  • 11. Data: 2009-04-25 10:54:51
    Temat: Re: Pozycjonowanie stron - jak zacząć?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 25 Apr 2009 12:37:25 +0200, ant napisał(a):

    > Jeśli nie znasz ani HTML, ani nie macie zamiaru ingerować
    > w treść, to najlepszym sposobem pozycjonowania będzie
    > wykupienie linków sponsorowanych.

    Fakt, nie pomyślałem o tym, ale w kontekście wypowiedzi z tego wątku
    kampania linków będzie najlepszym rozwiązaniem.
    Jeśli będzie prowadzona samodzielnie, też wymagać będzie trochę nauki, ale
    e-booków sporo.

    Realnie linki sponsorowane dadzą dużo szybszy efekt, nie wymagają
    optymalizacji (przynajmniej nie w rozumieniu SEO, bo witryna jako taka
    powinna klienta zachęcać do dokonania zakupu czy kontaktu), do tego
    wymagają poświęcenia relatywnie mniejszej ilości czasu na obsługę.

    Haczyk? Owszem - wyższe koszty :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 12. Data: 2009-04-25 10:59:31
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    ant pisze:
    > Teksty napisane przez panią Krysie
    > z handlowego czy pana Zbyszka z dzialu marketingu, nie będą dobrymi
    > tekstami z punktu widzenia SEO, jeśli ani Pani Krysia ani
    > Pan Zbyszek nie siedzą w temacie pozycjonowania, a pewnie
    > nie siedzą, skoro Ciebie zatrudnili do tego 8-)

    Jak widać w pierwszym poście, on też w tym temacie nie siedzi. Może to
    Józek z BOK-u? ;]

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 13. Data: 2009-04-25 11:18:28
    Od: ant <a...@n...tld>

    Kapsel wrote:
    > Haczyk? Owszem - wyższe koszty :)

    I brak konieczności ingerencji w kod strony.
    Wszystko jednak zalezy od klienta. Przykładowo, mam klienta,
    który miesięcznie wydaje na sponsorowane lekką ręką
    4-6k zł. I czasem wystarczy jedno zamówienie zdobyte dzieki
    tym linkom, a takie 4-6k zwracają się wielowielowielokrotnie.
    Linki sponsorowane to tez pewnego rodzaju prestiż.
    Faktem jest, że ten klient kiedyś był na 1. miejscu w Google
    bez jakichkolwiek kombinacji, ale dzięki nieprzemyślanym
    decyzjom np. dyr. d/s marketingu i innych decyzyjnych osób,
    wylecieli na 3 - 4 stronę, więc w chwili obecnej są
    zmuszeni do płacenia za sponsorowane. Oczywiście
    wielokrotnie próbowano im wybić z głowy kroki, które
    spowodowały spadek z pierwszego miejsca, ale idioci bywają
    na wszystkich stanowiskach 8-) Dzieki temu teraz bez zająknięcia
    bulą. To taki rodzaj pokuty czy cuś ;-p

  • 14. Data: 2009-04-25 11:32:55
    Temat: [OT] Re: Pozycjonowanie stron - jak zacząć?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Negatyw pisze:
    > Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:1s2hf7vr80ix0$.dlg@kapselek.net...

    > Nikt mi niczego nie pokaże, choć wspominałem na rozmowie, że nigdy tego
    > nie robiłem.

    Heh, uwielbiam ten nasz rodzimy sposób rekrutacji:
    1/ w ogłoszeniu o pracę napiszmy byle co, najlepiej copy&paste z
    ogłoszenia konkurencji, podkradniemy im ludzi których sami nie potrzebujemy!
    2/ oczywiście wynagrodzenia nie podamy nawet jak ktoś wyśle CV i zapyta
    o widełki, bo jeszcze konkurencja nas przebije i nic z niecnego planu!
    3/ na rozmowie zaś nie poruszajmy obowiązków, bo przecież nie zatrudnimy
    każdej osoby z którą rozmawiamy, a pozostałe mogą zdradzić nasze
    prawdziwe zamiary konkurencji!

    I tak na stanowisku od SEO ląduje klient od PHP, PHPem zajmuje się
    niedoszły grafik, layouty robi prawdziwy grafik tyle że z zewnątrz, bo
    poprzedni trzej zatrudniani przez nas dziwnym trafem okazali się
    koderami. A całość koordynuje administrator, bo przecież radzi sobie z
    komputerami to i z ludźmi da radę ;)

    A potem na spotkaniu:
    szef: co tak te projekty wolno idą?
    programista PHP na stanowisku SEO (w myślach): może dlatego, że każdy z
    nas robi nie to co potrafi najlepiej?
    grafik z zewnątrz (w myślach): może dlatego, że zamiast robić grafę to
    siedzę znowu na kolejnym, durnym spotkaniu?
    administrator (w myślach): ciekawe czy jest coś nowego na bashu
    szef: wiem, zatrudnijmy kogoś jeszcze!
    szef otwiera pl.praca.oferowana, wybiera pierwsze z brzegu ogłoszenie:
    "Zdalna praca dla osoby znającej biegle j.rumunski"

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 15. Data: 2009-04-25 11:35:48
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    ant pisze:
> [...]
    > zmuszeni do płacenia za sponsorowane. Oczywiście
    > wielokrotnie próbowano im wybić z głowy kroki, które

    Daj się nam też pośmiać, napisz co wymyślili :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 16. Data: 2009-04-25 13:35:43
    Od: ant <a...@n...tld>

    Paweł Piskorz wrote:

    > Daj się nam też pośmiać, napisz co wymyślili :)

    Generalnie - wersja strony, która była przez wiele
    lat w absolutnej czołówce na wszystkie kluczowe hasła
    w tej branży, prezentowała sensowną treść okraszoną
    minimalistyczną grafiką. Nie korzystała nawet z "cudów"
    w stylu mod_rewrite i nie byla w żaden sposób sztucznie
    pozycjonowana. Grafiką było w sumie logo tej firmy
    i zdjęcia produktów, reszta załatwiona CSS. Była czytelna
    i przejrzysta, natomiast wg. osób decyzyjnych miała za mało
    wodotrysków. Wg. tychże osób, na tej stronie powinno się
    coś "ruszać", powinny być jakieś dziwne linki (do partnerów/
    dostawców) w idiotycznych miejscach (top strony), generalnie
    powinna być bardziej pstrokata, mrugająca, ruchoma, jednym
    słowem hollywood. Jakiekolwiek próby przeciwstawiania
    się tym pomysłom - kończyły się najczęsciej
    "proszę nie dyskutować tylko zrobić tak jak mówimy".

    Po prostu sodówka uderzyła im do głowy. Myśleli, że jeśli
    są na pierwszym miejscu w Google od 5 lat, to nic im nie
    grozi. Do tego stopnia, że w ogóle nie liczyli się z uwagami
    osoby, która doprowadzila do tego i dbała o to, aby byli na
    pierwszym miejscu w Google. Osoba ta z uporem maniaka starała
    się im uświadomić, że ta strona NIE wymaga całkowitego
    przebudowania, a tylko i wyłącznie ROZBUDOWY oferty, rozbudowy
    opisów produktów/usług itp., a nie kompletnej przebudowy strony,
    głośno dając do zrozumienia, że takie kroki będą się wiązały ze
    "śmiercią w google", oczym później. NAzwijmy tego gościa
    "stary webmaster".

    I teraz uwaga - najlepsze. Wykonanie nowej strony zostaje
    zlecone nowemu "webmasterowi", którego autor wczesniej
    wymienionej wersji dobrze znał i nigdy by temu nowemu
    webmasterowi nie polecił wykonania strony, o czym zresztą
    poinformował i zarząd i osoby decyzyjne. Jednak bez skutku.
    Nowy webmaster był może i ciekawym grafikiem DTP, ale webmasterem
    do dzisiaj nie jest dobrym ;-p

    No i zaczyna się komedia. Spotkanie osób decyzyjnych z nowym
    webmasterem - stary webmaster został poproszony na tę rozmowę
    aby ewentualnie wspomóc jakoś dyskusję. Osoby decyzyjne
    przez 10 minut mówią co by chciały mieć na stronie, przywołują
    animacje i bzdury ze stron konkurencji (która nie była nawet
    w czołówce Google, ale miała niezłe hollywood na stronach)
    i że oni też by tak chcieli. Najistotniejsze dla tych osób było
    to aby w topie strony możliwie najwiekszy był tekst "jesteśmy
    oficjalnym przedstawicielem firmy X" z linkiem do strony firmy X,
    mimo tego, że firma X nie linkowała do nich z powrotem, mimo tego,
    że firma ta była przedstawicielem i partenrem WIELU INNYCH firm,
    mimo tego, że w planach była osobna strona listująca wszystkich
    partnerów, mimo tego, że firma ta była partnerem kilku firm, które
    produkują konkurencyjne względem siebie produkty i taka nobilitacja
    jednego partnera była niekorzystna dla współpracy z resztą partnerów.

    Ale ogromny nacisk był na NOBILITACJĘ tego jednego partnera.
    I ta nobilitacja, a nie nowe produkty i usługi były kluczowym
    celem dla osób decyzyjnych. No i nie zapominajmy o tym,
    że Hollywood było drugim najwazniejszym elementem do wykonania.
    Treścią nikt się nie interesował... Bo po co komu treść?

    Kończąc swój wywód, osoby decyzyjne mówią, że to chyba wszystko
    z ich strony. Po czym stary webmaster włącza się do rozmowy i mówi,
    że to raczej nie wszystko, bo osoby decyzyjne powinny teraz dostarczyć
    webmasterowi treść do nowej strony, plan strony, zaktualizowane
    opisy towarów/usług, opisy nowych towarów i usług itp.

    To było SZOKIEM dla osób decyzyjnych, no bo przecież chcą
    zapłacić za zrobiebie strony, to znaczy, że to wszystko powinien
    zrobić nowy webmaster, a nie oni. Zresztą oni tego do dzisiaj
    nie rozumieją.

    Ale jakimś cudem udało się zrobić nową stronę i ją uruchomić.
    Hehe, nowa strona kompletnie komplikowała nawigację, była totalnie
    nieprzejrzysta, miała tytuły stron i słowa kluczowe niezwiązane
    z treścią (czytaj, każda podstrona miała identyczny tytuł i słowa
    kluczowe), miała masę "działów" i produktów, które były linkami
    ale nie posiadały treści, bo treści nikt nie dał rady przygotować,
    no i ogólnie masa kwiatków. Np. możliwość zamowienia katalogu
    firmy bądź złożenia zapytania, która kończyła się ładnym
    "dziękujemy za złożenie zapytania/zamówienie katalogu" ale mail z tym
    zapytaniem do nikogo nie docierał. Nikt też się niespecjalnie
    martwił tym, że za czasów poprzedniej strony, zapytań z niej było
    po kilkanascie/kilkadziesiat miesięcznie, a od momentu uruchomienia
    nowej wersji przez dwa lata nie przyszło żadne zapytanie :)

    Przed oddaniem nowej strony, stary webmaster, mimo tego, że wybłagał
    Zarząd o wyłączenie z odpowiedzialności za skutki nowej strony,
    walczył o to, aby przynajmniej nie wykorzystywać flasha w nawigacji
    i o parę innych szczegółów podając za argument m.in. pozycję w Google.
    Stary webmaster identyfikował się z firmą, w której pracuje i zalezało
    mu na dobrym jej wizerunku w Internecie. Bezskutecznie.
    Hollywood musi być "bo jesteśmy nowoczesną firmą".

    Produkt końcowy przedastawiał się na oko tak.

    Stara strona nie miała "intro" tylko witała odwiedzającego
    stroną startową katalogu produktów i usług, z której można było
    szybko przejść dzieki tekstowym linkom do odpowiedniego działu/
    produktu/usługi i poczytać o szczegółach.

    Nowa strona witała nas animacją flash, na której nie było NIC
    z wyjątkiem 40sekundowej animacji rysującej logo tej firmy,
    żadnego linku "pomiń intro", żadnego słowa kluczowego, żadnej treści.
    Wartośc dla odwiedzającego - ŻADNA, wartośc dla osób decyzyjnych
    "BOSKIE, NOWOCZESNE, KONKURENCJI W PIĘTY PÓJDZIE, ONI TAK NIE MAJĄ,
    JESTEŚMY NAJLEPSI!" Generalnie - ROTFL, stary webmaster tylko kiwał
    głową z politowaniem.

    Po obejrzeniu idiotycznego i zbednego flashowego intro następowało
    przekierowanie na stronę "O firmie", która też w sumie nic nie
    prezentowała, no bo co można napisać tam ciekawego co by interesowało
    potencjalnego klienta - GÓWNO. Cała nawigacja strony wykonana we flashu,
    żadnych tekstowych odpowiedników, no generalnie makabra "sodomia i gomoria".

    Próba rekursywnego ściagnięcia strony na dysk przy pomocy wgeta
    kończyła się na zassaniu index.html, bo wget twierdził, że nic wiecej
    tam nie ma - i miał rację :) Bo może i było, ale linki we flashu.

    Efekt: 3-4 tygodnie po zmianie strony zgodnie z przepowiedziami
    starego webmastera, strona wyleciała na około 10 stronę w Google,
    generalnie śmierć w trampkach.

    Mając tak "przezajebistą" stronę, w początkowym okresie nikt nie myślał
    o tym, że wylecieli z czołówki Google, bo byli zahipnotyzowani
    animacjami flashowymi, które - powiedzmy sobie szczerze, były na
    poziomie przedszkolnym. I był to okres dobrej koniunktury,
    zamowienia spływały (faksem, telefonem), więc było "git".

    Obudzili się dopiero z ręką w nocniku, jak zamowienia zaczęły
    spadać, jak w czołówce google'a zaczęły się pojawiać jednoosobowe
    firmy, które od nich brały towary. Wtedy wielka akcja, żeby coś
    z tym zrobić i szukanie winnego. Oczywiście nikt się nie przyznał
    do winy, a bezczelny stary webmaster wyciągnął z archiwum maile
    i pisma w których ostrzega o skutkach wprowadzenia nowej strony
    w takiej postaci jak oni to planują zrobić.

    Nikt za to nie beknął, może ktoś się poczuł zawstydzony, a może
    nie - nieistotne, zarząd za namową starego webmastera podjął decyzję
    wykupienia linków sponsorowanych, żeby jako tako ratować wizerunek
    firmy i polecił zastanowienie się nad zrobieniem nowej strony
    wg. jego wytycznych.

    Skończyło się na linkach sponsorowanych, owszem powstała kolejna
    wersja strony, robiona przez kolejną firmę "fachowców" od siedmiu
    boleści, a wytyczne starego webmastera znowu zostały zignorowane,
    ale to już będzie kolejna opowieść. Podsumuję Wam tylko koszty
    na oko:

    Koszt pierwszej strony, rozwijanej w ramach hobby przez "starego
    webmastera", który w tej firmie był/jest sysadminem i który uczył
    się htmla, css, php na tej własnie stronie

    0zł

    Efekty: ponad pięc lat pierwsze miejsce na czołowe na hasła
    w tej branży, generalnie cały czas czołówka (1-5) na wszelkie
    kombinacjebranżowych wyrażeń/słów.

    Koszt drugiej strony z cudnymi animacjami flash i nawigacją
    we flash (nie wpsominając już o niedziałających formularzach
    zamawiania katalogów i składania zamówień i generalnie o błędach
    w kodzie)
    5.000zł (netto)

    Teraz powstała jeszcze nowsza strona, robiona przez fachowców,
    którzy nie znają np. pojęcia funkcji rekurencyjnych,
    a o poprawności kodu gdzieś tam słyszeli ale nie wiedzą o co biega.
    Jedynym plusem nowej strony jest możliwośc edycji opisu towarów
    (jako taki CMS) i działające formularze (ale uwaga, formularze mimo
    nacisków "starego webmastera" aby USUNĄĆ CAPTCHĘ, maja chyba na celu
    wkurwienie wszystkich dookoła - CAPTCHĘ zrobili CASE-SENSITIVE
    nie wspominając o tym przy formularzach, wiec 99.9% za pierwszym
    razem nie wyśle formularza - totalny hardkor.

    20.000zł (netto)

    Do tego dochodzą, jak już wspomniałem w tym wątku, koszty rzędu 4-6k
    miesięcznie na linki sponsorowane Google.

    Do tego dojdą jeszcze koszty pozycjonowania, które wykonać ma firma
    która zrobiła stronę za 20k, ale oglądając źródła, pozycjonowanie
    na 100% będzie wykonane w sposób nieetyczny (wiem, że źródła strony
    nie będą już ruszane, bo firma, która skasowała 20k za ostatnią wersję
    strony, jej wykonanie też podzlecała). Własnie dlatego nie mogli już
    usunąć CAPTCHY case-sensitive mimo nacisków, bo w rozmowie telefonicznej
    stwierdzili, że już zapłacili programiście i nie będą mu już nic zlecać,
    bo to by się wiązało z kolejnymi kosztami. Zatem oczywistym jest,
    że pozycjonowanie siłą rzeczy będzie robione na zasadzie kombinacji,
    wykupwyania jakich idiotycznych wpisów w katalogach.

    A każdy szanujący się pozycjoner wie, że idiotyczna zmiana kolejności
    słów w tytule strony potrafi DRASTYCZNIE wpłynąć na pozycję w Google.

    I owszem, kilka dni temu przyszła faktura na 2000zł netto za wpisanie
    strony tej firmy do "2000 katalogów online". Hehehehe :-)

    Oczywiście, firma zobowiązała się do płacenia miesięcznego haraczu,
    jeśli tylko strona znajdzie się w pierwszej piątce Google na
    odpowiednie hasła. Od momentu uruchomienia wersji strony za 20k,
    dobre 4 miesiące witryna jest na drugiej stronie Google z tendencją
    SPADKOWĄ :D Dupę ratuje link sponsorowany.

    Generalnie takie firmy można DOIĆ BEZ KOŃCA, bo w wiekszości
    takich firm, decyzyjne osoby mają znikome pojęcie o sprawach
    w których podejmują decyzje. W najlepszej sytuacji jest jednak
    stary webmaster, gdyż dzięki zwolnieniu go z odpowiedzialności
    za stronę, może sobie swobodnie hobbystycznie tworzyć sensowną
    stronę firmy, w której jest sysadminem, z odpowiednią treścią,
    wypozycjonować ją legalnie, a potem ją lekką ręką sprzedać
    za 100k swojej firmie.

    Bo pewnych ludzi nie da się przekonać w żaden sposób, nawet
    przytaczając im całą tę historię, nawet jeśli byli GŁÓWNYMI
    bohaterami tej historii, NADAL PODEJMUJĄ BŁĘDNE DECYZJE :-)
    Może tak musi być aby gospodarka jako taka się kręciła,
    a nie stała w miejscu ;)

    Nie mam siły już sprawdzać literówek, więc sorry z dołu ;)

    :-)

  • 17. Data: 2009-04-25 14:18:43
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 25 Apr 2009 15:35:43 +0200, ant napisał(a):

    [ciaaaaach!]

    Domniemywam, że Ty byłeś starym webmasterem, czy tak? :>

    Natomiast sytuacja, którą opisałeś - jest dość typowa. Osoby decyzyjne
    nader często mają przerost własnego ego, przez co uważają się za biegłe w
    każdej dziedzinie i jednocześnie trudno im się przyznać do popełnionych
    błędów.

    Przy projektach za taką kasę, jako szef szukałbym jakiegoś zewnętrznego
    konsultanta - w firmie wiadomo, że pracownicy będą ciągnęli w swoją stronę
    (vide - stary webmaster) więc ciężko bezgranicznie im ufać, natomiast
    zewnętrzny specjalista mógłby obiektywnie określić jakich środków użyć do
    realizacji celu.

    A tak, potem się kupuje rozbudowane CMSy z których nikt nie korzysta, bo
    nie potrafi, istotnych treści prawie nie ma, natomiast są mrugadełka.
    Dzięki temu jednak, np. ja potem mam co robić ;P

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 18. Data: 2009-04-25 17:17:27
    Od: ant <a...@n...tld>

    Kapsel wrote:
    > Sat, 25 Apr 2009 15:35:43 +0200, ant napisał(a):
    > Domniemywam, że Ty byłeś starym webmasterem, czy tak? :>

    Tak :)

> [...]
    > (vide - stary webmaster) więc ciężko bezgranicznie im ufać, natomiast
    > zewnętrzny specjalista mógłby obiektywnie określić jakich środków użyć do

    W innych kwestiach od lat ufają mi bezgranicznie, sam się
    domyślasz do czego mam dostęp jako sysadmin, innymi słowy,
    nie jestem tam tylko pracownikiem, tylko właśnie zaufaną osobą,
    problemem jest podejście "jak zapłacimy to bedzie dobrze, a jak
    nie zapłacimy to bedzie źle" lub też "jest dobrze - to sie nie
    martwimy, jest źle - podejmujemy nieprzemyślane decyzje".
    Kolejnym atutem było to, że udowodniłem im, iż można być na
    pierwszym miejscu w Google nie przeznaczając co roku 50k na ten cel.
    Gdyby jeszcze zatrudnili jakiegoś zewnętrznego konsultanta,
    to ja bym był spokojny :) ale decyzje podejmowała osoba, która
    przykładowo twierdziła że Word jest lepszy od OpenOffice, a nigdy
    nie słyszała o twardej spacji czy też nie potrafiła zrobić choćby
    dwupoziomowej numeracji, ani w Wordzie ani w OpenOffice, a nastepną
    rzeczą jakiej sobie zażyczyła po kupieniu jej Worda była książka
    do nowego Worda, bo jest inny niż "ten co ma w domu (ofkors pirat)".
    Mógłbym godzinami, dzięki bogu ta osoba już jest na emeryturze od kilku
    miesiecy :) No i firmy, którym zlecono obie wersje strony były obierane
    wg. klucza towarszyskiego, a nie kompetencyjnego.

    > A tak, potem się kupuje rozbudowane CMSy z których nikt nie korzysta, bo
    > nie potrafi, istotnych treści prawie nie ma, natomiast są mrugadełka.
    > Dzięki temu jednak, np. ja potem mam co robić ;P

    Ja też, bo przecież nie pracuję tylko tam, a pieniądze to ja głównie
    zarabiam we własnej firmie właśnie m.in. na webmasterce i pochodnych :)
    Ta firma ma poważny problem ze stroną i organizacją, mimo posiadania ISO,
    jakaś klątwa czy cuś. Przykładowo, 2 tygodnie przed oddaniem strony,
    do wszystkich pracowników poszedł mail z prośbą, by przyjrzeli się
    stronie i przesłali swoje uwagi, gdyż niebawem nastąpi zamknięcie
    projektu. Wszyscy temat olali, na ~100 osób odpisały 2. Po zamknięciu
    projektu i zapłaceniu, dostali kolejny mail z informacją, że od dzisiaj
    mamy nową stronę, na następny dzień posypały się maile z pretensjami,
    że to im sie nie podoba i tamto, i że koniecznie trzeba zmienić to
    i to :D Oni tak lubią po obiedzie :)

    Określenia same się nasuwają :)

    Firma ma 3 filie (centrala + 2 filie), cały projekt nowej strony
    włącznie z przygotowaniem nowych treści i bieżącą obsługą CMS
    prowadzil jeden z członków zarządu z filii nr 2. Jak się pracownicy
    w centrali dowiedzieli, że wszelkie zapytania ze strony idą do
    filii 2, a nie do centrali, to byli oburzeni! ;p Takie rozwiązanie
    zostało zastosowane dlatego, że jak zapytania przychodziły do centrali,
    to klienci nie dostawali odpowiedzi po 2-3 tygodnie, bo ich maile
    krążyły po centrali i wszyscy mieli temat w d..., a filia nr 2 tematy
    załatwiała od ręki. Mowy o jakiejkolwiek konkurencji między filiami
    a centralą nie ma, gdyż filie cały towar biorą z centrali, a wiekszość
    tematów i tak centrala tylko może załatwić (inżynierowie, projektanci
    itp). Ważne tylko by klient był _pilotowany_ bo pójdzie do innej
    firmy, która też kupi towar u nas, ale szybko go obsłuży i jeszcze
    dowali do ceny. Firma ma ISO, więc wgląd we wszystkie zamówienia/
    zapytania etc. którejkolwiek filii mają odpowiednie osoby i mogą/muszą
    to na bieżąco mointorować, więc nic się przed nikim nie ukryje.
    Istnieje natomiast odwieczna (idiotyczna) konkurencja pomiędzy
    działami handlowymi poszczególnych filii. Każdy chce sie wykazać
    najwiekszym obrotem. Najgorsi są właśnie ci z centrali :-)
    Taki syndrom psa ogrodnika.

    Jak doszło do tej awantury, to mnie już ręce opadly, bo wszystkiego
    się spodziewałem, ale nie takich idiotyzmów, zwłaszcza z ust ludzi,
    którzy mają problem przynajmniej raz w tygodniu sprawdzić swoją
    skrzynkę e-mail, ale do obsługi klientów "z internetu" to rwą się
    pierwsi.

    Jednym słowem problemem tam są kwestie organizacyjne i kompetencyjne,
    bo to się ciągnie już od kilkunastu lat, ja sam pracuję tam 14 rok,
    i dopiero teraz, kiedy część ludzi powoli idzie na emeryturę sytuacja
    zaczyna się jakoś się klarować i każdy stara się zajmować swoją działką
    a nie życzliwie zajmować się nie tym czym powinien. Np. do dzisiaj nie
    obrano klucza wg. którego ustala się filię obsługującą danego
    klienta (np. wg. kodów pocztowych) i w tej kwestii nadal panuje
    wolna amerykanka - stąd wielkie oburzenie odnośnie adresu email
    na ktory spływają zapytania z internetu :-)

    No cóż, nie ma idealnych firm ;-)
    Burdel bardzo dobrze wykorzystują zewnętrzne firmy i mnie to też
    jest na rękę, może akurat nie w tej firmie ;-p ale zarobić dzięki
    temu można 8-)

  • 19. Data: 2009-04-25 20:53:14
    Temat: Re: [OT] Re: Pozycjonowanie stron - jak zacząć?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 25 Apr 2009 19:17:27 +0200, ant napisał(a):

> [...]
    > mamy nową stronę, na następny dzień posypały się maile z pretensjami,
    > że to im sie nie podoba i tamto, i że koniecznie trzeba zmienić to

    Że tak powiem, standardziiik :]
    Niejeden pewnie czytając ten wątek kiwa właśnie głową ze zrozumieniem.

    Co ciekawe, prawie zawsze te uwagi dotyczą elementów totalnie
    drugorzędnych, jak kolor czcionki w menu. Treścią interesuje się mało kto.

> [...]
    > w centrali dowiedzieli, że wszelkie zapytania ze strony idą do
    > filii 2, a nie do centrali, to byli oburzeni!

    To co powiesz, że ja od ponad roku nie mogę się doprosić, żeby firma
    oddelegowała sobie jednego pracownika do obsługiwania zapytań z WWW?
    Obiecali kilkukrotnie przygotować specjalne konto e-mail, a koniec końców i
    tak maile lecą do mnie i je potem forwarduje wg humoru komu tam chcę ;]

    Ogółem - na polskim rynku z IT jest źle. Czasem gołym okiem widzę, że można
    zaoszczędzić tysiące złotych, ale przez niekompetencję "decyzyjnych" ładuje
    się pieniądze w zupełnie niepotrzebne rzeczy.

    Na prowadzeniu biznesu się znam nieszczególnie, ale jak kiedyś cokolwiek
    rozwinę, to chyba sobie w biurze powieszę wielką kartkę z hasłem "Jak się
    na czymś nie znasz, zaufaj specjalistom", albo czymś podobnym ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 20. Data: 2009-04-25 22:05:14
    Od: a...@m...net

    On 25 Kwi, 22:53, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > rozwinę, to chyba sobie w biurze powieszę wielką kartkę z hasłem "Jak się
    > na czymś nie znasz, zaufaj specjalistom", albo czymś podobnym ;)

    Na wszystkie pytania odnośnie SEO znajdziesz na forum PiO.
    Pozdro