  • 11. Data: 2009-11-06 17:32:16
    Temat: Re: Polska - drugie Chiny?
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    jacki wrote:
    > "Dziennik Gazeta Prawna": Dostęp do internetu ma być w Polsce
    > limitowany. Przy okazji zdelegalizowania e-hazardu rząd chce stworzyć
    > czarną listę domen, które będą musieli blokować dostawcy internetu -
    > ustalił dziennik.
    > Pomysł nabrał realnych kształtów podczas serii spotkań ekspertów z
    > policji i MSWiA w Ministerstwie Finansów, które pilotuje prace nad tym
    > projektem - zaznacza gazeta. - Chcemy wprowadzenia nowego artykułu do
    > prawa telekomunikacyjnego, roboczo to art. 170a - ujawnia "DGP" urzędnik
    > z MSWiA.

    Związek Socjalistycznych Republik Europejskich, pust wsiegda budziet unia!

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 12. Data: 2009-11-06 17:36:19
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 06.11.2009, Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> wroted:

    > Związek Socjalistycznych Republik Europejskich, pust wsiegda
    > budziet unia!

    Ciesz się, że ci się wszystko z dupą nie kojarzy. Chociaż może
    to by było nawet mniej żenujące.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 13. Data: 2009-11-06 19:02:58
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Ciesz się, że ci się wszystko z dupą nie kojarzy. Chociaż może
    > to by było nawet mniej żenujące.

    madremu wystarcza dwa slowa, a glupiemu to i referatu malo...

  • 14. Data: 2009-11-06 21:44:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    jacki <c...@i...pl> writes:

> [...]
    > limitowany. Przy okazji zdelegalizowania e-hazardu rząd chce stworzyć
    > czarną listę domen, które będą musieli blokować dostawcy internetu -

    No jasne.

> [...]
    > projektem - zaznacza gazeta. - Chcemy wprowadzenia nowego artykułu do
    > prawa telekomunikacyjnego, roboczo to art. 170a - ujawnia "DGP"

    A gdzie imie i nazwisko tego urzednika? Bez tego nie ma informacji, jest
    tylko glupawy artykul z pseudosensacja.

    > Według tego przepisu, wszyscy dostawcy internetu mieliby obowiązek
    > blokować strony z niebezpieczną zawartością. Czarną listą zarządzałby
    > Urząd Komunikacji Elektronicznej. Konkretne adresy będą wskazywać UKE,
    > policja, służby specjalne i Ministerstwo Finansów.

    No jaaaasne. Troche myslenia, panstwo "dziennikarze".

    Takie cos w Chinach obowiazuje, a jesli ktos potrzebuje, to nawet tam
    bez problemu sobie poradzi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2009-11-07 19:35:36
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Znaczy że trzeba dropować co drugi IP ?

    moze zeby bylo latwiej (bo nie wiadomo ktory numer jest zly) to proponuje co drugi
    pakiet

    Icek

  • 16. Data: 2009-11-08 12:05:12
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Wolodyj napisał(a):

    > Trudno się nie zgodzić (domena może zmieniać IP, więc prosty BGP blackholing nie
    zadziała),
    > poza tym nawet dzieci w szkołach na informatyce wiedzą co to "proxy".
    > Jeśli nasze pieniądze z podatków będą trwonione na takie bzdury, to jesteśmy bidni.
    >
    > Z drugiej strony to jest pomysł na biznes:
    > - wykupić serwery za granicą
    > - napisać ładną, prostą aplikacyjkę zestawiającą tunel do serwerów
    > - rozreklamować jako bramkę do nieblokowanego(WOLNEGO) internetu
    >
    > i kaska sama płynie ;). Może ktoś już coś takiego planuje, i dlatego powstaje
    takie prawo ?

    Nic nowego nie wymyśliłeś. W chinach prawie każdy student ma taki zestaw
    automatyzujący odblokowywanie internetu :) To jest tak oczywiste że jest
    to chyba pierwsza czynność jaką wykonuje się po podłączeniu internetu.
    Ci mniej leniwi a bardziej nieufni nie korzystają z takich zestawów
    tylko biorą vpny gdzieś na zachodzie (m.in. u mnie :) i konfigurują
    "ręcznie".

    Ale podejrzewam że nasz rząd jest dużo bardziej ambitny niż chiński i u
    nas dodatkowo pojawi się podstawa prawna do karania użytkowników za
    korzystanie z takich usług.

  • 17. Data: 2009-11-08 14:10:44
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Sun, 08 Nov 2009 13:05:12 +0100, Asmodeusz
    <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> wrote:

    > Ale podejrzewam że nasz rząd jest dużo bardziej ambitny niż chiński i u
    > nas dodatkowo pojawi się podstawa prawna do karania użytkowników za
    > korzystanie z takich usług.

    ustawa o zwalczaniu narkomanii i dostępu do nielegalnych źródeł
    informacji, do takich przedmiotów jak lufka, czy susz roślinny dojdzie
    pendrajw z pirackimi mp3kami czy bibułą, opcja "do 3 lat więzienia"
    jest odpowiednia, cała reszta, czyli procedury przeszukiwań kieszeni
    przez posiadających piane w pysku gliniarzy są już opracowane i
    wyćwiczone tysiące razy

    państwo policyjne jak nic

    http://demotywatory.pl/342429/--Wiesz-co-zdaje-mi-si
    e-

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    http://zdrowepanstwo.pl/

  • 18. Data: 2009-11-09 23:04:13
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Icek pisze:

    > moze zeby bylo latwiej (bo nie wiadomo ktory numer jest zly) to proponuje co drugi
    pakiet

    Wieksza cześć urządzeń ma balancing bazujacy na XOR SRC/DST/rozne
    kombinacje, albo per dst ip a nie per packet więc chyba co drugi IP łatwiej

    stosując składnie cisco:

    ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 <gateway>
    ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 Null0

    --