  • 1. Data: 2013-04-13 12:19:33
    Temat: Pomiar napięcia z separacją
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Zna ktoś tańszą alternatywę:
    http://pl.farnell.com/lem/lv-25-p/przetwornik-voltag
    e-plytka-drukowana/dp/1617416
    Generalnie chodzi o pomiar napięcia zmiennego do 500V, dobrze by było
    też mierzyć stałe, ale nie koniecznie. Dokładność 5% wystarczy.
    Myślałem o jakimś transoptorze linearyzowanym, ale znów nie specjalnie
    mi się chce robić osobnego, separowanego zasilania po stronie napięcia
    mierzonego.
    Z prądem jest dużo łatwiej...

    Mirek.

  • 2. Data: 2013-04-13 12:58:17
    Temat: Re: Pomiar napięcia z separacją
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
> [...]
    > Myślałem o jakimś transoptorze linearyzowanym, ale znów nie specjalnie mi
    > się chce robić osobnego, separowanego zasilania po stronie napięcia

    Mały transformator sieciowy najlepiej na 400V po stronie pierwotnej, ale
    wtedy mały może być nieosiągalny. Rezystor szeregowo z pierwotnym.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2013-04-13 21:13:20
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-04-13 12:19, Mirek pisze:

    > Generalnie chodzi o pomiar napięcia zmiennego do 500V, dobrze by było
    > też mierzyć stałe, ale nie koniecznie. Dokładność 5% wystarczy.

    Może dzielnik napięcia i przetwornik U/f? Jak podniesiesz poziom, to i
    stałe i zmienne zmierzysz... Tylko nie wiem jak z dokładnością
    (stabilnością) i dynamiką.
    Albo przetwornica, dzielnik, mierzyć mikrokontrolerem i przesyłać na
    drugą stronę...

    > Myślałem o jakimś transoptorze linearyzowanym, ale znów nie specjalnie
    > mi się chce robić osobnego, separowanego zasilania po stronie napięcia
    > mierzonego.

    Zastosuj gotową przetwornicę DC/DC za 20zł... Chyba, że masz specjalne
    wymagania co do izolacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.