  • 1. Data: 2013-11-02 10:58:31
    Temat: Problem z JS
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mamy dwa elementy HTML, które przesłaniają siebie. Jak spowodować aby
    ten nachodzący nie blokował zdarzeń myszy dla elementu pod nim? Oba
    elementy mają wspólnego rodzica i są pozycjonowane absolutnie. Czyli:

    <section>
    </section>

    Zmiana zIndex nie wchodzi w grę. Zagnieżdżanie ich w sobie również nie.

    Marek

  • 2. Data: 2013-11-02 11:56:53
    Temat: Re: Problem z JS
    Od: Marek <p...@s...com>

    Problem rozwiązany.

    Marek

  • 3. Data: 2013-11-02 17:25:20
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    odpierdoliłeś focha?

  • 4. Data: 2013-11-02 19:16:28
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-02 17:25, inny punkt siedzenia... pisze:
    > odpierdoliłeś focha?

    Że co niby??? Czy to jest adresowane oby na pewno do mnie?

    Marek

  • 5. Data: 2013-11-02 19:40:06
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    skoro już się pochwaliłeś to wypadało by napisać jak sobie poradziłeś...

  • 6. Data: 2013-11-03 00:14:11
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-02 19:40, inny punkt siedzenia... pisze:
    > skoro już się pochwaliłeś to wypadało by napisać jak sobie poradziłeś...

    Następnym razem pisz jaśniej.

    Generalnie w JS nie ma niestety czegoś takiego jak możliwość
    zamaskowania zdarzeń myszy dla elementu przykrywającego inny. Zawsze
    jest tak, że jeśli dwa elementy nie są zagnieżdżone i nachodzą na
    siebie, to ten na górze przechwyci zdarzenia myszy a dolny się o nich
    nie dowie. Pozostaje jedynie ręcznie oprogramować taką sytuację. Robimy
    to tak:

    - określamy pozycję na ekranie elementu dolnego
    - przechwytujemy zdarzenia na górnym elemencie
    - jeśli koordynaty myszy (event.clientX/Y) pokrywają się z obszarem
    elementu dolnego, to albo w tym miejscu zaczynamy obsługę tych zdarzeń
    albo symulujemy to zdarzenie w elemencie dolnym przekazując parametry
    - jeśli element górny jest większy od dolnego to zdarzenia
    onmouseover/out będą generowane w niewłaściwym miejscu na ekranie - poza
    obszarem elementu dolnego. Jest na to obejście. Przechwytujemy
    onMouseMove, sprawdzamy czy wchodzimy w obszar dolnego elementu i jeśli
    tak, to generujemy/symulujemy zdarzenie onMouseOver. Ustawiamy semafor
    blokujący możliwość wielokrotnego generowania tego zdarzenia w takt
    poruszania się myszą. Gdy opuścimy obszar dolnego elementu - generujemy
    onMouseOut i przestawiamy w/w semafor.

    Generalnie jest to droga przez księżyc ale sprawuje się dobrze.

    Marek

  • 7. Data: 2013-11-03 21:04:06
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-11-02 17:25, inny punkt siedzenia... pisze:
    > odpierdoliłeś focha?

    Ale słoma z butów.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 8. Data: 2013-11-05 15:44:20
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie>

    http://caniuse.com/#search=pointer-events

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł "PablO" Piskorz

  • 9. Data: 2013-11-05 23:47:15
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-05 15:44, Paweł Piskorz pisze:

    > http://caniuse.com/#search=pointer-events

    Czytałem o tym. Niestety z uwagi na IE to śpiewka przyszłości :-(

    Marek

  • 10. Data: 2013-11-06 21:25:05
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-11-05 23:47, Marek pisze:

    > Czytałem o tym. Niestety z uwagi na IE to śpiewka przyszłości :-(

    Dlaczego? IE10 ma MSPointerEvent a IE11 PointerEvent bez prefiksu:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps
    /hh441233.aspx

    --
    Cezary Tomczyk