  • 1. Data: 2009-04-13 14:33:24
    Temat: Powrót - z lustra do kompaktu
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Witam...
    Prawie od dziecka bawię się aparatem... fotografuję dużo, bardzo dużo...
    Na początku kliszaki, potem mała cyfrówka sony. Później wybrałam już coś
    takiego fajnego jak na moją kieszeń oczywiście...
    Panasonic FZ7, dużo miałam też o czynienia z Fuji 5600...
    Kilka miesięcy temu udało mi się spełnić moje marzenie i kupiłam
    lustrzankę... na moją kieszeń wystarczająco dużo... wybrałam 450D Canona.

    Teraz chcę przejść z powrotem na kompakt, hybrydę... cokolwiek
    mniejszego, tańszego a równie użytecznego. Nie mówię, że lustrzanka mi
    się nie podoba ale: obiektywy do fotografii jaką chciałabym wykonywań są
    za drogie dla mnie... na początku myślałam, że będę miała lżej z kasą...
    ale wolę wydać na tygodniową wycieczkę niż na kolejny obiektyw.

    Coś co pomoże Wam określić co bardziej mi się przyda:
    interesuje mnie fotografia:
    - makro - fotografuję bardzo dużo kwiatów, liści, małych owadów
    - zwierzęta - czyli wiadomo, ze blisko do sarny nie podejdę...
    oczywiście wiem, że czym duża ogniskowa (równa bądź większa 18)tym
    bardziej przymknięta przesłona... zdaję sobie z tego sprawę
    - przyroda - coś takiego jak tryb panorama mile widziany
    - najlepiej obracany, bądź chociażby ruchomy LCD
    - mam kartę UltraII SDHC 8GB ale jak będzie trzeba mogę przejść na inne

    - nie stać mnie na takowe obiektywy do lustrzanki..

    Aparat zabieram prawie wszędzie... wycieczki przede wszystkim w góry...
    Ale także jeziora, zabawy, ogniska, jazda na nartach i konna.
    Przydatne funkcje to szybki i celny autofokus, długa i jasna ogniskowa,
    nie mniejsza matryca jak 10mln pikseli byłaby mile widziana.

    Żaden aparat z wymiennymi obiektywami jak np. Panasonic G1 czy jak jemu
    tam idzie...

    Zastanawiam się na czymś o max 2000zł ale to max mniej lepiej widziane...
    Chciałam Canona SX1 ale słyszałam, że kiepsko u niego z autofokusem:(

    Więc aparaty nad którymi myślę, chyba, że jest coś podobnego a równie
    interesującego:
    - Canon SX1
    - Sony H50
    - Sony SX1 - 9 mln matryca ale ciekawe funkcje
    - Nikon P90
    - Panasonic FZ28
    - Fuji S8100fd

    Dwa ostatnie raczej odrzuciłabym...
    Chętnie usłyszę opinie o tych aparatach... może z wielką chęcią o
    pierwszych 4...

    Z pozdrowieniami Werreq

  • 2. Data: 2009-04-13 14:37:44
    Temat: Re: Powrót - z lustra do kompaktu
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Weronika pisze:
> [...]
    > - Canon SX1
    > - Sony H50
    > - Sony SX1 - 9 mln matryca ale ciekawe funkcje
    chodziło mi o HX1

  • 3. Data: 2009-04-13 14:53:13
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > - Canon SX1
    > - Sony H50
    > - Sony SX1 - 9 mln matryca ale ciekawe funkcje

    Wszystko to jakies koszmarme meeegazooomy.
    Skresl cala liste...

    > Dwa ostatnie raczej odrzuciłabym...
    > Chętnie usłyszę opinie o tych aparatach... może z wielką chęcią o
    > pierwszych 4...

    Na poczatek przestan sie podniecac ilosci MPixeli.
    W kompakcie wystarczy Ci 6-7MPx. Wieksza ilosc nie
    wniesie nic istotnego w jakosc zdjec. Jesli aparat ma
    > 10MPx to moze miec, ale nie kosztem innych parametrow.

    Poczytaj tez co to jest _ogniskowa_ obiektywu i przestan
    sie nakrecac ;) "krotnoscia zooma".
    Szukaj aparatu, ktory ma zakres <> od 28 do max 200mm
    (odpowiednik dla tradycyjnej klatki).

    Ogniskowa powyzej 200-300mm nic Ci nie da - ladnych zdjec
    zwierzat nie robi sie dzieki temu, ze ma sie dluuuga ogniskowa...
    Jak nie wiesz jak podejsc "sarne" to i 1000mm Ci nie pomoze ;)

    Gdyby nie ruchomy LCD wybor bylby dosc prosty - Canon G10.
    A tak to nie wiem co Ci polecic :)

  • 4. Data: 2009-04-13 15:05:50
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <grvk61$n75$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Jakub Jewuła nabazgrał:
    > Gdyby nie ruchomy LCD wybor bylby dosc prosty - Canon G10.
    > A tak to nie wiem co Ci polecic :)

    Czasami nie było A sześcetileśtam z tym samym torem optycznym
    i ruchomym ekranikiem?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 5. Data: 2009-04-13 15:27:07
    Od: "Arti" <o...@i...pl>

    A może pozostań przy tym co masz tzn 450D +"amatorskie" obiektywy np Kit+
    Sigma 70-300 używana w dobrym stanie lub Canon 55-250? i np Canon 50.1.8?
    Żaden kompakt nie ma tak dobrego AF jak lustrzanka, często trudniej operuje
    sie na manualu, szumy przy wysokim Iso też zwylke wieksze. Nie potrzeba
    amatorowi natychmast kompletu obiektywów z magiczną literką L w nazwie.
    Chyba że szukasz czegoś mniejszego. Ale przemysl jeszcze swoją decyzję żeby
    potem nie żałować

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-04-13 15:39:21
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    Weronika pisze:
    [...]
> [...]
    > za drogie dla mnie... na początku myślałam, że będę miała lżej z kasą...
    > ale wolę wydać na tygodniową wycieczkę niż na kolejny obiektyw.

    a może taki FinePix S100fs ? Mały to on nie jest ale bardzo wypasiony
    ;-) No i matryca Fujii.

    --
    Anna N.

  • 7. Data: 2009-04-13 15:41:06
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > - najlepiej obracany, bądź chociażby ruchomy LCD
    > - mam kartę UltraII SDHC 8GB ale jak będzie trzeba mogę przejść na inne

    Jeżeli przeszkadza ci wielkośc aparatu to faktycznie zmiana ma sens. Do tego
    co zamierzasz fotografować obiektywy nie są drogie. Gorzej jest z szerokim
    katem. Pomijając AF dobrym obiektywem jest Sigma 70-300. Nowy to koszt około
    900 zł. Masz jako takie makro i dobrej jakości obiektyw na zwierzęta do
    ogniskowej 200-220.

    Tomek

  • 8. Data: 2009-04-13 15:49:09
    Od: j...@a...at

    On 13 Apr., 16:33, Weronika <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Teraz chcę przejść z powrotem na kompakt, hybrydę... cokolwiek
    > mniejszego, tańszego a równie użytecznego.

    nie dziwi Mnie Twoja decyzja.
    kazdy pragmatycznie myslacy czlowiek musi dojsc do takiego wniosku.
    Sugerowalbym hybryde koniecznie z pierscieniem zooma i odleglosci
    obslugiwanymi recznie.
    fz 28 z tego powodu bym odradzal , ale jesli uda Ci sie gdzies zmalezc
    fz50 ( moze uzywany jeszcze ) - spelni Twoje oczekiwania.
    w 99 % jakosc zdjec jest lepsza od 450d , obiektyw o jasnosci 2,8 -3,7
    leici i 12 krotnym zakresie - b dobrze skorygowany - kit 18-55 is nie
    ma szans. Lekki , aparat idealny do podrozy , dajacy sie obslugiwac
    jak lustrzanka.
    Doskonale pracujacy Af na zasadzie detekcji kontrastu , do ktorego Af
    450 d sie nie umywa.
    W kategoriach meczu pilkarskiego oceniam 10:1 na korzysc hybrydy w
    stosunku do c450d - ten jeden gol dla 450d to za maly pobor pradu i
    dlugo wytrzymujaca baterie.

    pisze nie z powietrza a na podstawie doswiadczen wlasnych.

  • 9. Data: 2009-04-13 15:53:13
    Od: Paweł Rumian <i...@n...net>

    Moge Ci sprzedac Fuji S9600 w ladnym stanie

  • 10. Data: 2009-04-13 16:07:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > W poście <grvk61$n75$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    > Jakub Jewuła nabazgrał:
    >
    > Czasami nie było A sześcetileśtam z tym samym torem optycznym
    > i ruchomym ekranikiem?

    A650 IS - 35-210mm , czy coś koło tego. Całkiem fajny zakres, choć
    trochę brakuje szerszego kąta, ale i tak nie jest źle.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl