  • 21. Data: 2019-04-07 23:29:36
    Temat: Re: Prąd rzeki może napędzać łódź w górę strumienia.
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-07 o 23:15, 4...@g...com pisze:
    > To sobie zrob taka elektrownie.

    Spadaj na drzewo troglodyto.

    WM

  • 22. Data: 2019-04-08 00:17:31
    Od: 4...@g...com

    Potem Ty i inni sie przypierdalacie jak chuje lataja jak skowronki. 2MW elektrownia.
    Bedziesz sprzedawal prad po 10 groszy to na godzine zarobisz 200 000 zl. Policz ile
    to na dobe a ile rocznie. Biznes plan zrobisz dostaniesz w BOS kredyt na 6%.
    Poradzilem Ci jak interes zycia zrobic a Ty opryskliwy jestes.

  • 23. Data: 2019-04-08 11:36:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Potem Ty i inni sie przypierdalacie jak chuje lataja jak skowronki.
    >2MW elektrownia. Bedziesz sprzedawal prad po 10 groszy to na godzine
    >zarobisz 200 000 zl.

    200 zl, bo to cena za 1kWh.

    Ale tez przyjemny zarobek :-)

    J.

  • 24. Data: 2019-04-08 14:10:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-04-07 o 13:59, J.F. pisze:

    >Były stosowane łańcuchy umieszczone wzdłuż rzeki:
    >https://en.wikipedia.org/wiki/Chain_boat
    >Silnik był na łodzi i wciągał łańcuch z jednej strony i wypuszczał z
    >drugiej.

    Ciekawe.

    Ale jakos nie pisza, zeby polaczono to z napedem wodnym.

    Nikt nie wpadl, czy to razem jakos slabo dziala ?

    J.

  • 25. Data: 2019-04-08 14:11:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >W Kanadzie jest 18 elektrowni atomowych o sredniej mocy 600MW kazda i
    >14 malych instalacji jakie pokazujesz na rzekach.
    >Do tego maja kilkdziesiat tradycyjnych duzych elektrowni wodnych.
    >Buduja sobie rozne wynalazki bo bogaci sa a bogatemu trudno zabronic.

    W Kanadzie maja Niagare, to i latwo o duza elektrownie wodna :-)

    J.

  • 26. Data: 2019-04-08 14:50:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-08 o 14:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ciekawe.
    >
    > Ale jakos nie pisza, zeby polaczono to z napedem wodnym.

    Bo pewnie prędkość była zbyt mała takiego zawalidrogi.
    Nie stosowano zapewne tego rozwiązania.

    > Nikt nie wpadl, czy to razem jakos slabo dziala ?

    Piszą, że dobrze to działało przy sinikach parowych słabej mocy,
    bo lepiej niż koło łopatkowe boczne, które wtedy było używane.
    Przy silnikach dużej mocy i dużych prędkościach był problem z szybkim
    podnoszeniem łańcucha.
    Statek z identycznym silnikiem i śruba był szybszy i bardziej niezależny.

    WM

  • 27. Data: 2019-04-08 14:55:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ciekawe.
    >
    > Ale jakos nie pisza, zeby polaczono to z napedem wodnym.
    >
    > Nikt nie wpadl, czy to razem jakos slabo dziala ?

    Chyba jednak musi słabo działać, albo moje googlo-umiejętności
    szwankują. Próbowałem znaleźć jakąkolwiek łódź napędzaną pionową
    turbiną, która jakoś mi intuicyjni do tego pasuje, np.:
    http://www.ecochunk.com/4125/2012/11/26/adamastor-sm
    artwind-eco-friendly-electric-catamaran-powered-by-w
    ind-energy/

    No i projektów koncepcyjnych trochę jest ale już konkretnych
    implementacji nie widzę. No może poza tą tutaj :)
    https://www.youtube.com/watch?v=M6b34ANyN2E

    Tu jest hybrydowa z panelami słonecznymi:
    https://www.youtube.com/watch?v=QrPa7DPspq0

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2019-04-08 14:55:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-08 o 14:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > W Kanadzie maja Niagare, to i latwo o duza elektrownie wodna :-)

    W USA tez mają wodospad Niagara, na którym powstała pierwsza elektrownia
    wodna przy wydatnym udziale słynnego pana Tesli.

    WM

  • 29. Data: 2019-04-08 20:38:10
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Były rozmaite pomysły napędów barek: trolejbusy, elektryczne muły.
    https://www.lowtechmagazine.com/2009/12/trolley-cana
    l-boats.html
    Dzisiaj to wygląda zabawnie, ale wtedy traktowano poważnie.

    WM

  • 30. Data: 2019-04-09 00:30:54
    Od: 4...@g...com

    Kazda epoka ma rozwiazanie dostosowane do panujacego w niej stanu techniki. Do
    ciagniecia barek od lancucha lepsza by byla stalowa lina. Ale nie mieli nierdzewnego
    drutu zeby taka line zrobic. To co wtedy wymyslili po modyfikacji stosowane jest
    dzisiaj. Przez kanal Panamski statki ciagna lokomotywy. Wszystkie rozwiazania z linku
    maja jedna wspolna ceche. Maja zastepowac prace ludzi i zwierzat.