    From: M <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Porownanie matryc na DxOMark
    Date: Fri, 16 Apr 2010 17:42:12 -0700 (PDT)

    > Testy sa miarodajne, trzeba tylko pamieta co mierza

    Pewnie i sa, ale porownujac 2 aparaty ktorymi mialem okazje robic
    zdjecia (nikon d70 i pentax k20d) wg wykresow wychodzi ze d70 ma
    wieksza "dynamic range", co nijak nie zgadza mi sie z moim
    subiektywnymi wrazeniami. Tak ze nie nalezy sie tymi testami za bardzo
    przejmowac tylko robic zdjecia.

    Z drugiej strony mozna co nieco z tych wykresow wyczytac - np ze moj
    k20d na iso100 jest w stanie zniesc az o 2 EV wiekszy kontrast niz na
    iso800. Taka w sumie nowosc, szczegolnie dla osob robiacych kiedys na
    filmach, gdzie w sumie bylo odwrotnie ...

    http://kangury.net