  • 1. Data: 2011-09-06 18:26:43
    Temat: Polska Wschodnia
    Od: adamlawnik <a...@y...pl>

    Skoro Białoruś przypadła Wam do gustu to zapraszam jeszcze dla
    porównania do Polski Wschodniej:
    http://www.adamlawnik.pl/zdjecia/polska_wschodnia.ph
    Zdjęcia pochodzą z lat 2005-2010, wiele miejsc już nie istnieje.
    Pozdrawiam
    Adam Ławnik

  • 2. Data: 2011-09-06 19:40:33
    Temat: Re: Polska Wschodnia
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    znacznie lepiej się ogląda opisane zdjęcia.
    Bardzo przyjemnie się ogląda.

    Och ta Pierwsza Rzeczypospolita głęboko siedzi w świadomości. meczety,
    cerkwie, kościoły, zbory......

  • 3. Data: 2011-09-07 06:14:31
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    W dniu 2011-09-06 20:26, adamlawnik pisze:
> [...]
    > http://www.adamlawnik.pl/zdjecia/polska_wschodnia.ph
    > Zdjęcia pochodzą z lat 2005-2010, wiele miejsc już nie istnieje.

    naprawdę świetne zdjęcia. Zerknąłem też na zdjęcia z Doliny Rospudy -
    prawdziwa uczta dla oczu i ducha.
    zapisałem sobie Twoją stronę w zakładkach - mam zamiar ją regularnie
    odwiedzać.

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2011-09-09 14:29:06
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    No powiem Ci szczerze, ze klimat wylaniajacy sie ze zdjec
    przedstawiajacych Polske wschodnia, oraz tych z Bialorusi jest baaaardzo
    zblizony. Gdybys je przemieszal wcale nie mialbym wrazenia ze cos do
    czegos nie pasuje :)

    W Bialoruskim watku duzo bylo napisane o biedzie w tym kraju, ale tu nie
    widze wiekszej roznicy, a wlasciwie prawie zadnej nie widze :)
    Moze po prostu przyczynil sie do tego wybor podobnych - wdziecznych
    tematow i motywow fotograficznych? Malowniczne chatki nadgryzione przez
    czas, starzy biedni ludzie, zycie "na odlocie" itd?

    To moze takie pytanie zadam, w obu przypadkach tak samo mocno szukales? :)
    Bo spedzilem ostatnio sporo czasu w Bieszczadach oraz w okolicach Sejn i
    szczerze mowiac wyglada to juz nie tak swojsko i "skansenowo".
    Powiedzialbym ze w wielu miejscach widac nie tyle jakas skrajna biede, a
    jezeli juz to bardziej dziadostwo gospodarza, ktory ma bangladesz w
    swoim obejsciu :)

    A tak juz zupelnie poza tematem... od kilku lat od czasu do czasu
    natykam sie na Twoje zdjecia (ktore ogolnie bardzo lubie) i w tych
    ostatnich seriach zauwazylem, ze chyba zmieniasz specjalizacje? :)
    Wczesniej glownie natura, widoki, jakies detale, a teraz to juz chyba
    cos bardziej na ksztalt "malowniczej reporterki"? :)

  • 5. Data: 2011-09-10 20:38:40
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2011-09-09 16:29, Konrad L pisze:

> [...]
    > Powiedzialbym ze w wielu miejscach widac nie tyle jakas skrajna biede, a
    > jezeli juz to bardziej dziadostwo gospodarza, ktory ma bangladesz w

    Sejny to już inna kraina. Żeby zobaczyć sceny jak ze zdjęć Adama to
    trzeba pojechać w okolice Sokółki, a potem wzdłuż granicy na południe,
    aż do Siemiatycz. Znajdzie się tam i biedę i rozwalające się chaty, a
    także kolorowe cerkwie. Oczywiście, Podlasie też się zmienia. Przykładem
    właśnie Bohoniki i Kruszyniany. Tatarów coraz mniej, za to coraz więcej
    domów jest własnością "miastowych".

  • 6. Data: 2011-09-10 20:55:00
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 6 Sep 2011 11:26:43 -0700 (PDT), adamlawnik
    <a...@y...pl> wrote:

    >Skoro Białoruś przypadła Wam do gustu to zapraszam jeszcze dla
    >porównania do Polski Wschodniej:
    >http://www.adamlawnik.pl/zdjecia/polska_wschodnia.p
    hp
    >Zdjęcia pochodzą z lat 2005-2010, wiele miejsc już nie istnieje.
    >Pozdrawiam
    >Adam Ławnik
    Dziwi mnie jednak pogarda z jaką traktuje się u nas stare, ludowe
    rzeczy. Mam trochę porównania ze Skandynawią, gdzie posiadanie starego
    domu, czy 200 letniej stodoły to jest powód do pewnej dumy.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 7. Data: 2011-09-10 22:08:24
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "adamlawnik" <a...@y...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
[...]

    Znów super zdjęcia i jak to wyraziłem przy komentowaniu zdjęć białoruskich
    mała różnica co polskie albo białoruskie. Kiedyś to był jeden naród i
    granicy nie było.
    Ponieważ zdjęcia się nam wszystkim tu podobały naszło mnie takie pytanie co
    sie nam właściwie podoba? Rozwalające sie chałupy? Zarośnięte pola i płoty?
    Starzy, biedni ludzie? Zarośnięte tory i połamane wiatraki? Drewniane
    opuszczone cerkwie?

    Także nie wiem czy temat nie jest zbyt sentymentalny albo raczej, czy Ty go
    w ten sposób go nie przedstawiłeś w Sienkiewiczowski sposób co łzę wyciska.
    Można i tak, wielka krzywda się nie stała.

  • 8. Data: 2011-09-10 22:34:22
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-10 22:55, Grzegorz Krukowski wrote:
    > Dziwi mnie jednak pogarda z jaką traktuje się u nas stare, ludowe
    > rzeczy. Mam trochę porównania ze Skandynawią, gdzie posiadanie starego
    > domu, czy 200 letniej stodoły to jest powód do pewnej dumy.

    Ze Skandynawią, gdzie posiadanie starego ZADBANEGO domu, jest powodem do
    dumy :).

    Stare budynki na polskich wsiach to w większości ruiny. Widziałem
    stodoły, w których ważnym elementem nośnym są drzwi :). I naprawdę nie
    trzeba jechać aż do granicy z Białorusią, bo jest tego pełno np. na
    Mazowszu.

    pozdrawiam,
    PK

  • 9. Data: 2011-09-11 12:52:45
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 11 Sep 2011 00:34:22 +0200, Kosu <6...@e...pl> wrote:

> [...]
    >stodoły, w których ważnym elementem nośnym są drzwi :). I naprawdę nie
    >trzeba jechać aż do granicy z Białorusią, bo jest tego pełno np. na

    To jest kwestia świadomości i usilnego wypierania z siebie chłopskiego
    pochodzenia. Przecież to takie so last centaury posiadanie takiego
    domu, teraz panie, murowany, beton i te sprawy. Także nie redukowałbym
    problemu do strony finansowej, to zbytnie uproszczenie. A że
    niezadbany drewniany dom niszczeje bardzo szybko to i są efekty takie
    jakie są. Jak dla mnie szkoda. To chyba taka nasza cecha, że szybko
    staramy się zapomnieć o starym a fetyszyzujemy nowe.

    Dla mnie szokiem było to, że spora większość (chyba) Norwegów ma w
    domu strój ludowy, który nie dość że jest drogi, to używany raz do
    roku na ich święto narodowe. Warto na ten dzień tu przyjechać i
    zobaczyć to na własne oczy (17 maja). I jak się zacząłem dopytywać, to
    żona znajomego od razu wyciągneła swój, a potem dokładnie objaśnili,
    co, jak skąd ;) Zapytaj się o coś takiego u nas - w najlepszym
    przypadku zostaniesz zakwalifikowany jako wyznawca ojca dyrektora.

  • 10. Data: 2011-09-11 13:07:58
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-11 12:52:45 +0000, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> said:

    > Zapytaj się o coś takiego u nas - w najlepszym
    > przypadku zostaniesz zakwalifikowany jako wyznawca ojca dyrektora.

    I tu trafiłeś w dziesiątkę.
    Pogarda dla tradycji w tym kraju tak kapie ze wszelkich przekazów, że
    ludzie boją się iż będą przypisani do ciemnogrodzian moherowych, czy
    obrońców.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam