  • 1. Data: 2008-02-29 18:50:56
    Temat: Pożyczyć youtube...
    Od: Pawel Damian <pawel@USUN_sz-ek.pl>

    http://www.ripe.net/news/study-youtube-hijacking.htm

    Jak widać wcale nie tak trudno ;)

    pozdr.Paweł

  • 2. Data: 2008-02-29 22:47:44
    Temat: Re: Pożyczyć youtube...
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Pawel Damian <pawel@usun_sz-ek.pl> wrote:
    > http://www.ripe.net/news/study-youtube-hijacking.htm
    >
    > Jak widać wcale nie tak trudno ;)

    Ktoś tu pisał ostatnio, że filtry w bgp stosują _wszyscy_

    --
    ŁT

  • 3. Data: 2008-02-29 23:19:35
    Od: wer <b...@n...pl>

    Pawel Damian pisze:
    > http://www.ripe.net/news/study-youtube-hijacking.htm
    >
    > Jak widać wcale nie tak trudno ;)

    Gorzej, że w ten sposób można zakłócić pracę całego Internetu. Prosty
    skrypt generujący wszystkie prefixy /24 i rozgłoszenie tego. Część tras
    zostanie zatrutych. Jeśli by zrobiono to z kilku AS rozrzuconych po
    świecie to już mogą być większe numery. Wystarczy włamanie na
    kilkanaście routerów i Internet przez jakiś czas przestaje być używalny.

    wer

  • 4. Data: 2008-02-29 23:28:39
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ l...@t...nospam.net ] ...

    :> http://www.ripe.net/news/study-youtube-hijacking.htm
    :> Jak widać wcale nie tak trudno ;)
    : Ktoś tu pisał ostatnio, że filtry w bgp stosują _wszyscy_

    nie tak dawno temu 31372 rozgłaszał 193.219.28.0/24, a jeden z dużych
    operatorów to radośnie forwardował. no ale polski sunsite to nie youtube
    :)

    (fakt że uwinęli się z tym trochę szybciej niż PCCW, ale też nie była to
    niedziela)

    --
    :|[ kondi.net ]|:::::::::::::::::::::::::::::::::::|[ 2:480/1...@f...org ]|:

  • 5. Data: 2008-03-01 00:28:44
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 29.02.2008 Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> napisał/a:

    > Ktoś tu pisał ostatnio, że filtry w bgp stosują _wszyscy_

    Kolejnym problemem do rozwiazania jest autoryzacja w as-set-ach.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, GPON

  • 6. Data: 2008-03-02 13:22:22
    Od: rj <r...@r...org.pl>

    On 5768-06-23 23:47:44 +0100, Lukasz Trabinski
    <l...@t...nospam.net> said:

    > Ktoś tu pisał ostatnio, że filtry w bgp stosują _wszyscy_

    schizofrenia paranoidalna.... ale dla downlinkow jest ok, w przypadku
    pewnego poziomu juz sie nie nadaje... bo kto bedzie parsowal kilka
    tysiecy as'ow ?

    pozdr.

  • 7. Data: 2008-03-02 22:01:31
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    rj <r...@r...org.pl> wrote:
    > schizofrenia paranoidalna.... ale dla downlinkow jest ok, w przypadku
    > pewnego poziomu juz sie nie nadaje... bo kto bedzie parsowal kilka
    > tysiecy as'ow ?

    Są tacy, co to robią, więc się da.

    --
    ŁT

  • 8. Data: 2008-03-03 01:27:45
    Od: Łukasz Bromirski <f...@t...arms>

    rj wrote:

    > schizofrenia paranoidalna.... ale dla downlinkow jest ok, w przypadku
    > pewnego poziomu juz sie nie nadaje... bo kto bedzie parsowal kilka
    > tysiecy as'ow ?

    Po pierwsze można (jak pisał już Łukasz)[1].

    Po drugie to wszystko kwestia dobrych praktyk - panowie z Pakistanu
    próbowali zablokować ruch do youtube ze swojej sieci ale najwyraźniej
    nie zrozumieli do końca blackholingu. Panowie z PCCW Global z kolei
    zapomnieli napisać odpowiednie filtry, które uniemożliwiłyby AS17557
    rozgłaszanie nie swojej przestrzeni adresowej.

    Są to rzeczy tak proste, powtarzane aż do znudzenia, ale to nic
    nie daje - jak z hasłami, uRPFem itp.

    Żeby nie było że post nie w temacie grupy jednak - jeden z polskich
    operatorów, prefix-lista konstrukcji jak poniżej wycina dokładnie
    10781 prefiksów...

    seq 10 deny 10.0.0.0/8 le 32
    seq 15 deny 172.16.0.0/12 le 32
    seq 20 deny 192.168.0.0/16 le 32
    seq 25 deny 224.0.0.0/4 le 32
    seq 26 deny 240.0.0.0/4 le 32
    seq 30 deny 127.0.0.0/8 le 32
    seq 35 deny 169.254.0.0/16 le 32
    seq 40 deny 192.0.2.0/24 le 32
    seq 45 deny 192.42.172.0/24 le 32
    seq 50 deny 198.18.0.0/15 le 32

    Trudno w takiej sytuacji uważać, że na naszym podwórku wszystkie
    problemy zostały już rozwiązane...

    [1]. http://sourceforge.net/projects/irrpt/

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 9. Data: 2008-03-03 23:29:29
    Od: rj <r...@r...org.pl>

    On 5768-06-25 23:01:31 +0100, Lukasz Trabinski
    <l...@t...nospam.net> said:

    > Są tacy, co to robią, więc się da.

    wiem łukaszu, wiem ;P sam przekonywałem do tego niektórych... jednakże
    dla pewnych wartości ilości wpisów należy zaprzestać takiegoż
    filtrowania...

    pozdr.

  • 10. Data: 2008-03-03 23:41:56
    Od: rj <r...@r...org.pl>

    On 5768-06-26 02:27:45 +0100, Łukasz Bromirski <f...@t...arms> said:

    > Po pierwsze można (jak pisał już Łukasz)[1].

    wiem, że można. coś w podobie napisałem dawno temu w pewnej firmie...

> [...]
    > zapomnieli napisać odpowiednie filtry, które uniemożliwiłyby AS17557
    > rozgłaszanie nie swojej przestrzeni adresowej.

    to kwestia zaufania... Panowie z PCCW musieli by zrobić filtr na
    AS17557 i ich klientów - co być może jest sporą ilością
    wpisów/AS'ów/itp.... no, chyba że zaufać AS17557 i ufać, że Panowie z
    Pakistanu poprawnie filtrują swoich klientów...

    przy pewnej wielkości tej "własnej przestrzeni adresowej" po prostu się
    zaczyna ufać sąsiadowi...

    > Żeby nie było że post nie w temacie grupy jednak - jeden z polskich
    > operatorów, prefix-lista konstrukcji jak poniżej wycina dokładnie
    > 10781 prefiksów...

    [...]

    > Trudno w takiej sytuacji uważać, że na naszym podwórku wszystkie
    > problemy zostały już rozwiązane...

    trudno jednakże zmusić, nawet dużych do poprawnego tworzenia obiektów
    route, ba... w niektórych przypadkach trudno zmusić do zrobienia
    poprawnego i aktualnego as-set'a... choć kilka firm wymusza to na
    swoich klientach.

    pozdr.