  • 1. Data: 2012-03-04 23:13:58
    Temat: Problem z TPSA!!
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Umowę z TPSA przedłużam co dwa lata. Tak też i stało się w grudniu 2011.
    Z początkiem stycznia zadzwonił do mnie gościu, przedstawił się jako pracownik
    TPSA i poinformował mnie o możliwości podpisania nowej umowy, na
    korzystniejszych warunkach obejmującą również internet,TV i takie tam bzdety..
    Zasadniczo internet mnie nie interesuje bo mam radiówkę i to za friko,
    ponieważ w zamian za usługę ich baner reklamowy wisi na moim płocie.
    Ale jednak mówię facetowi, czemu nie?. Proszę dostarczyć mi treść umowy,
    przeczytam, przeanalizuję i jeśli uznam to za stosowne, to podpiszę. Nazajutrz
    dzwoni do mnie gościu i mówi,że akurat jest w mojej osadzie i może się ze mną
    spotkać. Proszę uprzejmie, zapraszam.. Po kilkunastu minutach facet zajeżdża,
    podstawia mi pod nos wypełnieną przez niego odręcznie w odpowiednich rubrykach
    umowę z bezbłędnie wpisanymi moimi danymi osobowymi, ze swoim imieniem i
    nazwiskiem w odpowiedniej rubryce (jako reprezentant TPSA), z jego podpisem na
    ostatniej stronie.. Oczywiście brakuje tylko mojego podpisu.. No dobra panie
    MH, proszę łaskawie przeczytać i złożyć podpis. Akurat mam ze sobą sprzęt, to
    mogę to panu od razu podłączyć.. Hola, hola, za stary jestem na tego typu
    numery, mówię facetowi, że mogę sobie te 4 strony prawniczego bełkotu
    przeczytać wieczorem i może pan skontaktować się ze mną nazajutrz. Być może
    będę zainteresowany, być może nie, a być może będą w umowie treści dla mnie
    niezrozumiałe, które będą wymagały wyjaśnienia. Jak coś podpisuję muszę być
    tego w pełni świadom. Facet mi odpowiada,że nie może mi pozostawić tej umowy.
    Muszę ją podpisać lub nie. OK, nie to nie, dziękuję uprzejmie i bye bye.. No
    to facet wymięka i mówi: no dobra zostawię panu i jutro zadzwonię.. Poczytałem
    z wieczorka, zainteresował mnie jeden punkt: "udostępnienie przestrzeni
    hostingowej (WWW)" - i tak sobie myślę,że być może w tej kwocie będę mógł mieć
    własną stronę www. Nazajutrz dzwoni do mnie facet i pytam się czy dobrze to
    rozumiem? Niestety źle.. Wobec tego uprzejmie podziękowałem, NIE PODPISZĘ tej
    umowy!! Prawda,że dobrze jest najpierw przeczytać to co się ma podpisać ?!
    UWAGA!! To nie koniec, to dopiero początek. Przypominam, że do teraz jestem w
    posiadaniu 2-ch egzemplarzy umów NIEPODPISANYCH przeze mnie!! Mniej więcej po
    tygodniu zajeżdża do mnie kurier z jakiejś tam firmy spedycyjnej-przesyłka dla
    pana MH ze sprzętem od TPSA..
    Proszę potwierdzić odbiór!! Hola, hola, nie ze mną te numery!! Ja niczego od
    TPSA nie zamawiałem, do widzenia.. W czwartek, 1-go marca chcę wykonać telefon
    w ważnej sprawie.. Cisza w słuchawce, myślę sobie szlag trafił ten
    bezprzewodowy aparat, zadzwonię z drugiego. To samo!! Myślę sobie, coś się
    zwiesiło, zadzwonię z komóry na swój stacjonarny. I co słyszę?? Przepraszamy,
    nie ma takiego numeru!! OK, dzwonię z komóry na błękitną linię, informuję
    kobitę że coś jest nie halo z moim stacjonarnym. Kobita mi mówi,że muszę
    podłączyć swój telefon do jakiegoś sraj-boxa i aktywować numer zgodnie z
    instrukcją.

    - Szanowna Pani, ja nie mam żadnego sraj-boxa, w ogóle nie wiem co to jest.
    - No przecież dostał pan od nas!!
    - Nic nie dostałem, owszem był u mnie kurier z jakimiś badziewiami od was, ale
    go pogoniłem.
    - Dlaczego pan go pogonił skoro podpisał pan umowę?!
    - Proszę mi podać numer tej umowy

    Kobita podaje mi numer, konfrontuję go z numerem NIE PODPISANEJ umowy, którą
    posiadam - zgadza się!! Przedstawiam kobicie wszystko j.w., otrzymuję
    informację że sprawdzimy i poinformujemy pisemnie.. Tego już za wiele !! Do
    dzisiaj jestem bez telefonu, ponoszę wymierne straty związane z faktem, że
    tracę klientów, którzy nie mogą się do mnie dodzwonić, ja muszę bulić wiele
    więcej korzystając z komóry. Wpienili mnie do tego stopnia,że mam zamiar
    zerwać z nimi umowę zawartą na kolejne 2 lata w grudniu 2011 i nie tylko nie
    ponieść kosztów związanych z jednostronnym zerwaniem umowy, ale także żądać
    odszkodowania finansowego. Jak sądzicie, jak to zrobić w sposób skuteczny??

    MH

  • 2. Data: 2012-03-04 23:40:58
    Temat: Re: Problem z TPSA!!
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2012 23:13:58 +0000 (UTC), MH napisał(a):

> [...]
    > odszkodowania finansowego. Jak sądzicie, jak to zrobić w sposób skuteczny??

    Da się. Ale prawnikiem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2012-03-05 08:46:32
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    Powtorze setny raz
    Ten kraj nie jest dla normalnych ludzi.

  • 4. Data: 2012-03-05 08:58:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w

    >Da się. Ale prawnikiem.

    Jestes pewien ?
    Ile jest warte pare dni (miesiecy :-)) bez telefonu ?

    Zaczalbym od szybkiego faksu, domagajacego sie natychmiastowego
    przywrocenia stanu poprzedniego, i grozacego poniesieniem przez TP
    konsekwencji finansowych w razie niezrealizowania.

    J.

  • 5. Data: 2012-03-05 11:04:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Jestes pewien ?
    > Ile jest warte pare dni (miesiecy :-)) bez telefonu ?

    Ile jest warte, to jedno. A co mówi na ten temat Prawo Telekomunikacyjne,
    to drugie. O ile dobrze pamiętam, to podwójną wysokośc rachunku za ten
    okres, liczoną z trzech ostatnich okresów rozliczeniowych. Czyli jeśli
    miesięczne rachunki wynoszą średnio 50 zł, a telefonu nie było trzy dni,
    to się należy 10 zł.

    > Zaczalbym od szybkiego faksu, domagajacego sie natychmiastowego
    > przywrocenia stanu poprzedniego, i grozacego poniesieniem przez
    > TP konsekwencji finansowych w razie niezrealizowania.

    Przestraszą się procesu sądowego o dychę?

    Tepsy nie lubię, życze jej jak najgorzej, uważam, że z powodu ich
    sposobu organizacji biznasu tracą kilenci, a ci co bardzeij wymagający
    uciekają gdzie się da. Ale ten przypadek nie wygląda mi na zawiniony
    po prostu złą organizacją. Cały przebieg zdarzeń musiał zostać
    zapoczątkowany przez konkretną osobę znaną z imienia i nazwiska.

    W tekscie umowy zapewne napisano, że "sporządzona została w dwóch
    jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron".
    Oryginalne dwa egzemplarze, jednostronnie podpisane, są w kokretnym
    miejscu. To się nadaje na zgłoszenie do prokuratury (ewentualnie
    z pośrednictwem policji) i sprawę karną -- fałszerstwo dokumentów,
    poświadczenie nieprawdy itd. Tak zwane organa ścigania chętnie
    podejmują się takich spraw, bo dowody niezbite, wykrywalność rośnie.

    Dopiero z kopią zgłoszenia faks może być skuteczny. Tepsa, jak przystało
    na bezduszną korporację, w takiej sytuacji odwróci się od pracownika,
    który ze ścieżki cnoty wszedł na ciernistą drogę występku. Stanie po
    stronie prawości, a więc po stronie skrzywdzonego abonenta i w te pędy
    przywróci stan (a zresztą to pewnie i tak nie był etatowy pracownik
    TP, tylko agent z wynajętej zewnętrznej firmy).

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2012-03-05 11:39:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F napisał:

> [...]
    >jeśli
    >miesięczne rachunki wynoszą średnio 50 zł, a telefonu nie było trzy

    Tak jakos to jest, ale czy aby na pewno na tym odpowiedzialnosc
    operatora sie konczy ?

    >Przestraszą się procesu sądowego o dychę?

    Nie, nie przestrasza sie, ale potem masz jakies podstawy ze przeciez
    uprzedzales - i sadu nie powinno dziwic ze skoro po 2 dniach nie
    naprawili to zadzwoniles do Netii o nowy telefon. I teraz TP owszem,
    moze odzyskac klienta, ale musi zaplacic kare umowna dla Netii :-)

    Netia oczywiscie tez bedzie chciala natychmiastowego podpisania umowy
    :-)

> [...]
    >po prostu złą organizacją. Cały przebieg zdarzeń musiał zostać
    >zapoczątkowany przez konkretną osobę znaną z imienia i nazwiska.

    Ale tak wysoko ze podpada pod "zla organizacja". Czy moze raczej
    "zlosliwa".

    Ktos tam ustalil tryb zalatwiania bez czasu klienta na przeczytanie
    umowy, ktos tam pracownikowi wbil do glowy ze umowe musi zaraz zabrac,
    ktos ... i tu nie wiem - czy pracownik podrobil podpis klienta, czy
    ktos na gorze nie przewidzial ze klient moze nie podpisac.

> [...]
    >przywróci stan (a zresztą to pewnie i tak nie był etatowy pracownik
    >TP, tylko agent z wynajętej zewnętrznej firmy).

    Poczekamy, zobaczymy, moze kolega napisze.
    Stare doswiadczenie uczy ze w TP nic nie jest szybkie, nowsze - ze
    uszkodzenia naprawiaja relatywnie dosc szybko, zdarzalo mi sie i kilka
    godzin.

    J.

  • 7. Data: 2012-03-05 11:56:07
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    MH (l...@g...SKASUJ-TO.pl)
    in news:jj0svl$b4v$1@inews.gazeta.pl

    > Umowę z TPSA [...]

    No i co, dalej twierdzisz, że warto dokładnie czytać umowy? ;)

    MSz

  • 8. Data: 2012-03-05 12:16:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Tak jakos to jest, ale czy aby na pewno na tym odpowiedzialnosc
    > operatora sie konczy ?

    Wynikająca z Prawa Telekomunikacyjnego, tak. Prawo chroni tu operatora.
    Można próbować dochodzić roszczeń z kodeksu cywilnego, ale szanse
    powodzenia marne. Wzroznąć mogą jeśli będzie oparcie w sprawie
    kryminalnej.

> [...]
    > moze odzyskac klienta, ale musi zaplacic kare umowna dla Netii :-)
    >
    > Netia oczywiscie tez bedzie chciala natychmiastowego podpisania umowy

    Dokładnie tak kiedyś zrobiłem. Wziąłem odszkodowanie za wyłączony
    telefon i zawarłem umowę z Netią. Nawet sądu nie trzeba było fatygować,
    wystarczył UKE. To nie była dycha, tylko kasa, która starczyła na roczny
    abonament w Netii.

    > Ale tak wysoko ze podpada pod "zla organizacja". Czy moze raczej
    > "zlosliwa".

    Nie wnikam czy zła, czy złośliwa. Po kilku dniach w Netii dyżurny
    tepsiarz dzwonił z propozycja wrócenia na łono. Zapytałem, że poza
    karą zapłaconą dla mnie, chcą jeszcze pokryć koszty kary umownej
    dla Netii. Nie chcieli. Wnioskuję z tego, że próbowali znowu mnie
    oszukać -- liczyli, że nie nic wiem o istnieniu takich kar i skuszę
    się na ich 99 groszy zniżki (czy ile tam proponowali).

> [...]
    > ktos ... i tu nie wiem - czy pracownik podrobil podpis klienta, czy
    > ktos na gorze nie przewidzial ze klient moze nie podpisac.

    Co znaczy "ustalił". Świadczenie usług odbywa sie na podstawie
    podpisanej umowy -- to już dużo wcześniej ustalił ustawodawca.
    Wątpię, czy ktoś w obronie gostka, któremu grożą trzy lata w
    zawiasach, będzie zeznawać, że mają procedury niezgodne z prawem
    i narażać się na naprawdę grubą awanturę.

    > Poczekamy, zobaczymy, moze kolega napisze.

    Ano zobaczymy. Też bym chętnie poczytał. Także zapowiadane pisemne
    wyjaśnienia ze strony tepsy. Z tym że ja, jeśli to wszystko wyglada
    dokładnie tak jak opisano, jednak bym się zdecydował na manewr
    uprzedzający.

    > Stare doswiadczenie uczy ze w TP nic nie jest szybkie, nowsze - ze
    > uszkodzenia naprawiaja relatywnie dosc szybko, zdarzalo mi sie i kilka
    > godzin.

    To ja przypomnę swoje doświadczenia -- tepsa naprawiała mi uszkodzenie
    przez 196 dni, a i tak naprawa została dokonana niejako przypadkiem.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2012-03-05 12:53:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    >Można próbować dochodzić roszczeń z kodeksu cywilnego, ale szanse
    >powodzenia marne. Wzroznąć mogą jeśli będzie oparcie w sprawie

    No wlasnie - mozna dochodzic czegos wiecej, czy na PT odpowiedzialnosc
    sie konczy ?
    Inna sprawa ze tu dzialanie jakby celowe ...

> [...]
    >zawiasach, będzie zeznawać, że mają procedury niezgodne z prawem
    >i narażać się na naprawdę grubą awanturę.

    No ale przeciez tez nie zeznaja ze im agent przekazal podpisana umowe
    skoro jej nie maja. Blad komputera :-)
    Prokurator tam chyba jednak szybko ustali ze dane do umowy trzeba w
    system wklepac, potem ja wydrukowac, a potem leci wszystko z automatu
    ... no chyba ze mlody wpisal w komputer "data podpisania ...".

    >To ja przypomnę swoje doświadczenia -- tepsa naprawiała mi
    >uszkodzenie
    >przez 196 dni, a i tak naprawa została dokonana niejako przypadkiem.

    Ale to jest wlasnie stare doswiadczenie, w obecnych czasach bylem pare
    razy pozytywnie zaskoczony ..

    J.

  • 10. Data: 2012-03-05 13:52:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No wlasnie - mozna dochodzic czegos wiecej, czy na PT odpowiedzialnosc
    > sie konczy ?

    Jak się znajdzie podstawę prawną, można dochodzić wszystkiego.

    > Inna sprawa ze tu dzialanie jakby celowe ...

    Ale z opisu wygląda to na celowość działań agenta motywowanego prowizją
    od sprzedaży (nie wiem czy dobrze kojarzę, to się chyba nazywa "niskie
    pobudki").

    > No ale przeciez tez nie zeznaja ze im agent przekazal podpisana
    > umowe skoro jej nie maja. Blad komputera :-)

    A nie mają? Ja jednak podejrzewam istnienie "trzeciego jednobrzmiącego
    egzemplarza" przekazanego tepsie. A jeśli nawet informacje o jeleniach
    namówionych na tego srajboksa agent przekazuje w formie zbiorczej, to
    oznacza, że świadomie 'poświadczył nieprawdę', bo przecież ani on,
    ani tepsa nie zakłada stuprocentowej skuteczności. Tak czy inaczej
    odpowiedzialność jest po stronie agenta.

    > Prokurator tam chyba jednak szybko ustali ze dane do umowy trzeba w
    > system wklepac, potem ja wydrukowac, a potem leci wszystko z automatu
    > ... no chyba ze mlody wpisal w komputer "data podpisania ...".

    Po co ma takie rzeczy ustalać? Jego powinna interesować wyłącznie kwestia
    bilokacji jednego z "dwóch jednobrzmiących egzemplarzy", które są teraz
    w posiadaniu klienta.

    > Ale to jest wlasnie stare doswiadczenie, w obecnych czasach bylem
    > pare razy pozytywnie zaskoczony ..

    Nie żebym był przesadnie lękliwy, ale wolę nie sprawdzać doświadczalnie.
    Im mniej mnie z tepsą łączy, tym lepiej. I dla mnie, i dla niej.

    --
    Jarek