  • 1. Data: 2009-07-18 14:30:42
    Temat: stacja 5,25
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    witam ponownie! czy coś stało się ze stacjami dysków w nowych płytach
    głównych? własnie próbowałem podłączyć dysk 5,25 jako B:, ale w BIOSie nie
    ma opcji dla stacji B: jest tylko wybór typu stacji dla A:... czy da się
    obejść jakoś ten problem?

  • 2. Data: 2009-07-18 14:54:07
    Temat: Re: stacja 5,25
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> wrote in message
    > witam ponownie! czy coś stało się ze stacjami dysków w nowych płytach
    > głównych?

    kontrolerem badz bardziej biosem jak juz

    > własnie próbowałem podłączyć dysk 5,25 jako B:, ale w BIOSie nie ma opcji
    > dla stacji B: jest tylko wybór typu stacji dla A:... czy da się obejść
    > jakoś ten problem?

    tak, zmienic plyte na cos starszego...

    jest jakikolwiek powod dla ktorego uzywasz tak przestarzalego i skrajnie
    zawodnego nosnika danych?

    te dyskietki byly zabytkiem juz 15 lat temu

  • 3. Data: 2009-07-18 15:11:44
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-07-18 16:54, Użytkownik tg napisał:

    > jest jakikolwiek powod dla ktorego uzywasz tak przestarzalego i skrajnie
    > zawodnego nosnika danych?

    Pewnie chce odczytać dane ze starej dyskietki.

    > te dyskietki byly zabytkiem juz 15 lat temu

    Przed upowszechnieniem tanich nagrywarek i płyt CD ten "zabytek"
    był powszechnie używany do archiwizacji danych i kolekcjonowania
    programów.
    Taki Bajtek 15 lat temu sprzedawał składanki z oprogramowaniem
    właśnie na dyskietkach 5,25.
    I jeszcze były popularne komputerki 8 bit które generalnie
    używały dyskietek 5,25 cala.

    Teraz ceny dyskietek z Bajtka 1/94
    DD 5,25 - 50 tyś
    HD 5,25 - 90 tyś
    DD 3,5 - 100 tyś
    HD 3,5 - 150 tyś
    A stacje kosztowały odwrotnie:
    5,25 - 1,3 mln
    3,5 - 0,9 mln

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-07-18 15:24:01
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "RadoslawF" <r...@g...pl> wrote in message
    > Pewnie chce odczytać dane ze starej dyskietki.

    no to troche przyspal, prawda? ;)

    > Przed upowszechnieniem tanich nagrywarek i płyt CD ten "zabytek"
    > był powszechnie używany do archiwizacji danych i kolekcjonowania
    > programów.

    alez ja sobie z tego doskonale zdaje sprawe, mialem, uzywalem, zarowno
    w pc jak i w c64, zrozumialbym takie pytanie dajmy na to 10-15 lat temu,
    ale dzisiaj?

    jezeli ta dyskietka lezala ostatnie 10 lat (a zalozenie to jest
    calkiem prawdopodobne - 10 lat temu mogl spokojnie nagrac to juz
    na cdr czy przeniesc na 3,5 cala) to dzis prawdopodobnie bedzie nie
    do odczytania

    te dyskietki zabija byle paproch, lekkie zgiecie, ze o jakimkolwiek
    polu magnetycznym nie wspomne ;)

  • 5. Data: 2009-07-19 05:06:42
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Moze i zabija. Mam kilka sztuk, w ktorej jedna ma dokladnie 19 lat i
    dziala:)

  • 6. Data: 2009-07-19 08:45:00
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:h3smen$jbn$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > ale w BIOSie nie ma opcji dla stacji B: jest tylko wybór typu stacji
    > dla A:... czy da się obejść jakoś ten problem?

    Podłącz ją jako A: (za przeplotem) - co za problem.
    Nie masz chyba potrzeby jednoczesnej pracy na 2 stacjach dyskietek
    jednocześnie.

  • 7. Data: 2009-07-21 06:23:11
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.07.2009 16:30, identyfikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > głównych? własnie próbowałem podłączyć dysk 5,25 jako B:, ale w BIOSie
    > nie ma opcji dla stacji B: jest tylko wybór typu stacji dla A:... czy da

    Podłączyć tę stację jako A:.

    Ostatnimi czasy często *w ogóle* nie montuje się w kompute-
    rach stacji dysków (*), więc producenci idą już na łatwiznę
    najwyraźniej i wycinają możliwość podłączenia dwóch na raz.

    (*) Zresztą napędów optycznych często też nie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |