  • 1. Data: 2010-04-16 13:32:05
    Temat: Porownanie matryc na DxOMark
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Witam !

    Wstukalem sobie na DxOMark zestawienie Canona 550d, Nikona D90 i Pentaxa K-x:

    http://tinyurl.com/y7cs88f

    Canonowi na wykresach brakuje duzo do Nikona, szczególnie słabo wypada tu "Color
    Sensitivity" ale jak to moze sie przekladav na jakość zdjec ? Suche testy to
    jedno a praktyka to drugie, czy takie testy jak DxO sa wiec miarodajne ?

  • 2. Data: 2010-04-16 19:39:44
    Temat: Re: Porownanie matryc na DxOMark
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <3...@n...onet.pl>,
    Adameck nabazgrał:
> [...]
    > jedno a praktyka to drugie, czy takie testy jak DxO sa wiec miarodajne ?

    Testy są miarodajne, trzeba tylko pamiętać co mierzą: gdzie są granice
    możliwości sprzętu. Czy w praktyce to ma dla Ciebie znaczenie możesz
    wiedzieć tylko Ty (ewentualnie inni zgadywać po sporej dawce wskazówek
    jak używasz aparatu). Inacej: jeśliś Jakub, to zdjęć po ciemku nie robisz,
    więc te numerki możesz mieć gdzieś ;)

  • 3. Data: 2010-04-17 00:42:12
    Od: M <m...@i...pl>

    > Testy sa miarodajne, trzeba tylko pamieta co mierza

    Pewnie i sa, ale porownujac 2 aparaty ktorymi mialem okazje robic
    zdjecia (nikon d70 i pentax k20d) wg wykresow wychodzi ze d70 ma
    wieksza "dynamic range", co nijak nie zgadza mi sie z moim
    subiektywnymi wrazeniami. Tak ze nie nalezy sie tymi testami za bardzo
    przejmowac tylko robic zdjecia.

    Z drugiej strony mozna co nieco z tych wykresow wyczytac - np ze moj
    k20d na iso100 jest w stanie zniesc az o 2 EV wiekszy kontrast niz na
    iso800. Taka w sumie nowosc, szczegolnie dla osob robiacych kiedys na
    filmach, gdzie w sumie bylo odwrotnie ...

    http://kangury.net

  • 4. Data: 2010-04-17 08:31:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2010, M wrote:

> [...]
    > zdjecia (nikon d70 i pentax k20d) wg wykresow wychodzi ze d70 ma
    > wieksza "dynamic range", co nijak nie zgadza mi sie z moim
    [...]
> [...]
    > iso800. Taka w sumie nowosc, szczegolnie dla osob robiacych kiedys na
    > filmach, gdzie w sumie bylo odwrotnie ...

    Niewykluczone, że to pierwsze ma podobne źródło: "dynamic range" do
    pomiaru jest robione przy wykorzystaniu max skali dla danego aparatu/
    matrycy. Niekoniecznie "tak aby JPG był prawidłowo naświetlony".
    Jak ktoś robi zdjęcia "JPG z normalnym ustawieniem" czyli mniej więcej
    "jak na filmie" :) to raczej *nie* wstrzeli się we właściwe miejsce.
    Trzeba np. wiedzieć jaki jest odstęp między "białym na JPG" a końcem
    zakresu w RAW
    Skrajnym przykładem są aparaty z matrycą SR (Fuji S3/S5), w których
    wykorzystanie całego zakresu dynamiki wymaga prześwietlenia najjaś-
    niejszych miejsc (w których jeszcze są szczegóły) dobrze ponad
    3 EV od "normy". JPG (nawet z "kompresją" ustawioną na 400%) będzie
    mocno prześwietlony, ale (do takiego celu) tak ma być.

    Sądząc z opisów, w dużo mniejszej skali, ale dotyczy to (skalowanie
    jasności RAW/JPG) również aparatów ze "zwykłymi" matrycami :)

    pzdr, Gotfryd