  • 1. Data: 2016-02-21 20:19:04
    Temat: Precyzyjny podzielnik napięcia
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Szukam czegoś takiego:

    http://tinyurl.com/htyjntv

    To podzielnik napięcia, precyzyjny, z typowymi zakresami "co 10x". Taki
    jak używane w lepszych miernikach.

    TME teoretycznie jest dystrybutorem TELPODu, ale nie widze w ofercie.

    Problem w tym że nie potrafie znaleźć tego gdziekolwiek. Być może ma to
    inną nazwę angielską i jakoś nie mogę trafić. Za to trafiają mi się
    głównie drabinki rezystancyjne N*R, R2R, ale nie o to chodzi.

    Czy ktoś może podrzucić wlaścią frazę jaką nakarmić powinienem google i
    sklepy?

  • 2. Data: 2016-02-21 20:32:04
    Temat: Re: Precyzyjny podzielnik napięcia
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Cześć.
    >
    > Szukam czegoś takiego:
    >
    > http://tinyurl.com/htyjntv

    A nie najlepiej u źródła?
    http://www.telpod.pl/#!grubowarstwowe/zcb79

  • 3. Data: 2016-02-21 20:47:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-21 20:32, t-1 wrote:
    > A nie najlepiej u źródła?
    > http://www.telpod.pl/#!grubowarstwowe/zcb79

    Tak, ale TME akuratnie tego nie sprzedaje. Zapytam czy wysyłają
    detalicznie, ale w miedzyczasie chciałbym zerknąć na inne podzielniki
    tego typu bo ten mi troche średnio pasuje.

  • 4. Data: 2016-02-22 00:19:38
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

> [...]
    > głównie drabinki rezystancyjne N*R, R2R, ale nie o to chodzi.
    >
    > Czy ktoś może podrzucić wlaścią frazę jaką nakarmić powinienem google i

    http://pl.mouser.com/ProductDetail/Vishay-Thin-Film/
    VTF100-267BBX/?qs=ITt1Sm5HH7gAfnqHc8QhqQ%3D%3D

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2016-02-22 18:15:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-22 00:19, mk wrote:
    > http://pl.mouser.com/ProductDetail/Vishay-Thin-Film/
    VTF100-267BBX/?qs=ITt1Sm5HH7gAfnqHc8QhqQ%3D%3D

    Dziekuje, cena jednak powala na kolana.

  • 6. Data: 2016-02-22 20:01:52
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Cześć.
    >
    > Szukam czegoś takiego:
    >
    > http://tinyurl.com/htyjntv

    Pytaj bezpośrednio w Telpodzie, odpowiadają w ciągu tygodnia, czasem
    trzeba ich pogonić telefonem, dostaniesz ofertę z kilkoma progami
    ilościowymi. Tylko nie zdziw się jak cena i czas dostawy będzie podobny
    jak tych z Mousera.

    Nie wiem czy nie taniej kupić na alledrogo najtańsze mierniki typu M830,
    w środku siedzi coś bardzo podobnego tylko zrobione ze zgrzanych ze sobą
    rezystorów THT.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2016-02-22 20:27:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-22 20:01, Jakub Rakus wrote:
    > Nie wiem czy nie taniej kupić na alledrogo najtańsze mierniki typu M830,
    > w środku siedzi coś bardzo podobnego tylko zrobione ze zgrzanych ze sobą
    > rezystorów THT.

    Mam 830 w domu, ale chyba jednak inny model bo w środku nie ma takiego
    "czegoś".

    Juz miałem sobie w ogóle zrobić z rezystorów 0.1%, ale kupno takich o
    własciwych wartościach też jest kłopotliwe.

    Czas kupić jednak hurtowo rezystory, lepić żywicą i sprzedawać :) ?

  • 8. Data: 2016-02-22 21:21:20
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Mam 830 w domu, ale chyba jednak inny model bo w środku nie ma takiego
    > "czegoś".

    Jeśli akurat nie masz "lepszego" klona 830, to w dt9205 i pochodnych na
    pewno jest gotowa drabinka o całkiem niezłej precyzji.

    > Juz miałem sobie w ogóle zrobić z rezystorów 0.1%, ale kupno takich o
    > własciwych wartościach też jest kłopotliwe.
    >
    > Czas kupić jednak hurtowo rezystory, lepić żywicą i sprzedawać :) ?

    0.1% to są rezystory jakiejś mało dokładne ;), w robocie to ja mam na co
    dzień do czynienia z 0.01%. Spróbuj takie znaleźć SMD o takich
    wartościach żeby ładny podział wyszedł na dzielniku albo wzmocnienie na
    op-ampie... i z czasem dostawy krótszym niż 2 miesiące.

    Przewlekane 0.02% bardzo dobre robi Elpod:
    http://www.elpod.com.pl/index.php?s=rwe411

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2016-02-23 19:51:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-22 21:21, Jakub Rakus wrote:
    > Jeśli akurat nie masz "lepszego" klona 830, to w dt9205 i pochodnych na
    > pewno jest gotowa drabinka o całkiem niezłej precyzji.

    Ze schematu do dt9205 to nie wynika, ale ponieważ akuratnie może uda mi
    się taki znaleźć w okolicy to rozbiorę i zerkne.

    > 0.1% to są rezystory jakiejś mało dokładne ;), w robocie to ja mam na co
    > dzień do czynienia z 0.01%.

    Na zamówienie? Seryjne? W detalu?

    > Spróbuj takie znaleźć SMD o takich
    > wartościach żeby ładny podział wyszedł na dzielniku albo wzmocnienie na
    > op-ampie... i z czasem dostawy krótszym niż 2 miesiące.

    No seria 9M, 900k, 90k, 9k, 900, 100 czy podobna powinna być mocno
    typowa chyba?

    > Przewlekane 0.02% bardzo dobre robi Elpod:
    > http://www.elpod.com.pl/index.php?s=rwe411

    Bez wątpienia zainteresują się zamówieniem detalicznym :P

  • 10. Data: 2016-02-23 22:45:05
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Ze schematu do dt9205 to nie wynika, ale ponieważ akuratnie może uda mi
    > się taki znaleźć w okolicy to rozbiorę i zerkne.

    Rozbebeszyłem ostatnio takiego i właśnie dzielnik sobie z niego zostawiłem.

    > Na zamówienie? Seryjne? W detalu?

    Seryjnie, w detalu, trochę jest na Farnellu, trochę w Mouserze, trochę w
    TME. Ceny niestety czasem powalają np. 50zł sztuka 0805. Takie
    rezystorki normalnie występują w katalogach producentów, mają swoje
    konkretne serie, tylko ciężko to kupić. Dystrybutorzy też nie pomagają -
    ostatnio rozmawiałem z jednym przedstawicielem to zrobił ogromne oczy na
    hasło 0.01%, bo dla niego czymś niezwykle precyzyjnym było 0.1%

    > No seria 9M, 900k, 90k, 9k, 900, 100 czy podobna powinna być mocno
    > typowa chyba?

    Tak samo ja myślałem kilka miesięcy temu jak chciałem takie "typowe"
    wartości jak 1k i 100k...

    > Bez wątpienia zainteresują się zamówieniem detalicznym :P

    Zapytaj bo ZTCW jak mają akurat na magazynie to i w detalu sprzedadzą.
    To nie są elementy, które się sprzedaje na kontenery, więc granica
    detal/hurt jest dość nisko.

    Jakub Rakus