  • 1. Data: 2009-11-06 07:38:20
    Temat: Polska - drugie Chiny?
    Od: jacki <c...@i...pl>

    "Dziennik Gazeta Prawna": Dostęp do internetu ma być w Polsce
    limitowany. Przy okazji zdelegalizowania e-hazardu rząd chce stworzyć
    czarną listę domen, które będą musieli blokować dostawcy internetu -
    ustalił dziennik.
    Pomysł nabrał realnych kształtów podczas serii spotkań ekspertów z
    policji i MSWiA w Ministerstwie Finansów, które pilotuje prace nad tym
    projektem - zaznacza gazeta. - Chcemy wprowadzenia nowego artykułu do
    prawa telekomunikacyjnego, roboczo to art. 170a - ujawnia "DGP" urzędnik
    z MSWiA.

    Według tego przepisu, wszyscy dostawcy internetu mieliby obowiązek
    blokować strony z niebezpieczną zawartością. Czarną listą zarządzałby
    Urząd Komunikacji Elektronicznej. Konkretne adresy będą wskazywać UKE,
    policja, służby specjalne i Ministerstwo Finansów.

    (za onet.pl)

  • 2. Data: 2009-11-06 07:44:17
    Temat: Re: Polska - drugie Chiny?
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 06.11.2009 jacki <c...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > Urząd Komunikacji Elektronicznej. Konkretne adresy będą wskazywać UKE,
    > policja, służby specjalne i Ministerstwo Finansów.

    Kolejny martwy przepis. Już widzę jak firma X zarejestrowana na
    Kajmanach będzie świadczył usługi proxy dla wszystkich miłośników
    e-hazardu.

    Ręce opadają kto pisze to prawo.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 3. Data: 2009-11-06 08:17:41
    Od: Wolodyj <t...@o...pl>

    Łukasz Jagiełło pisze:

    > Kolejny martwy przepis. ....

    Trudno się nie zgodzić (domena może zmieniać IP, więc prosty BGP blackholing nie
    zadziała),
    poza tym nawet dzieci w szkołach na informatyce wiedzą co to "proxy".
    Jeśli nasze pieniądze z podatków będą trwonione na takie bzdury, to jesteśmy bidni.

    Z drugiej strony to jest pomysł na biznes:
    - wykupić serwery za granicą
    - napisać ładną, prostą aplikacyjkę zestawiającą tunel do serwerów
    - rozreklamować jako bramkę do nieblokowanego(WOLNEGO) internetu

    i kaska sama płynie ;). Może ktoś już coś takiego planuje, i dlatego powstaje takie
    prawo ?

    PS.
    Wiem, że jest sporo darmowych tego typu rozwiązań proxy z szyfrowaniem,
    ale jak będzie szum medialny, to komercyjne ma szansę zadziałać :P

    --
    MG

  • 4. Data: 2009-11-06 08:34:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "jacki" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Urząd Komunikacji Elektronicznej. Konkretne adresy będą wskazywać UKE,
    > policja, służby specjalne i Ministerstwo Finansów.

    I tak przez najblizsze miesiace kazde pierdniecie dowolnego publikatora z
    bozej laski na temat ehazardu trafi na polip.

  • 5. Data: 2009-11-06 10:05:32
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > I tak przez najblizsze miesiace kazde pierdniecie dowolnego publikatora
    > z bozej laski na temat ehazardu trafi na polip.

    "Strony z niebezpieczna zawartoscia" to jednak cos innego niz "tylko"
    ehazard. Pol internetu to potencjalne "strony z niebezpieczna zawartoscia".

    pozdr.

  • 6. Data: 2009-11-06 10:30:13
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    DK wrote:

    > "Strony z niebezpieczna zawartoscia" to jednak cos innego niz "tylko"
    > ehazard. Pol internetu to potencjalne "strony z niebezpieczna
    > zawartoscia".

    no, na forum onetu można dostać ataku kolki.

    Lemat
    easyISP jest spam friendly - utrzymuje notorycznego spamera polandexport /
    ipeik / netex-sterling, pomóżcie ich przekonać nie wykupując u nich
    hostingu.

  • 7. Data: 2009-11-06 11:32:56
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Fri, 06 Nov 2009 09:17:41 +0100, Wolodyj <t...@o...pl> wrote:

    > Z drugiej strony to jest pomysł na biznes:
    > - wykupić serwery za granicą
    > - napisać ładną, prostą aplikacyjkę zestawiającą tunel do serwerów
    > - rozreklamować jako bramkę do nieblokowanego(WOLNEGO) internetu

    i sprzedawać jako usługę dodaną do podstawowej usługii "dostęp do
    Internetu", a żeby nie było ze oferuje usługę zabronioną w Polsce,
    aplikacja musiałaby być produkowana przez firmę zewnętrzną, najlepiej
    import z jakiegoś normalniejszego kraju, np z Czech

    > Wiem, że jest sporo darmowych tego typu rozwiązań proxy z szyfrowaniem,
    > ale jak będzie szum medialny, to komercyjne ma szansę zadziałać :P

    a przy okazji zarobić będzie można na reklamach no i nikt nie będzie
    mógł narzekać że mu "internet zamukla" bo to tunel

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    http://zdrowepanstwo.pl/

  • 8. Data: 2009-11-06 11:37:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "DK" <c...@W...wroclaw.pl> napisał w wiadomości

    > "Strony z niebezpieczna zawartoscia" to jednak cos innego niz "tylko"
    > ehazard. Pol internetu to potencjalne "strony z niebezpieczna
    > zawartoscia".

    No ale walka z ehazardem nam tu zapladnia "umysly" dziennikarzyn.

  • 9. Data: 2009-11-06 12:07:48
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 06 Nov 2009 11:05:32 +0100, DK napisał:

    > "Strony z niebezpieczna zawartoscia" to jednak cos innego niz "tylko"
    > ehazard. Pol internetu to potencjalne "strony z niebezpieczna zawartoscia".

    Znaczy że trzeba dropować co drugi IP ?

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 10. Data: 2009-11-06 13:56:58
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Verox wrote:

    > Znaczy że trzeba dropować co drugi IP ?

    Albo losowo, albo np. same nieparzyste :-)