  • 1. Data: 2011-05-29 13:24:44
    Temat: Problem z przyslona w Ef-s 17-85 IS USM
    Od: "Wojtek B." <a...@o...pl>

    wiem, ze obiektyw nie jest rewelacyjny ale sluzyl mi dzielnie przez ponad 3
    lata ... az kilka dni temu zaczal wariowac. Mianowicie, Na poczatku
    zauwazylem ze na malej ogniskowej od 17 do 45 przyslona nie zamykala sie
    wcale, na wiekszej ogniskowej dzialala prawidlowo. Dzis przestala dzialac
    zupelnie tzn. slysze jakies dzwieki ktore (jak mniemam) pochodza od
    urzadzenia ktore steruje przyslona ... ale przyslona sie nie domyka. Jakis
    czas temu pojawily mi sie drobinki brudu na soczewce ... wiec skoro obiektyw
    nie jest szczelny czy mozliwe jest ze ktoras z tych drobinek blokuje
    prawidlowe dzialanie przyslony?. Czy warto sameu zajrzec i sprobowac
    wyczscic czy lepiej oddac do fachowcow i ile tak usluga kosztuje?
    Dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam