  • 1. Data: 2012-08-16 18:48:34
    Temat: Problem z pomiarem prądu źródła
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ładuję akumulator z dwóch źródeł i chcę pomierzyć ile energii dostarczyło każde z
    nich. Pomyślałem, że dam dwa rezystory pomiarowe między masę akumulatora i minusy
    źródeł. Wtedy jednak będę miał ujemne spadki na tych rezystorach względem masy
    akumulatora. Napięcia będą na poziomie 20~30mV. Czy jak zastosuję wzmacniacz
    rail-to-rail, który akceptuje sygnały wejściowe od 200mV poniżej swojej masy dam radę
    to pomierzyć? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem jakie mogę napotkać problemy.
    Wzmacniacz to TS912ID zasilany pojedynczym napięciem. Zauważyłem, że dla 0V na
    wyjściu ma więcej niż 0V. Może dzięki temu dla -200mV uzyskam 0V na wyjściu?

    PC

  • 2. Data: 2012-08-17 00:00:48
    Temat: Re: Problem z pomiarem prądu źródła
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Witam,
    chyba troche za mało dokładny wzmacniacz wybrałeś?
    12mV offsetu przy 30mV sygnału użytecznego?
    Pomyśl nad dokładniejszym wzmacniaczem w układzie
    wzmacniacza odwracającego, ja stosowałem OPA340 z TME.

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2012-08-17 00:24:44
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    Zasilanie układu pomiarowego pływające względem obwodu mierzonego.
    (Hint: przetwornica DC/DC.)