  • 1. Data: 2009-04-13 17:08:34
    Temat: Co to za obiektyw i jak do podlacze do Pentax'a
    Od: "AK" <k...@g...pl>

    Panowie, co to za obiektyw (znalazlem go u wujka na strychu :P ) i czy
    moge sie nim pobawic podpinajac go jakos do mojego Pentax'a K100D Super?

    http://patrz.pl/zdjecia/obiektyw1
    http://patrz.pl/zdjecia/obiektyw2
    http://patrz.pl/zdjecia/obiektyw3

    Z przodu nasmarowano:

    Soligor Auto-Zoom No. 17638488
    1:4.5 f = 75 mm - 260 mm

    Z gory dzieki

  • 2. Data: 2009-04-13 17:22:59
    Temat: Re: Co to za obiektyw i jak do podlacze do Pentax'a
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    AK pisze:
    > Panowie, co to za obiektyw
    Fajne amatorskie szkiełko. Miałem podobne w Canonie A1 i muszę przyznać,
    że czule je wspominam.

    > moge sie nim pobawic podpinajac go jakos do mojego Pentax'a K100D Super?

    Kupujesz przejściówkę M42 na bagnet Pentax'a i cieszysz się z
    działającego światłomierza i potwierdzenia nastawienia ostrości. Akurat
    Pentax najlepiej współpracuje z tego typu "zabytkami"

    Pozdrawiam
    M..M

  • 3. Data: 2009-04-13 17:53:16
    Od: "AK" <k...@g...pl>

    "Michał Grzelak" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Kupujesz przejściówkę M42 na bagnet Pentax'a

    Twoj post dobrze rokuje :) ale znalazlem cos podobnego na allegro:

    http://tinyurl.com/dmlezd

    I tam pisze, ze ten obiektyw ma bagnet Exa/Exakta , nie wiem jak to sie
    to ma do mocowania do M42 - jak kupie przejsciowke to jednak bedzie
    dzialac czy istnieje niewielkie prawdopodobienstwo, ze nie?

    Dzieki z gory.
    AK

  • 4. Data: 2009-04-13 18:04:53
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    AK pisze:

    > "Michał Grzelak" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Twoj post dobrze rokuje :) ale znalazlem cos podobnego na allegro:
    >
    > http://tinyurl.com/dmlezd
    >
    > I tam pisze, ze ten obiektyw ma bagnet Exa/Exakta ,

    Przyjrzyj się zdjęciom. Ten z Allegro ma zupełnie inną "dupkę" niż Twój.
    Po prostu Soligor wypuścił ten sam obiektyw i rożnymi bagnetami.
    M..M

  • 5. Data: 2009-04-13 18:08:18
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    AK pisze:

    > I tam pisze, ze ten obiektyw ma bagnet Exa/Exakta , nie wiem jak to sie
    > to ma do mocowania do M42

    A widzisz tam jakiś bagnet??? Przecież masz kitowe szkło - wykręć i
    zobacz, jak wygląda bagnet. To co widzę na zdjęciach, to jest gwint.
    Pytanie tylko, czy jest to m42, m39, czy może mount-T (czy jak to zwał).
    Jak wykręcone z Zenita, czy Practici, to na 99% m42 (niektóre Zenity
    miały gwint m39 - jeśli dobrze pamiętam).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2009-04-13 18:31:33
    Od: "AK" <k...@g...pl>

    > Przyjrzyj się zdjęciom. Ten z Allegro ma zupełnie inną "dupkę" niż
    > Twój. Po prostu Soligor wypuścił ten sam obiektyw i rożnymi bagnetami.

    no tak, faktycznie

    kompletnie sie nie zajmuje takimi rzeczami, bo kupilem pentaxa z
    obiektywem kitowym smc 18-55mm i jak dla mnie amatora okazalo sie, ze
    ten aparat z tym obiektywem w zupelnosci wystarcza, poza tym nie wydaje
    mi sie by wydana kase na jakis superowy obiektyw bedzie miala
    ekonomiczne uzasadnienie (znaczy czy zauwaze taka zmiane w jakosci
    zdjec, by to usprawiedliwialo zakup) - zablogowalem a teraz czas
    powiedziec dzieki za uwagi :)

    AK

  • 7. Data: 2009-04-13 18:32:57
    Od: "AK" <k...@g...pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > zwał). Jak wykręcone z Zenita, czy Practici, to na 99% m42 (niektóre
    > Zenity miały gwint m39 - jeśli dobrze pamiętam).

    no tak, racja
    niestety nie wiem skad to wykrecono ten obiektyw ale zaopatrze sie w
    przejsciowke, najwyzej nie bedzie dzialac :)
    chociaz na ebayu widzialem duzo sprzetu na m42 za naprawde mala kase

    AK

  • 8. Data: 2009-04-13 23:38:39
    Temat: Re: Co to za obiektyw i jak do podlacze do PentaKSA
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Michał Grzelak pisze:
    > Kupujesz przejściówkę M42 na bagnet Pentax'a i cieszysz się z
    > działającego światłomierza i potwierdzenia nastawienia ostrości. Akurat
    > Pentax najlepiej współpracuje z tego typu "zabytkami"

    ...pentaKSA, tak samo jak linuKSA, uniKSA albo w linuKSIE czy uniKSIE.

    Zapamiętajcie proszę, że w polskim nie ma stosowania apostrofów w takiej
    formie. Wyrazy z literą "x" można odmieniać zamieniając je na "ks" lub
    zostawić w mianowniku (dlatego nie czepiam się w, że ktoś pisze, że
    "...w systemie linuX" - to jest zupełnie poprawne, więc ostatnie zdanie
    z cytatu również, chociaż warto stosować pewne strategie konsekwentnie.
    Odmiana skrótów za to polega na dodawaniu kreski - czyli np. "w CMOS-ie"
    - bo CMOS to skrót od Complementary Metal-Oxide-Semiconductor.
    "Pentaks" nie jest skrótem i wymiana iksa na dźwięk nie spowoduje nic
    złego.

    Wybaczcie mi obydwaj (żeby nie było, że czepiam się jednego z was)
    wtrącenie językowe, sam miałem dostateczny z polskiego, ale po prostu
    oczy bolą jak te nieszczęsne iksy wlatują w tematy i są odmieniane w tak
    okrutny sposób, ani to po naszemu, ani inszemu. W przypadku "pentax'a"
    jeszcze to tak nie kłuje w oczy, ale już "w pentax'ie" to brzmi źle,
    wygląda okropnie i w ogóle straszy! :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 9. Data: 2009-04-13 23:45:30
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-04-14 01:38, dominik wrote:
    > W przypadku "pentax'a" jeszcze to tak nie kłuje w oczy, ale już "w
    > pentax'ie" to brzmi źle, wygląda okropnie i w ogóle straszy! :)

    Owszem, również kłuje. Ani krzty mniej niż jakiekolwiek inne niepoprawne
    formy z apostrofem.

    Arczi

  • 10. Data: 2009-04-14 00:38:49
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Arczi pisze:
    > Owszem, również kłuje. Ani krzty mniej niż jakiekolwiek inne niepoprawne
    > formy z apostrofem.

    Oczywiście, że jest źle i sam kiedyś robiłem podobne temu błędy.
    Jedyne co chciałem zaznaczyć, to że "x'a" spokojnie daje się przeczytać
    jako "ks'a", ale "x'ie" czytać już ciężko bo wypadałoby przeczytać
    "ks'ie", a to już głoski "k-si-e" i taki podział z tym nieszczęsnym
    apostrofem wygląda już zupełnie nienaturalnie. Jak jeszcze nie znałem
    tychże zasad to po prostu manewrowałem tak zdaniami żeby mi taka forma
    wyrazu nie powstała.
    Oczywiście apostrof u nas nie jest poprawny w tym kontekście, czy to
    chciałoby się dopisać "a", czy "ie" - przy odmianie skrótów jak już to
    kreska. Jak ktoś za to koniecznie wyrazu odmienić nie chce to może
    zostawić go w mianowniku i wtedy nie dopisuje się liter.

    Mam nadzieję, że nikogo nie urażę, jak wstanie, ale temat i kilka razy w
    tekście ten błąd już się pojawił.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \