  • 1. Data: 2018-04-11 05:43:38
    Temat: Portal do zamawiania?
    Od: Bok <a...@g...com>

    Czy i dlaczego nie ma jakiegoś takiego portalu do zamawiania nowych
    samochodów, piszę co chce i w jakiej wersji kolorze a dany diler się
    odzywa i mówi mi że ma i może mi dostarczyć w tej cenie

    przeglądanie i dzwonienie po otomoto gdzie często oferty są już
    nieaktualne to męczarnia

  • 2. Data: 2018-04-11 05:50:43
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 22:43:37 UTC-5 użytkownik Bok napisał:
> [...]
    > odzywa i mówi mi że ma i może mi dostarczyć w tej cenie
    >
    > przeglądanie i dzwonienie po otomoto gdzie często oferty są już

    Tu od czasu do czasu ktos podrzuca linka do takiej firmy. Nie pamietam nazwy ale
    dziala pi*oko tak jak podales.

    A w praktyce to mozesz takie cos samodzielnie zrobic.
    Jakis gostek kiedys opisywal ze wysyla dokladna specyfikacje tego co chce kupic do
    kilku dealerow. Pisze im ze beda konkurowac i ze tego dnia jest deadline na
    przedstawienie oferty.

    Ponoc dziala cuda ale nie testowalem :)

  • 3. Data: 2018-04-11 11:01:30
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-11 o 05:43, Bok pisze:
> [...]
    > odzywa i mówi mi że ma i może mi dostarczyć w tej cenie
    >
    > przeglądanie i dzwonienie po otomoto gdzie często oferty są już

    Każdy szanujący się sprzedawca ma na swojej stronie tzw konfigurator. W
    nim to możesz sobie wybrać detale wybranego modelu i przesłać do salonu.

  • 4. Data: 2018-04-11 15:17:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 11:01, Trybun pisze:

    > Każdy szanujący się sprzedawca ma na swojej stronie tzw konfigurator. W
    > nim to możesz sobie wybrać detale wybranego modelu i przesłać do salonu.

    To chyba nie o to chodzi. Ktoś może mieć wymagania co do silnika i
    wyposażenia, a marka i model go nie interesuje.
    T.

  • 5. Data: 2018-04-11 17:41:32
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-04-2018 o 11:01, Trybun pisze:

    > Każdy szanujący się sprzedawca ma na swojej stronie tzw konfigurator. W
    > nim to możesz sobie wybrać detale wybranego modelu i przesłać do salonu.

    Skąd i tak nie dostaniesz zazwyczaj sensownej oferty, tzn. różnej od
    oficjalnego cennika.
    O ile w ogóle ktoś oddzwoni.

  • 6. Data: 2018-04-11 18:23:58
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-11 o 15:17, T. pisze:

    > To chyba nie o to chodzi. Ktoś może mieć wymagania co do silnika i
    > wyposażenia, a marka i model go nie interesuje.
    > T.

    Ale to chyba nie od silnika się zaczyna wybór auta? W ogóle oczekujesz
    że jakiś sprzedawca, dystrybutor marki,  będzie siedział w necie i
    przeglądał oferty potencjalnego klienta - w stylu - kupię czerwone auto
    z automatem i silnikiem 2.0 litra 180KM?

  • 7. Data: 2018-04-11 18:26:07
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-11 o 17:41, Cavallino pisze:

    > Skąd i tak nie dostaniesz zazwyczaj sensownej oferty, tzn. różnej od
    > oficjalnego cennika.
    > O ile w ogóle ktoś oddzwoni.

    A to co jest w spisie, to nie sensowna oferta, a tylko jakaś dziecinada?
    Konfigurator jest oparty na cenniku, przecie to normalne, tylko za jego
    pomocą można(?) wstępnie wybrać detale.

  • 8. Data: 2018-04-11 19:18:56
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-04-2018 o 18:26, Trybun pisze:

    > A to co jest w spisie, to nie sensowna oferta, a tylko jakaś dziecinada?

    Dokładnie.
    Oficjalny cennik jest wyłącznie dla jeleni.

    Prawdziwą cenę, uwzględniającą promocje, zniżki i rabaty, dostajesz
    tylko gdy ruszysz tyłek do dealera, rzadko daje się przez net.

    I pytanie było o sposób w jaki jednak zrobić to przez net.

  • 9. Data: 2018-04-11 20:28:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 18:23, Trybun pisze:

> [...]
    > przeglądał oferty potencjalnego klienta - w stylu - kupię czerwone auto
    > z automatem i silnikiem 2.0 litra 180KM?

    No właśnie o to chodzi wątkotwórcy, że nie ma. Sam bym chętnie
    skorzystał. A tak to szukanie po stronach internetowych i bieganie po
    salonach. Pewnym ersatzem jest otomoto i kilka niemieckich stron, gdzie
    takie wyszukanie jest możliwe, czasem nawet wśród nowych aut.

    Swoją drogą żenujący jest poziom sprzedawców w salonach. Oni coś tam
    wiedzą jeszcze o modelach, które mają w salonie (a i to nie wszystko),
    ale już o konkurencji - nic.
    Nie tak dawno zrobiłem doświadczenie - poszedłem do salonu opla.
    Spytałem grzecznie, czy Mokka ma ogrzewaną przednią szybę. Pan poleciał
    pytać kolegi... :-)
    No to kontynuowałem rozmowę - opel Crossland oraz Citroen C3 aircross to
    bliźniacze samochody, na tej samej podłodze, opracowywane wspólnie już
    przez Francuzów. I mówię do tego pana w Oplu - niech wykaże przewagę
    Crosslanda nad Citroenem. Ale pan nic o C3 nie wiedział... :-) A mógł
    się wykazać.
    Dziś zresztą byłem w salonie - obszedłem go 3 razy, obejrzałem autko,
    nikt się mną nie zainteresował, a w sumie miałem kilka pytań. W końcu
    nie jeden salon w mieście. Kiedyś tak w Skodzie byłem - tylko
    sprzątaczka się zainteresowała, na kogo czekam 15 minut... Wszyscy
    "handlowcy" bardzo byli zajęci papierami.
    T.

  • 10. Data: 2018-04-11 22:34:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-11 o 20:28, T. pisze:

> [...]
    > sprzątaczka się zainteresowała, na kogo czekam 15 minut... Wszyscy
    > "handlowcy" bardzo byli zajęci papierami.

    W lecie wybierałem samochód. Wszedłem do salonu Citroena. Sprzedawcy
    stoją i gadają ze sobą. 5 minut oglądam samochód, oni gadają między
    sobą. W końcu wcinam się w rozmowę i pytam, czy jest C5. Odpowiedź - nie
    ma i nie będzie. Koniec kropka - ani dziękuję, ani do widzenia, ani, że
    "nie mamy C5, ale mamy teraz inny, lepszy, nowocześniejszy samochód". Po
    prostu nie ma i nie przeszkadzać w rozmowie :-)
    W połowie salonów innych marek podobnie.
    Po paru tygodniach oglądania itp., w końcu się zdecydowałem i daję znać
    sprzedawcy, że chcę kupić samochód. On na to, że ok. I cisza. Aby
    otrzymać fakturę proforma, żeby wpłacić zaliczkę musiałem się upominać,
    ponaglać. Gdybym się nie upominał, to by tej proformy nie przysłali.