  • 1. Data: 2014-04-30 10:47:26
    Temat: Poszukiwana biblioteka SSL dla java.nio
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    Poszukuję jak najmniejszej biblioteki, która umożliwi integrację klas z java.nio z
    SSL.

    W idealnym przypadku taka integracja powinna być możliwa przez podmianę klas w
    istniejącym projekcie, czyli spodziewam się istnienia jakiejś klasy pochodnej od
    SocketChannel, która Robi To Co Trzeba (tm).

    Wiem, że da się taką bibliotekę napisać i w związku z tym na pewno ktoś już to
    zrobił. Dowód:

    http://www.rmiproxy.com/ScalableSSL/javadoc/index.ht
    ml?overview-summary.html

    Ale nie mogę znaleźć pakietu do ściągnięcia, widzę tylko dokumentację.

    Czy ktoś zna jakieś rozwiązania tego typu?

    (Uwaga: chodzi o java.nio a nie java.net.)

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 2. Data: 2014-05-02 20:57:59
    Temat: Re: Poszukiwana biblioteka SSL dla java.nio
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    >
    > Czy ktoś zna jakieś rozwiązania tego typu?
    >
    > (Uwaga: chodzi o java.nio a nie java.net.)

    Moze to? :

    http://svn.apache.org/repos/asf/tomcat/trunk/java/or
    g/apache/tomcat/util/net/SecureNioChannel.java

    --
    Michal

  • 3. Data: 2014-05-05 10:01:33
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu piątek, 2 maja 2014 20:57:59 UTC+2 użytkownik Michal Kleczek napisał:

    > Moze to? :
    >
    > http://svn.apache.org/repos/asf/tomcat/trunk/java/or
    g/apache/tomcat/util/net/SecureNioChannel.java

    Dzięki, jest to jakiś trop, ale (skracając link):

    http://svn.apache.org/repos/asf/tomcat/trunk/java/or
    g/apache/tomcat/util/net/

    Jest ServerSocketFactory (wspólny interfejs) oraz DefaultServerSocketFactory
    ("Doesn't do much except give us plain old server sockets."), ale nie ma fabryki dla
    kanałów SSL. Może jest gdzie indziej?

    Wygląda też na to, że te klasa SecureNioChannel *nie* rozszerza klasy
    SelectableChannel, więc nie da się jej użyć ze standardowym selectorem.

    Wygląda też na to, że klasy z tego pakietu importują całą masę innych pakietów z
    org.apache.tomcat.

    Ogólnie oznacza to, że nie dość, że ten pakiet wcale nie jest lekki, to jeszcze
    zagadką pozostaje jego integracja z istniejącym kodem java.nio.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 4. Data: 2014-05-06 08:46:54
    Od: m...@k...org

    On Monday, May 5, 2014 10:01:33 AM UTC+2, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    >

    > Ogólnie oznacza to, że nie dość, że ten pakiet wcale nie jest lekki, to jeszcze
    zagadką pozostaje jego integracja z istniejącym kodem java.nio.

    Szczerze powiem, nie wglebialem sie - tyle, ze pamietalem, ze Tomcat mial miec caly
    networking stack oparty o NIO.

    To moze sproboj Netty (http://netty.io/) - wprawdzie to nie jest dokladnie to, czego
    szukasz (bo dorzuca warstwe abstrakcji na NIO), ale:
    1. asynchroniczne
    2. sprawdzone
    3. implementuje TLS/SSL

    --
    Michal

  • 5. Data: 2014-05-06 09:46:06
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Tuesday, May 6, 2014 8:46:54 AM UTC+2, m...@k...org wrote:

    > Szczerze powiem, nie wglebialem sie - tyle, ze pamietalem, ze Tomcat mial miec caly
    networking stack oparty o NIO.

    No to ma. Ale ponieważ autorzy nie zrobili tego modułowo, to jest to nieużyteczne w
    innych projektach.

    > To moze sproboj Netty (http://netty.io/) - wprawdzie to nie jest dokladnie to,
    czego szukasz (bo dorzuca warstwe abstrakcji na NIO), ale:

> [...]

    Masz rację - niestety to nie jest to, czego szukam.
    Szukam rozwiązania, któro pozwoli mi dodać obsługę SSL w istniejącym projekcie a nie
    czegoś, co pozwoli mi napisać kompletnie nowy projekt.
    Inaczej: ja nie chcę *cudzej* warstwy abstrakcji, ja chcę dodać SSL do istniejącej
    warstwy.

    Pierdylion bibliotek i nie ma tej, co potrzeba.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com