  • 1. Data: 2010-04-07 19:16:56
    Temat: Pomozcie wybrac technologie
    Od: "paff" <w...@p...zamien>

    Witam,

    w robieniu stron nie mam praktycznie żadnego doświadczenia, ale jestem
    programistą z otwartą głową, więc proszę o nakierowanie, żebym nie poszedł w
    ślepą uliczkę, bądź nie próbował ponownie wynaleźć koła. Mój problem pewnie
    do niezwykłych nie należy.

    Potrzebuję następującej funkcjonalności - user musi móc załadować na stronę
    zdjęcie oraz dokonać jego pewnych edycji, takich jak zmiana jasności,
    rozmiaru, przycięcie, obroty, niestandardowe transformacje (np. zamiana z
    prostokąta w równoległobok, trapez), po czym musi móc zachować efekty swojej
    pracy na serwerze.

    W jaką technologię pójść? Czego szukać, jakich bibliotek użyć?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-04-08 16:34:41
    Temat: Re: Pomozcie wybrac technologie
    Od: beherit / pn <b...@s...firenet.eu.org>

    paff wrote:
> [...]
    > pracy na serwerze.
    >
    > W jaką technologię pójść? Czego szukać, jakich bibliotek użyć?

    Moje zdanie jest takie:
    - zaznaczanie obszarów zdjęć robisz w JS zarówno najprostsze -
    prostokąty jak i point-to-point. Możesz do tego użyć zwykłego JSa ale
    nie ma sensu - osobiście preferuję jQuery.
    - przykładowo jeśli chcesz zcropować określony obszar - wysyłasz później
    do skryptu PHP'owego wszelkie koordynaty (wspolrzedne) kliknietych
    punktow i mielisz wedle swojego uznania w GD2. Niektórzy może polecą
    ImageMagick... ale ja jakoś przyzwyczaiłem się do GD2.

    Pozdrawiam,
    Paweł
    http://www.odpoczac.pl http://www.24nocleg.pl http://www.urlopwczasy.pl
    http://www.turea.pl http://www.teleit.pl http://www.zgarniam.pl