  • 1. Data: 2010-10-29 07:05:27
    Temat: Prima Aprilis - to juz?
    Od: AZ <a...@g...com>

    <http://moto.money.pl/wiadomosci/motocykle/artykul/u
    nia;europejska;-;ograniczenia;dla;motocyklistow,51,0
    ,700723.html>

    Dla nieklikatych:
    Unia Europejska - ograniczenia dla motocyklistów

    W 2017 roku na terenie Unii Europejskiej wejdą w życie nowe przepisy, które
    raczej nie spodobają się większości motocyklistów.

    Wszystkie nowe motocykle będą musiały posiadać OBD, czyli pokładowy system
    diagnostyczny. Najistotniejsze w tym jest, że w przypadku nieautoryzowanych
    zmian w podzespołach motocykla, system będzie wyświetlał błędy. ECU, czyli
    komputery sterujące mieszanką paliwa zostaną zaplombowane i zabezpieczone
    przed zamianami. Podobnie jak wydechy, które uda się zdjąć wyłącznie przy
    użyciu specjalistycznych narzędzi posiadanych jedynie przez autoryzowane
    stacje obsługi. Odczytanie błędów sygnalizowanych przez OBD będzie możliwe
    również jedynie w serwisach producenta.

    Wszystkie jednoślady o pojemności silnika poniżej 125 ccm obowiązkowo zostaną
    wyposażone w ABS, natomiast w mniejszych sprzętach znajdziemy połączone
    przednie i tylne hamulce lub właśnie ABS. Powstaje tutaj problem motocykli
    offroadowych - w nich ABS jest zupełnie zbędny, a wręcz przeszkadza.
    W takich sprzętach będzie można go wyłączyć, jednak Komisja Europejska
    nie określiła jeszcze, które motocykle są uliczne, a które terenowe.
    Można jednak obawiać się, że sprzęty typu BMW R1200GS, czy Yamaha WR250
    będą sprzedawane z niewłączalnym pomocnikiem hamowania.

    W okresie do 2020 roku Unia wprowadzi kolejne restrykcyjne normy spalania.
    Dodatkowo po przejechaniu 50 000 kilometrów motocykle będą musiały przejść
    drugi test na spełnianie powyższych norm.

    W życie wejdzie również ograniczenie mocy motocykli. Państwa członkowskie
    nie będą mogły wyznaczać własnych limitów, gdyż Unia Europejska nałoży
    odgórne ograniczenie do 100 koni mechanicznych mocy silnika.

    Jak powiedział przedstawiciel FEMA, Federacji Europejskich Stowarzyszeń
    Motocyklistów:

    ,,ABS będzie non stop włączony, więc nie będzie możliwości jeździć bezpiecznie
    po terenowej nawierzchni. Dziś jeżdżąc BMW GSem, można go wyłączyć, a jutro
    pewnie już nie. Jak uda im się to obejść? Nie mamy pojęcia. Możemy być
    świadkami zniknięcia z rynku całej linii motocykli turystycznych-enduro.

    Poczynając od 2017 roku, wszystkie motocykle będą miały system OBD
    monitorujący błędy oraz awarie silnika oraz podzespołów. Komisja Europejska
    chce zakończyć, a przynajmniej utrudnić wykonywanie garażowych modyfikacji
    motocykli, mających na celu podniesienie momentu obrotowego, mocy, czy
    prędkości maksymalnej sprzętów homologowanych do użytku drogowego. Przed
    wprowadzeniem jakichkolwiek środków, zostaną jednak przeprowadzone badania,
    dzięki którym ma się rozjaśnić, które konkretnie modyfikacje stanowią
    niebezpieczeństwo dla środowiska lub kierowców"

    FEMA zapowiedziała również akcję, w której poradzi motocyklistom jak napisać
    podanie do członków Parlamentu Europejskiego jeszcze przed wiosennym głosowaniem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2010-10-29 07:34:55
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 29.10.2010 AZ <a...@g...com> napisał/a:
> [...]
    0,700723.html>

    > Dla nieklikatych:
    > Unia Europejska - ograniczenia dla motocyklistów

    Ale to już było, nawet były pomysły żeby se nakupić GSXRów i R1 na zapas.
    A tak na poważnie to tłumacz google być coraz lepszy ale jeszcze nie
    doskonały.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 3. Data: 2010-10-29 07:37:10
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    az tak im sie nudzi?
    nawet w najdziwniejszych snach bym takiej bzdury nie wydumal.
    o ile jeszcze obd sie przydac moze(ale ustandaryzowany otwarty protokół,
    zeby mozna bylo diagnozowac przez oprogramowanie nie tylko asiowe) o tyle
    reszta wola o pomste do nieba....
    moze jeszcze ureguluja kiedy bede mogl sie wysr..

  • 4. Data: 2010-10-29 07:57:07
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 29 Paź, 09:05, AZ <a...@g...com> wrote:
    > <http://moto.money.pl/wiadomosci/motocykle/artykul/u
    nia;europejska;-;o...>

    > Dla nieklikatych:
    > Unia Europejska - ograniczenia dla motocyklistów

    pewnie jakby siegnac do zrodla, to okaze sie ze znow jakis analfabeta
    projekty, ktorych przewija sie w unijnych instytucjach sporo,
    potaktowal jako "nowe przepisy wejda w roku ...". a poniewaz nie ma
    podanego zrodla, uznaje swoja ww. teorie za prawdziwa
    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 5. Data: 2010-10-29 12:41:45
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "AZ" wrote...
> [...]
    >
    > Dla nieklikatych:
    > Unia Europejska - ograniczenia dla motocyklistów
    >
    > Wszystkie nowe motocykle będą musiały posiadać OBD
    ***
    No to tragedia! Teraz bedzie wiadomo, ze cos jest nie tak w silniku. Jak
    prawdziwy motocyklista to przezyje?

    > ECU, czyli
    > komputery sterujące mieszanką paliwa zostaną zaplombowane i zabezpieczone
    > przed zamianami.
    ***
    Koniec swiata, nie bedzie mozna mozna zmieniac ustawien i uzyskac kolejne
    0,1KM bez zapalenia sie kontrolki bledu!

    > Podobnie jak wydechy, które uda się zdjąć wyłącznie przy
    > użyciu specjalistycznych narzędzi posiadanych jedynie przez autoryzowane
    > stacje obsługi.
    ***
    Szlifierka katowa bedzie idealnym specjalistycznym narzedziem do tego celu.
    I debile nadal beda zakladac puste puszki, bo glosne wydechy przeciez ratuja
    zycie...

    > Odczytanie błędów sygnalizowanych przez OBD będzie możliwe
    > również jedynie w serwisach producenta.
    ***
    Ciekawe ile trzeba bedzie czekac na kabelek do laptopa i prosty soft na
    Allegro ;) Nie sadze, zeby bylo inaczej niz w przypadku samochodow, wiec
    bedzie standardowy protokol, zeby np przy przegladzie mozna bylo sprawdzic
    czy jest ok.

    > Unia Europejska nałoży
    > odgórne ograniczenie do 100 koni mechanicznych mocy silnika.
    ***
    Kolejna tragedia. Przeciez 100KM to zabawka dla dziecka. Nie da sie juz zyc,
    bo taka moc wystarczy tylko do jazdy w korku... wyprzedzic tym sie juz
    przeciez nie da. Rowerami beda nasz objezdzac.

    I tak dalej.... i tak dalej...
    Na szczescie koniec swiata bedzie juz w 2012

    --
    Pozdro
    James - aspolecznik z cichym wydechem i sprawnym ukladem spalania

  • 6. Data: 2010-10-29 16:25:30
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 29 - 10 - 2010 (piątek) o godzinie 09:05, AZ napisał(a):

    > W 2017 roku na terenie Unii Europejskiej wejdą w życie nowe przepisy, które
    > raczej nie spodobają się większości motocyklistów.

    Przed laty czytałem kiedyś opowiadanko SF (niestety nie pamiętam autora),
    opisujące świat przyszłości, w którym pomykały wyłącznie czyste i ciche
    elektryczne motocykle - do których niektórzy "zbuntowani" motocykliści
    doczepiali nielegalnie głośniki imitujące pracę silników spalinowych...
    Czyżby ten czas powoli już nadchodził? ;-)

    --
    Yorick
    LS 650

  • 7. Data: 2010-10-29 18:13:11
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 302 roku bieżącego, James zeznał(a) jak następuje:

    > James - aspolecznik z cichym wydechem

    Drugi z normalnym wydechem :-)

    BTW: Też mieszkasz przy Siekierkach :-)))

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl

  • 8. Data: 2010-10-29 23:34:59
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "PawelK vel Pablo" wrote...
    > Dnia 302 roku bieżącego, James zeznał(a) jak następuje:

    > Drugi z normalnym wydechem :-)
    >
    > BTW: Też mieszkasz przy Siekierkach :-)))

    Nie, z drugiej strony wawy, ale czasem tam bywam. Czy cichy wydech ma
    zwiazek z tym rejonem? Czegos nie wiem? ;)

    --
    Pozdro
    James

  • 9. Data: 2010-10-30 07:48:41
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-10-29 20:13, PawelK vel Pablo pisze:
    > Drugi z normalnym wydechem :-)

    Jeszcze ja! :)

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 10. Data: 2010-10-30 20:20:05
    Od: Tomek Wozniakowski <z...@o...pl>

    Czesc :)

    W dniu 2010-10-29 09:05, AZ pisze:
    ..."

    > FEMA zapowiedziała również akcję, w której poradzi motocyklistom jak napisać
    > podanie do członków Parlamentu Europejskiego jeszcze przed wiosennym głosowaniem.

    Czyzby po 13 latach szykowalo sie kolejne EuroDemo? ;)

    --
    Pozdrawiam :)
    Tomek