  • 1. Data: 2009-07-18 12:00:16
    Temat: Problem z bootowaniem
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Nie mam żadnych urządzeń IDE.
    Mam CD-ROM i dysk twardy Serial ATA.
    No i problem jest taki, że nie mogę wyłączyć bootowania z płytki. Ustawiłem
    w Biosie tylko HDD-0, wyłączyłem wszystkie inne możliwości bootowania
    (włącznie z boot other device) i i tak, jak płytka jest w napędzie, to
    system próbuje się z niej bootować - potem z twardego dysku.

    Czy w takiej sytuacji - oba urządzenia na SATA, system nie potrafi odróżnić
    CD-ROM-u od dysku twardego ? Czy o co chodzi ? Płyta Abit NF7-S.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-07-18 12:01:10
    Temat: Re: Problem z bootowaniem
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>

    krwiopij wrote:

    > Mam CD-ROM i dysk twardy Serial ATA.

    W sensie jedno i drugie jest SATA.

  • 3. Data: 2009-07-18 14:32:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jul 2009, krwiopij wrote:

> [...]
    > No i problem jest taki, że nie mogę wyłączyć bootowania z płytki. Ustawiłem
    > w Biosie tylko HDD-0, wyłączyłem wszystkie inne możliwości bootowania
    ^^^^^^^^^

    > (włącznie z boot other device) i i tak, jak płytka jest w napędzie, to
    > system próbuje się z niej bootować - potem z twardego dysku.
    >
    > Czy w takiej sytuacji - oba urządzenia na SATA,
    > system nie potrafi odróżnić
    ^^^^^^
    > CD-ROM-u od dysku twardego ? Czy o co chodzi ? Płyta Abit NF7-S.

    A nie podsunąłeś przypadkiem właściwego rozwiązania - znaczy czy nie
    masz na HDD jakiegoś bootmanagera, który próbuje być "inteligentniejszy
    niż ustawa przewiduje" i próbuje bootu z CD?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-07-18 14:50:27
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    krwiopij pisze:
> [...]
    > (włącznie z boot other device) i i tak, jak płytka jest w napędzie, to
    > system próbuje się z niej bootować - potem z twardego dysku.

    To ustaw najpierw jako pierwszy HDD, a drugi CD-ROM i zobacz jak się
    będzie uruchamiało.

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-07-18 14:53:14
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    krwiopij pisze:
> [...]
    > (włącznie z boot other device) i i tak, jak płytka jest w napędzie, to
    > system próbuje się z niej bootować - potem z twardego dysku.

    Jak kiedyś w swoim Biosie wyłączyłam z bootowania CD-Rom to i tak buzował,
    bo widocznie komputer uznaje go jako odrębny, niezbędny dysk.

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-07-18 16:30:59
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 14:00:16 +0200, krwiopij napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy w takiej sytuacji - oba urządzenia na SATA, system nie potrafi odróżnić
    > CD-ROM-u od dysku twardego ? Czy o co chodzi ? Płyta Abit NF7-S.

    Tu nie ma problemu z systemem, lecz z BIOS-em.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 7. Data: 2009-07-18 16:53:15
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    krwiopij pisze:
> [...]
    >
    > Czy w takiej sytuacji - oba urządzenia na SATA, system nie potrafi odróżnić
    > CD-ROM-u od dysku twardego ? Czy o co chodzi ? Płyta Abit NF7-S.

    A może boot device priority? Myślę, że to jest gdzieś głębiej w biosie.

  • 8. Data: 2009-07-18 18:20:55
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A nie podsunąłeś przypadkiem właściwego rozwiązania - znaczy czy nie
    > masz na HDD jakiegoś bootmanagera, który próbuje być
    > "inteligentniejszy niż ustawa przewiduje" i próbuje bootu z CD?

    Nic z tych rzeczy.
    A oprócz tego wyłączyłem wszystko oprócz SATA, na którym mam dwa
    urządzenia - hdd i cd-rom.
    Pomimo ustawieania bootowania z hdd-0 (tylko i wyłącznie) bootoje się z
    cd-romu podpiętego również do SATA (potem z dysku).

  • 9. Data: 2009-07-18 18:22:21
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>

    BQB wrote:

    > A może boot device priority? Myślę, że to jest gdzieś głębiej w
    > biosie.

    Nie ma takie opcji.
    A priorytet ustawiłem na hdd-0, wyłączając jednocześnie wszystkie inne z
    kolejki. Przy cd-rom IDE nie było problemu - pojawił się przy cd-rom SATA.

  • 10. Data: 2009-07-18 18:23:10
    Od: "krwiopij" <k...@p...onet.pl>

    Michal Kawecki wrote:

    > Tu nie ma problemu z systemem, lecz z BIOS-em.

    Przecież słowa nie napisałem o systemie.