  • 1. Data: 2010-06-28 15:50:25
    Temat: Identyfikacja źródła pochodzenia strony WWW (cache)
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    W jaki sposób można po stronie przeglądarki rozpoznać, które elementy
    strony WWW pochodzą z cache przeglądarki, a które są pobierane z serwera?

  • 2. Data: 2010-06-28 16:58:04
    Od: |<ońrad <k...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 17:50:25 +0200, Marek napisał(a):

    > Witam,
    >
    > W jaki sposób można po stronie przeglądarki rozpoznać, które elementy
    > strony WWW pochodzą z cache przeglądarki, a które są pobierane z
    > serwera?

    firebug, albo inne narzedzie (np te dostepne w chrome).

    w chrome klikasz na zakladke resources i tam sprawdzasz statusy plikow
    skladajacych sie na strone. jesli jakis ma status '200 OK' to zostal
    wlasnie przyslany. jesli '304 Not Modified' to jest z cache

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2010-06-28 18:22:37
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 16:58:04 +0000 (UTC), |<ońrad napisał(a):

> [...]
    > skladajacych sie na strone. jesli jakis ma status '200 OK' to zostal
    > wlasnie przyslany. jesli '304 Not Modified' to jest z cache

    Właśnie stosuję Firebuga i jeśli to możliwe - chciałbym przy nim pozostać.
    Niestety w/g tego plugina wszystko ładowane jest z cache. Gdy przy
    konkretnym pliku klikniemy "+" a następnie "bufor pamięci", to dostajemy
    zawsze albo memory albo disk (zarówno przy statusie 304 jak i 200).

    W zasadzie nieprecyzyjnie zadałem pytanie. Chodziłoby mi o otrzymanie listy
    wszystkich zasobów strony (obrazki, css itp) oraz obok informację czy
    nastąpiła komunikacja z serwerem czy wszystko jest z cache. Status 304
    właśnie działa tak, że przeglądarka wysyła zapytanie do serwera a on
    odpowiada poprzez 304. Czyli komunikacja nastąpiła. Jednakże chciałbym
    wiedzieć o pozostałych zasobach (czyli to co jest w cache a komunikacja nie
    nastąpiła).

  • 4. Data: 2010-06-29 09:21:20
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystkich zasobów strony (obrazki, css itp) oraz obok informację czy
    > nastąpiła komunikacja z serwerem czy wszystko jest z cache.

    Dodatek YSlow do Firebuga

  • 5. Data: 2010-06-30 16:36:18
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 11:21:20 +0200, William Bonawentura napisał(a):

    > Dodatek YSlow do Firebuga

    Dzięki :-)