  • 1. Data: 2010-06-27 09:58:38
    Temat: Problem z interpretacją Firebug'a
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Jak rozpoznać pod Firebugiem, który element strony został odczytany z cache
    przeglądarki, a który z serwera?

    W zakładce "wszystko" mamy cały dialog przeglądarki z serwerem. Otrzymałem
    w niej np. GET index.php 200 OK. Klikam na plusiku obok tego rekordu -
    otrzymuję detale a w nich zakładkę "bufor pamięci". Ku mojemu zaskoczeniu
    opcja "device" pokazuje "memory". Czyli tak jakby przeglądarka mimo statusu
    200 odczytała sobie plik z pamięci a nie z serwera.

    Równie zdumiewający jest opis tej opcji przy statusie 304 - gdzie wiem, że
    przeglądarka w ogóle nie komunikowała się z serwerem (bo ustawiono max-age
    na 10 minut). Wynika to również z podsumowania transferu - gdyż można po
    rozmiarze odczytu z bufora podręcznego oszacować, że plik ze statusem 304
    nie został odczytany z serwera. Mianowicie opis przy device jest "disk".

    Opisy tej opcji chyba są odwrotne? "Memory" to powinna być pamięć podręczna
    a "disk" to dysk serwera? Czy coś pokręciłem?

    Czy jest jeszcze inny sposób dowiedzenia się z skąd jaki plik został
    pobrany?

  • 2. Data: 2010-06-27 12:13:15
    Temat: Re: Problem z interpretacją Firebug'a
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 27 Jun 2010 10:58:38 +0100, Marek <b...@e...com> wrote:

    > Opisy tej opcji chyba są odwrotne? "Memory" to powinna być pamięć
    > podręczna
    > a "disk" to dysk serwera? Czy coś pokręciłem?

    Jedno i drugie to jest cache Firefoksa (ma dwa, jeden w RAM, drugi na
    dysku lokalnym).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2010-06-27 16:10:04
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 13:13:15 +0100, porneL napisał(a):

    > On Sun, 27 Jun 2010 10:58:38 +0100, Marek <b...@e...com> wrote:

    > Jedno i drugie to jest cache Firefoksa (ma dwa, jeden w RAM, drugi na
    > dysku lokalnym).

    To tym bardziej nie rozumiem w czym rzecz. Strona ze statusem 200 ładuje
    się z serwera właśnie z takim opisem (disk albo memory) mimo iż nigdy nie
    była odwiedzana przez przeglądarkę. Z tego wynika, że wszystkie strony WWW
    ta przeglądarka ma w cache :-)