    J.

  • 7. Data: 2010-10-22 16:36:12
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-22 16:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w
    >
    > No to wlasnie - wypowiedziec OC i kupic pakiet.
    >
    > A nie ryzykowac przez 3 miesiace dla 100-200zl ..
    To akurat jest decyzja nie na podstawie oszczędzania tych 100-200zł,
    tylko tego, że to auto na firmę, firma rozlicza się kwartalnie, i w tym
    kwartale kosztów nie potrzeba wcale, a w pierwszym kwartale 2011 będą
    potrzebne.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-10-22 20:06:28
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

> [...]
    > tylko tego, że to auto na firmę, firma rozlicza się kwartalnie, i w tym
    > kwartale kosztów nie potrzeba wcale, a w pierwszym kwartale 2011 będą
    wez tylko pod uwage ze w momencie kradziezy jak nie ma AC - pozostalej wartosci
    auta nie mozesz zamortyzowac. Oczywiscie kwestia wartosci autka. Dla kilkuset
    zlotych to moze warto zaryzykowac.

  • 9. Data: 2010-10-22 21:07:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Oct 2010 16:36:12 +0200, BartekK wrote:
> [...]
    >tylko tego, że to auto na firmę, firma rozlicza się kwartalnie, i w tym
    >kwartale kosztów nie potrzeba wcale, a w pierwszym kwartale 2011 będą

    No to jeszcze gorzej, bo ryzykujesz jak rozumiem dla paru zlotych
    odsetek, bo podatki w koncu trzeba bedzie zaplacic takie same.

    Sprawdz sobie mbank - u nich mozna placic co miesiac, albo sprawdz czy
    nie ma gdzies skladek kwartalnych :-)

    J.