  • 1. Data: 2023-08-23 21:10:38
    Temat: Pożar baterii
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    "ożar wybuchł w budynku produkcyjno-magazynowych przy ul. Łódzkiej 78 w
    Ksawerowie. Zapaliły się baterie litowo-jonowe magazynowane na sześciu
    paletach."
    " - Strażacy zabezpieczyli miejsce zdarzenia, ugasili pożar i
    wyciągnęli baterie na zewnątrz budynku - mówi mł. asp. Bartosz Angiel z
    PSP Pabianice. - Baterie zostały również schłodzone. W tym celu
    umieszczono je w kontenerze i zalano je wodą.

    W czasie akcji doszło również do samozapłonu dużego power banku. Magazyn
    energii również został zalany wodą i schłodzony.
    W akcji gaśniczej brało udział 18 strażaków. Akcja trwała ponad 3 godziny.

    Przyczyna to prawdopodobnie samozapłon baterii z powodu upałów."

    Bezpieczne te baterie :(

    https://www.zyciepabianic.pl/informacje/na-sygnale/z
    -dymem-poszly-2-miliony-zl.html

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2023-08-23 22:00:23
    Temat: STRACH STRACH STRACH...
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Ocieplenie klimatu powodują baterie elektryczne...

    Będziecie płacić drożej... Będzie droższe ubezpieczenie...

    Będzie STRACH...;-)

  • 3. Data: 2023-08-23 23:19:56
    Temat: Re: Pożar baterii
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uc5ld0$4s9$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

> [...]
    > Angiel z PSP Pabianice. - Baterie zostały również schłodzone. W
    > tym celu umieszczono je w kontenerze i zalano je wodą.

    Czas na przepisy o trzymaniu tego tylko na dworze w odległości.

    W pracy już dawno temu wprowadzili zakaz wjazdu
    dla rowerów i hulajnóg.

    a od Tesli i Iveca zdaleka.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 4. Data: 2023-08-24 01:17:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.08.2023 o 23:19, PiteR pisze:
    > in <news:uc5ld0$4s9$1$Janusz@news.chmurka.net>

    > Czas na przepisy o trzymaniu tego tylko na dworze w odległości.
    >
    > W pracy już dawno temu wprowadzili zakaz wjazdu
    > dla rowerów i...

    A co z piechtochodami?

  • 5. Data: 2023-08-24 07:48:15
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 23 Aug 2023 21:10:38 +0200, użytkownik Janusz napisał:

    > Bezpieczne te baterie

    Nooo.. Broń Boże, nie noś komóry w kieszeni bo ci jaja odpali. Koniecznie
    noś w torebce trzymanej w ręku. Jak wybuchnie, masz szansę odrzucić :)

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2023-08-24 09:51:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 24.08.2023 o 07:48, Jacek pisze:

    > Nooo.. Broń Boże, nie noś komóry w kieszeni bo ci jaja odpali. Koniecznie
    > noś w torebce trzymanej w ręku. Jak wybuchnie, masz szansę odrzucić :)

    No popatrz na youtube ile jest filmików z wybuchąjcymi bateriami z
    smartfonów czy papierosów. Na portalach o nich nie piszą bo jest ich
    mnóstwo tylko o poważniejszych jak hulajnoga co spali mieszkanie czy
    elektryk, ale to nie oznacza że ich NIE MA.

    Poza tym nie wiem czy zauważyłeś ale to były NOWE NIEUŻYWANE baterie
    które się zapaliły, w komentarzach na elektrodzie ktoś napisał że to
    były te niby niepalne żelazowe.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2023-08-24 09:57:05
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 24 Aug 2023 09:51:44 +0200, użytkownik Janusz napisał:

    > ale to nie oznacza że ich NIE MA.

    Nooo... I komórę chwytaj tylko przez azbestową rękawicę i aby nie
    przystawiaj do głowy. Nie dość że mózg się gotuje od tych mikrofal to
    jeszcze ci może głowę urwać. Tylko tryb głośnomówiący!

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2023-08-24 10:41:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.08.2023 o 09:51, Janusz pisze:

    > Poza tym nie wiem czy zauważyłeś ale to były NOWE NIEUŻYWANE baterie
    > które się zapaliły, w komentarzach na elektrodzie ktoś napisał że to
    > były te niby niepalne żelazowe.

    A nie z kwarcu?

  • 9. Data: 2023-08-24 12:14:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/08/2023 21:10, Janusz wrote:
    > Przyczyna to prawdopodobnie samozapłon baterii z powodu upałów."

    Serio? Nagrzanie liion do 60 stopni podczas pracy nie robi na nich
    wrażenia. Mamy już takie temperatury w tym Ksawerowie, w *budynkach*?
    Ależ to ocieplenie klimatu zapierdala.

  • 10. Data: 2023-08-24 17:48:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 24.08.2023 o 09:57, Jacek pisze:

    > Nooo... I komórę chwytaj tylko przez azbestową rękawicę i aby nie
    > przystawiaj do głowy. Nie dość że mózg się gotuje od tych mikrofal to
    > jeszcze ci może głowę urwać. Tylko tryb głośnomówiący!

    Tobie już urwało, czapeczkę z alu sobie załóż.