  • 1. Data: 2017-05-31 20:09:18
    Temat: Polskie Komputery
    Od: m...@g...com

    Witam wszystkich. Szukam elektroniki i nie tylko związanej z polską informatyką lat
    70., 80. i 90. Od komputerów, poprzez dokumentację i oprogramowanie, terminale,
    dziurkarki, czytniki taśmy perforowanej. Zapraszam na https://polskiekomputery.pl
    oraz do kontaktu pod adresem polskiekomputerypl (tenznaczek) gmail.com.

  • 2. Data: 2017-06-01 01:09:52
    Temat: Re: Polskie Komputery
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zapraszam nahttps://polskiekomputery.pl

    Jestem pod wrażeniem, szczególnie tego Elwro. Ciekawe, czy te kości
    sdiełano w CCCP to aby nie w Polsce były produkowane. Działa ten komputerek?
    Ciekawe też, że czas dostępu ówczesnych dysków Mera był wcale nie tak
    dużo większy, niz współczesnych.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2017-07-02 00:57:34
    Od: m...@g...com

    Mówisz o tym Elwro 800 co jest na stronie?

  • 4. Data: 2017-07-02 21:48:37
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2017-06-01 o 01:09, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Jestem pod wrażeniem, szczególnie tego Elwro. Ciekawe, czy te kości
    > sdiełano w CCCP to aby nie w Polsce były produkowane.
    W późnych latach 70-tych pracowałem nad pewnym projektem, w którym
    potrzebny był mikroprocesor i EPROMy. Kierownictwo naciskało na polskie
    elementy, które już za chwilę miała wypuścić TEWA. Otóż nie wypuściła.
    W końcu udało się szefa przekonać i powstało urządzenie na NRDowskim Z80
    (U880 chyba się nazywał) i ruskich 2716. Nie spotakałem się w swojej
    przcy z mikrokomputerem ELWRO, natomiast w latach późniejszych dosyć
    intensywnie trenowałem na Meritum (Mera Elzab- też Z80 i ruskie 2716).
    Tewa nie miała szans przeskoczyć poza MSI, gdyż na Służewcu były za duże
    drgania gruntu i maski się przesuwały. Przy dzisiejszym Mordorze to
    chyba 7400 by nie powstało.

  • 5. Data: 2017-07-02 23:39:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 2 Jul 2017 21:48:37 +0200, Andrzej <d...@o...pl> wrote:
    > drgania gruntu i maski się przesuwały. Przy dzisiejszym Mordorze to
    > chyba 7400 by nie powstało.

    Czemu?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-07-03 05:13:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 02.07.2017 o 23:39, Marek pisze:

    > Czemu?

    Poczytaj sobie raport NIK o Polskiej Agencji Ko(s)micznej.

  • 7. Data: 2017-07-03 10:34:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-02 o 21:48, Andrzej pisze:

> [...]
    > Tewa nie miała szans przeskoczyć poza MSI, gdyż na Służewcu były za duże
    > drgania gruntu i maski się przesuwały. Przy dzisiejszym Mordorze to

    Ja się zawsze zastanawiam jak im się udaje robić scalaki w takiej korei
    o tajwanie juz nie mówię, gdzie jest taka gęstość zaludnienia, kolei,
    samochodów a o trzęsieniach ziemi już nie wspomnę, skoro u nas były
    takie problemy.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2017-07-03 10:53:52
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 03.07.2017 o 10:34, Janusz pisze:

> [...]
    > o tajwanie juz nie mówię, gdzie jest taka gęstość zaludnienia, kolei,
    > samochodów a o trzęsieniach ziemi już nie wspomnę, skoro u nas były

    Możesz popatrzeć na lokalizacje fabryk tsmc:
    http://www.tsmc.com/english/dedicatedFoundry/manufac
    turing/locations.htm

    Na mapie nie widać zaraz obok linii kolejowych, tramwajowych.
    A tam gdzie to istotne, to pewnie są oddzieleni od płyty fundamentowej
    budynku i posadzeni na jakiejś amortyzacji.

  • 9. Data: 2017-07-03 11:14:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >korei o tajwanie juz nie mówię, gdzie jest taka gęstość zaludnienia,
    >kolei, samochodów a o trzęsieniach ziemi już nie wspomnę, skoro u nas

    Teraz technologia skoczyla do tak niebotycznych rozmiarow,
    ze byc moze taki drobiazg im nie przeszkadza - od wszystkiego musieli
    sie odizolowac :-)

    Jak oni to robia ... ciekaw jestem.
    16nm ... przeciez tego nie da sie nawet zobaczyc.

    J.

  • 10. Data: 2017-07-03 12:18:12
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Czemu?

    Bo naswioetlali przez kliszę i drgania powodowały nieostrosć.
    Sprawa znana w latach 80 na pewno.