  • 1. Data: 2015-07-03 20:26:26
    Temat: Prawko A2 a motocykl. ?
    Od: agllet <agatasak96@_NOSPAM_gmail.com>

    Witam. :D
    Kończe prawko i zastanawiam sie nad moto.

    Chciałam sie zorientować czy wie ktoś jaka jest kara za jeżdzenie
    motocyklem przekraczającym 35 kW mając prawko A2.
    Planuje za 2 lata zrobić pełne A i nie wiem czy opłaca kupować motocykl do
    35 KW. :D

    Z góry dzięki za odp.
    Pozdrawiam. :D

  • 2. Data: 2015-07-03 21:26:15
    Temat: Re: Prawko A2 a motocykl. ?
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 03.07.2015 o 20:26, agllet pisze:
    > nie wiem czy opłaca kupować motocykl do 35 KW

    W ogóle się nie opłaca żadnego - ciężko na tym zarobić, nawet jeśli
    dostarczasz pizzę. Ale jeśli się opłaca, bo np. pali mniej niż samochód,
    którym byś jeździł do pracy, to opłaca się i do 35 nawet bardziej - bo
    tańszy.

    --
    Alf/red/

  • 3. Data: 2015-07-24 16:07:57
    Od: madalena <fekt@_NOSPAM_wp.pl>

    No raczej opłaca się kupić coś na co masz uprawnienia. jazda na motocyklu
    powyzej 35kW z kategorią A2 jest traktowana normalnie jak bez żadnego
    prawka, czyli BRAK UPRAWNIEN do kierowania takim pojazdem i wtedy
    (zakładając ze zostaniesz zatrzymany do kontroli) grzywna wydana przez sąd
    więc dostajesz mandat i wyrok gratis. (pierwszy zazwyczaj z zawiasami, ale
    papiery już popaprane).

  • 4. Data: 2015-07-24 19:13:35
    Temat: Odp: Prawko A2 a motocykl. ?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    > więc dostajesz mandat i wyrok gratis. (pierwszy zazwyczaj z zawiasami, ale
    > papiery już popaprane).

    Za to na dzielni szacun, że niby szczyl a już dziargany;-)

  • 5. Data: 2015-07-25 01:15:37
    Od: "Artur Gatty" <b...@b...maila.com>

    > Użytkownik "madalena" napisał w wiadomości grup
    y.scigacz.pl...
> [...]
    > więc dostajesz mandat i wyrok gratis. (pierwszy zazwyczaj z zawiasami, ale

    Tylko kara grzywny, dodatkowo sąd może orzec zakaz prowadzenia pojazdów
    mechanicznych (ale nie musi). Kara pozbawienia lub ograniczenia wolności
    może być orzeczona wyłącznie jeżeli wcześniej był wydany sądowy zakaz
    prowadzenia pojazdów mechanicznych lub zostały uprawnienia cofnięte w drodze
    administracyjnej (nowelizacja, która weszła w życie 18 maja b.r.). pzdr. AG

  • 6. Data: 2015-07-25 01:21:03
    Od: "Artur Gatty" <b...@b...maila.com>

    Najgorsza konsekwencja to gdyby kierujący bez uprawnień spowodował wypadek,
    wtedy ubezpieczyciel pojazdu na pewno zażąda zwrotu odszkodowań, które
    musiał wypłacić poszkodowanym, a może to być chyba obecnie do 1 mln Euro.

  • 7. Data: 2015-07-25 18:47:10
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2015-07-24 o 16:07, madalena pisze:
> [...]
    > wtedy (zakładając ze zostaniesz zatrzymany do kontroli) grzywna wydana
    > przez sąd więc dostajesz mandat i wyrok gratis. (pierwszy zazwyczaj z

    Dupa, a nie sąd :)

    Jeśli posiadasz jakiekolwiek prawo jazdy, to dostaniesz 300 zł. i
    policjanci zabronią ci dalszej jazdy. Jeśli nie masz żadnego prawka, to
    dostaniesz 500 zł. i też dalej nie pojedziesz.
    I tutaj jak na razie nic się nie zmieniło w przepisach.
    Ale jeśli masz zatrzymane prawko, to już kary są według nowych przepisów.
    Gorzej jeśli spowodujesz wypadek z własnej winy. Ubezpieczyciel będzie
    chciał i zapewne wywinie się z odpowiedzialności, a ty pokryjesz całość
    szkody.

  • 8. Data: 2015-07-26 16:31:04
    Od: Madalena <fekt@_NOSPAM_wp.pl>

    Kolego no to masz nieswieze info, kara finansowa zostaje tak jak mówisz
    ale z plecakiem w papierach. Bo obligatoryjnie mandat dostajesz nie od
    gliny jak kiedyś tylko z wyroku sadu. Oby nikomu nie było dane tego
    sprawdzać na własnej skórze.

  • 9. Data: 2015-07-31 19:31:32
    Od: p...@g...com

    W dniu niedziela, 26 lipca 2015 16:31:06 UTC+2 użytkownik Madalena napisał:
> [...]
    > ale z plecakiem w papierach. Bo obligatoryjnie mandat dostajesz nie od
    > gliny jak kiedyś tylko z wyroku sadu. Oby nikomu nie było dane tego

    Radzę sprawdzić, kolega Ernst ma rację ...,

    PN