  • 1. Data: 2014-06-09 23:30:56
    Temat: Proama - "specjaliści" od ubezpieczeń
    Od: me-how <t...@k...pl>

    Witam, aby nie zanudzać
    przy szkodzie z OC firemka z tytułu - inaczej nie zamierzam o
    naciągaczach pisać - życzy sobie udokumentowania serwisowania pojazdu w
    ASO od nowości do dnia szkody, aby zapłacić za części oryginalne - czyli
    takie, jakie miało auto przed szkodą. Samochód przed tą szkodą
    nie był wcześniej uszkodzony.

    uzasadnienie:
    "Rozumiem, że zaistniała sytuacja nie jest komfortowa, jednakże prośba
    ta jest oparta o podstawowe zasady współżycia społecznego. Firma
    ubezpieczeniowa Proama w stara się zapewnić wszystkim swoim klientom
    wysoki standard obsługi. Zatem w celu zapewnienia takiego samego poziomu
    obsługi, jaki pojazd posiadał od początku eksploatacji, który z racji
    importu prywatnego, więcej niż jednego właściciela i stanu po naprawie
    przodu trudno uznać za identyczny, jak w przypadku pojazdu pochodzącego
    z rynku polskiego, użytkowanego od początku przez jednego właściciela,
    regularnie serwisowanego i bezwypadkowego właściciel został poproszony o
    dostarczenie dokumentacji. Zaznaczam, iż likwidator kierował się
    jedynie chęcią zapewnienia należytej jakości obsługi."

    Kierując się podstawowymi zasadami współżycia społecznego, lub też
    podstawowymi zasadami higieny jak będę miał odpukać kolizję, a sprawca
    będzie miał u nich OC - dostanie w pysk - przynajmniej będzie satysfakcja:)

    Tylko sąd? Rzecznik ubezpieczonych - warto w ogóle się tam kierować?
    sprawa za 1,5 tys plnów, niby nie wiele, ale jak każdy będzie
    odpuszczać, będą lecieć sobie coraz bardziej...

  • 2. Data: 2014-06-10 08:39:46
    Temat: Re: Proama - "specjaliści" od ubezpieczeń
    Od: "Latawiec" <l...@c...smok.com>

    Użytkownik "me-how" <t...@k...pl> napisał w wiadomości

    Samochód wieziesz na naprawę powypadkową do serwisu ASO i dajesz im
    pełnomocnictwo. Proama niech się buja.

  • 3. Data: 2014-06-10 08:56:16
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 09 Jun 2014 23:30:56 +0200
    me-how <t...@k...pl> wrote:

    > przy szkodzie z OC firemka

    Przy szkodzie z OC to mogą Cię cmoknąć. Mają naprawić i mało tego, zadośćuczynić
    pomniejszeniu wartości rynkowej samochodu, jako że przeszedł kolizję z winy ich
    klienta co pomniejszyło jego wartość.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 4. Data: 2014-06-10 09:33:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 10 Jun 2014 08:56:16 +0200, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Przy szkodzie z OC to mogą Cię cmoknąć. Mają naprawić i mało tego, zadośćuczynić
    pomniejszeniu wartości rynkowej samochodu, jako że przeszedł kolizję z winy ich
    klienta co pomniejszyło jego wartość.

    I nie zapominajmy o aucie zastępczym :).

  • 5. Data: 2014-06-10 10:38:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-06-10 08:56, szerszen pisze:
    > Przy szkodzie z OC to mogą Cię cmoknąć. Mają naprawić i mało tego,
    > zadośćuczynić pomniejszeniu wartości rynkowej samochodu, jako że
    > przeszedł kolizję z winy ich klienta co pomniejszyło jego wartość.
    To wszystko fajnie brzmi, ale przy nowych samochodach za dziesiątki tys.
    Przy starszym pojeździe firma od razu nalicza udział własny, bo element
    miał ryski, albo nie daj boże korozję itp. Udział własny naliczony na
    wstępnej wycenie, w warsztacie robi się x3 (jak wszystko inne) i
    warsztat palcem nie kiwnie dokąd tej kasy im nie wpłacisz. I gówno
    wszystkich obchodzi, z ubezpieczycielem na czele, że Rzecznik
    Ubezpieczonych zajął się sprawą i napisał, że według niego udział własny
    nie powinien być naliczany. RU poleca na koniec skierować sprawę na
    drogę sądową, a spróbuj zainteresować jakiegoś prawnika szkodą w
    wysokości 1500 PLN :->

    Maciek

  • 6. Data: 2014-06-10 10:41:55
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > nie powinien być naliczany. RU poleca na koniec skierować sprawę na
    > drogę sądową, a spróbuj zainteresować jakiegoś prawnika szkodą w

    Po co ci prawnik skoro sprawa jest oczywista ?

  • 7. Data: 2014-06-10 10:46:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-06-10 10:41, Czesław Wiśniak pisze:
    > Po co ci prawnik skoro sprawa jest oczywista ?
    No to trzeba przynajmniej wiedzieć jak taką sprawę samemu poprowadzić -
    to też są pieniądze, chyba że Twój czas na to poświęcony zupełnie się
    nie liczy.

    Maciek

  • 8. Data: 2014-06-10 18:15:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 23:30 me-how <t...@k...pl> pisze:

> [...]
    > ASO od nowości do dnia szkody, aby zapłacić za części oryginalne - czyli
    > takie, jakie miało auto przed szkodą. Samochód przed tą szkodą

    Nie kop sie z nimi, wstaw do ASO, podpisz kwity, wynajmij zastępczy
    (najlepiej w tym ASO).
    Zawsze działa.

    TG

  • 9. Data: 2014-06-10 18:45:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl>

> [...]
    > nie powinien być naliczany. RU poleca na koniec skierować sprawę na
    > drogę sądową, a spróbuj zainteresować jakiegoś prawnika szkodą w

    Dokładnie. Dzisiaj właśnie rozmawiałem z firmą, która zajmuje się
    odzyskiwaniem odszkodowań od firm ubezpieczeniowych i jak powiedziałem, że
    wyliczona przeze mnie szkoda jest 2000 a łaskawie wypłacona kwota 800, czyli
    jeszcze 1200 do odzyskania to stwierdził, że kancelarie nie zajmą się tym bo
    za mała kwota.

  • 10. Data: 2014-06-10 18:58:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl>

    > No to trzeba przynajmniej wiedzieć jak taką sprawę samemu poprowadzić -
    > to też są pieniądze, chyba że Twój czas na to poświęcony zupełnie się
    > nie liczy.

    To przede wszystkim nie ma sensu. Po drugiej stronie jest prawnik z
    doświadczeniem a nie amator, któremu wydaje się, że sprawa jest oczywista.