  • 11. Data: 2012-12-13 20:37:00
    Temat: Re: Prawdy i mity lustrzanek
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-13 15:37, mt pisze:

    > Co do lagów, to jest też druga strona medalu, w przypadku braku lustra
    > (bądź przy lustrze nieruchomym) nie ma lagów związanych z jego
    > podnoszeniem, które występują po wciśnięciu spustu.

    A no właśnie. M.in. z tego powodu zdecydowałem się na lustro
    przepuszczalne. Niewielka strata światła a dużo większa jakość pracy.

  • 12. Data: 2012-12-13 20:43:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-13 15:16, Jakub Wróblewski pisze:

    > Matryca nie grzeje się cały czas (mniej szumów) i nie żre baterii.

    Hipotetycznie masz rację lecz nie widziałem specjalnej różnicy w szumach
    w aparatach z EVF i bez.

    A co do baterii, to chyba już przeszłość. Na jednym małym akumulatorku
    mnóstwo zdjęć można zrobić. Gdyby jeden na cały dzień nie starczył przy
    intensywnej eksploatacji, to zawsze w kieszeni można mieć drugi.

  • 13. Data: 2012-12-13 20:50:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-13 16:54, Michal Tyrala pisze:

    > Na EVF widzisz co *było* w kadrze. Fakt, ze dzis jest lepiej niz kiedys,
    > ale jednak. Stan gdzies przy drodze i zobacz jak się lapie auto w ruchu
    > w kadr.

    No coś Ty :-) Może jakimś dokładnym sprzętem można opóźnienie zmierzyć
    ale na oko go nie dostrzegam. Fakt - miałem tak w archaicznej Minolcie i
    tylko w warunkach słabego oświetlenia.

    > Wieksze matryce, wymienne obiektywy.

    I pewnie mniejsze gabaryty. Czy w czymś ustępują lustrzankom?

  • 14. Data: 2012-12-13 21:08:56
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 13 Dec 2012 20:50:12 +0100, Marek wrote:

    > No coś Ty :-) Może jakimś dokładnym sprzętem można opóźnienie zmierzyć
    > ale na oko go nie dostrzegam. Fakt - miałem tak w archaicznej Minolcie i
    > tylko w warunkach słabego oświetlenia.

    No to już, idz machnij fotke z autem w kadrze i rozmazanym tlem. Dla
    uproszczenia wpakuj go sobie w srodek kadru i zobacz gdzie wyszlo.

    > I pewnie mniejsze gabaryty. Czy w czymś ustępują lustrzankom?

    Kompletnościa systemu? u4/3 chyba najmniej, ale jednak.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 15. Data: 2012-12-13 21:09:47
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-13 20:34, Marek pisze:

    > To wiem, ale 10 lat temu za takie słowa byłbyś wyklęty :-) Jest to
    > wielki powrót do przeszłości pod względem konstrukcji aparatu. Nagle
    > okazuje się, że to co było beee teraz jest fajne (czego sam dowodzisz
    > :-D ). Nie łapię tej metamorfozy w trendach.

    Bo 10 lat temu dopiero rodził się na dobre rynek cyfrówek, EVF mocno
    odstawał od optycznego, oraz nie było konstrukcji z EVF, większą
    powierzchniowo matrycą i bagnetem, stąd metamorfoza.
    --
    marcin

  • 16. Data: 2012-12-13 21:22:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-13 21:09, mt pisze:

    > Bo 10 lat temu dopiero rodził się na dobre rynek cyfrówek, EVF mocno
    > odstawał od optycznego, oraz nie było konstrukcji z EVF, większą
    > powierzchniowo matrycą i bagnetem, stąd metamorfoza.

    To mnie przekonuje. Brałem jeszcze pod uwagę nieco inny scenariusz: że
    jeśli coś jest nowością zagrażającą przyzwyczajeniom (aparat z filmem) i
    będzie trzeba się uczyć fachu w pewnym stopniu od nowa, to trzeba to
    potępiać.

  • 17. Data: 2012-12-13 21:26:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-13 21:08, Michal Tyrala pisze:

    > No to już, idz machnij fotke z autem w kadrze i rozmazanym tlem. Dla
    > uproszczenia wpakuj go sobie w srodek kadru i zobacz gdzie wyszlo.

    Dobry test. Chętnie sprawdzę. Ciekaw jestem wyników. :-)

    > Kompletnościa systemu? u4/3 chyba najmniej, ale jednak.

    Czytałem, że dość intensywnie rozwija się rynek akcesoriów choć i tak
    zdarzają się sytuacje zaskakujące: np. wyczytałem, że jeden z
    producentów nie dodał sanek na lampę tłumacząc się, że dzięki temu
    aparat jest lżejszy :-D

  • 18. Data: 2012-12-13 21:27:55
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-12-13 20:50, Marek pisze:

    > I pewnie mniejsze gabaryty. Czy w czymś ustępują lustrzankom?

    Ja to bym się czepił tych gabarytów, ale od drugiej strony,
    dobre szkła do większych matryc nie są jakieś super małe i lekkie,
    przydaje się dobry, wygodny uchwyt.
    Co do AF - w lustrach może i szybszy, za to mniej dokładny. Mój
    Olek może nie nadaje się najlepiej do zdjęć wymagających śledzącego
    AF, za to można przy nim zapomnieć o błędach FF/BF. Nie da się
    tego powiedzieć o lustrzance Canona.

  • 19. Data: 2012-12-13 22:37:06
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-12-13 20:43, Marek pisze:

> [...]
    > mnóstwo zdjęć można zrobić. Gdyby jeden na cały dzień nie starczył przy
    > intensywnej eksploatacji, to zawsze w kieszeni można mieć drugi.

    To jeszcze nie przeszłość. Kiedy wszyscy portreciści, pstrykacze
    niedzielni, zaawansowani amatorzy landszafciarze, zaakceptują wizjer
    elektroniczny, zostaną reporterzy zawodowi od sportu, polityki, wesel,
    ślubów i innych iwentów, gdzie zużywanie szybkie baterii będzie
    szkodliwe, bo zdjęcia robi się tam ciągle, aby potem wieczorem
    przesortować i zrobić selekcję. Ta grupa fotografów pozostanie przy
    drogim optycznym wizjerze najdłużej.

    Optyczny wizjer nie rozwija się od jakichś 30 lat.
    Elektroniczny rozwija się od kilku i w końcu nawet dla tych ostatnich
    zostanie dopracowany, bo elektronika prze do przodu.

    JD

  • 20. Data: 2012-12-13 23:22:54
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 16:56:10 UTC+1 użytkownik Janko Muzykant napisał:

    > Tego ju� nie ma w obecnych rozwi�zaniach.

    Da się sledzić w NEXie czy OM-D lecący samolot (serio pytam)?

    niekt�rych przypadkach widzimy np. bia�e niebo.

    > A niby co zobaczysz na zdj�ciu? :)

    Robie w RAWach, więc coś tam jednak zobaczę :)

    lustra) jest AF oparty na detekcji fazy (w przypadku �ledzenia poruszaj�cych
    si� obiekt�w jest nadal szybszy ni� AF oparty na delekcji kontrastu).

    > Jeszcze chwilkďż˝.

    Sam sie tego nie mogę doczekać, w końcu plecy odpoczną od noszenia żelastwa :)

    > --
    >
    > pozdrawia Adam

    Pozdrawiam, Tomasz