    From: rj <r...@r...org.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Pożyczyć youtube...
    Date: Tue, 4 Mar 2008 00:41:56 +0100

    On 5768-06-26 02:27:45 +0100, Łukasz Bromirski <f...@t...arms> said:

    > Po pierwsze można (jak pisał już Łukasz)[1].

    wiem, że można. coś w podobie napisałem dawno temu w pewnej firmie...

    > Po drugie to wszystko kwestia dobrych praktyk - panowie z Pakistanu
    > próbowali zablokować ruch do youtube ze swojej sieci ale najwyraźniej
    > nie zrozumieli do końca blackholingu. Panowie z PCCW Global z kolei
    > zapomnieli napisać odpowiednie filtry, które uniemożliwiłyby AS17557
    > rozgłaszanie nie swojej przestrzeni adresowej.

    to kwestia zaufania... Panowie z PCCW musieli by zrobić filtr na
    AS17557 i ich klientów - co być może jest sporą ilością
    wpisów/AS'ów/itp.... no, chyba że zaufać AS17557 i ufać, że Panowie z
    Pakistanu poprawnie filtrują swoich klientów...

    przy pewnej wielkości tej "własnej przestrzeni adresowej" po prostu się
    zaczyna ufać sąsiadowi...

    > Żeby nie było że post nie w temacie grupy jednak - jeden z polskich
    > operatorów, prefix-lista konstrukcji jak poniżej wycina dokładnie
    > 10781 prefiksów...

    [...]

    > Trudno w takiej sytuacji uważać, że na naszym podwórku wszystkie
    > problemy zostały już rozwiązane...

    trudno jednakże zmusić, nawet dużych do poprawnego tworzenia obiektów
    route, ba... w niektórych przypadkach trudno zmusić do zrobienia
    poprawnego i aktualnego as-set'a... choć kilka firm wymusza to na
    swoich klientach.

    pozdr.