  • 1. Data: 2009-01-07 17:45:52
    Temat: Problem z suwakiem
    Od: s...@i...eu

    Witam wszystkich
    Mam problem z suwakiem w IE 7. Na stronie mam DIVa o stałej szerokości
    i wysokości. W nim chcę wyświetlać zawartość strony np. tekst. Teks
    oczywiście jest czasami dłuższy niż wysokość DIVa dlatego w stylach
    przypisałem mu parametry overflow-y:auto; i overflow-x:none;. Problem
    polega na tym że jak dam w pierwszej linii:

    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">

    To IE ma problemy z suwakiem w ograniczonym oknie. Teks w oknie ma
    przykładowo 10 stron. Cześć suwaka która służy do przesuwania powinna
    mieć wysokość około 10% wysokości strony. Niestety wysokość jego jest
    około 90% sugerując że stron jest mniej niż dwie. Przy przesuwaniu w
    dół wysokość suwaka zmniejsza się i w końcu osiąga prawidłową
    wysokość. Problem w tym że jest to uciążliwe i wprowadza w błąd.
    Gdy wpiszę:

    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

    lub ominę tą linijkę to suwak jest ok. Niestety rozjeżdża się co
    innego. W IE szerokość padding jest wliczana w szerokość okna, a FF
    nie. To samo w dwóch przeglądarkach wygląda zupełnie inaczej. Znika
    też padding w obrazkach pod IE, a zależy mi na ramce wokół img.

    Co powinienem zrobić by obie przeglądarki interpretowały padding tak
    samo jak w pierwszym DOCTYPE, ale by ten suwak prawidłowo działał.
    Może wpisuje błędny DOCTYPE? Doświadczenia za dużego nie mam.
    Wykorzystuje HTMLa właściwie z różnych źródeł i nie do końca mogę
    określić z jaką wersja jest zgodny. Do tego CSS. Z drugiej strony nie
    wydaje mi się bym robił coś zupełnie nie standardowego, by wersje
    miało to znaczenie.
    Ech, jak ja nie lubię tego IE! :/

    Za wszelkie sugestie dziękuję.

  • 2. Data: 2009-01-07 19:22:49
    Temat: Re: Problem z suwakiem
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    s...@i...eu pisze:
> [...]
    > oczywiście jest czasami dłuższy niż wysokość DIVa dlatego w stylach
    > przypisałem mu parametry overflow-y:auto; i overflow-x:none;

    Ale masz farta, overflow-x/y będą dopiero w CSS3, chociaż w większości
    przeglądarek i IE już działają, zaś wartości none nigdy nie przyjmują:
    http://www.w3.org/TR/CSS21/visufx.html#propdef-overf
    low
    http://www.w3.org/TR/2007/WD-css3-box-20070809/#over
    flow
    Wystarczy overflow:auto;

    > Problem
    > polega na tym że jak dam w pierwszej linii:
    >
    > <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
    >
    > To IE ma problemy z suwakiem w ograniczonym oknie.
    [8<]
    > Gdy wpiszę:
    >
    > <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
    >
    > lub ominę tą linijkę to suwak jest ok.

    Hmm, SOA#1. Możesz dać linka do przykładu?

    > Ech, jak ja nie lubię tego IE! :/

    To dobrze trafiłeś ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2009-01-07 20:45:48
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 07 Jan 2009 17:45:52 -0000, <s...@i...eu> wrote:

    > <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
    >
    > To IE ma problemy z suwakiem w ograniczonym oknie.

    To wymusza renderowanie strony za pomocą silnika IE5 (niezależnie od tego, jaką
    wersję IE masz). Nie używaj tego DOCTYPE.

> [...]
    > nie. To samo w dwóch przeglądarkach wygląda zupełnie inaczej. Znika
    > też padding w obrazkach pod IE, a zależy mi na ramce wokół img.

    Poczytaj o box model, quirks mode i przede wszystkim wstaw prawidłowy, pełny DOCTYPE
    (np. HTML 4.01 Strict wraz z URL-em), żeby dostać prawidłowe zachowanie CSS. Bez tego
    przeglądarki będą emulować bugi starszych przeglądarek.

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 4. Data: 2009-01-07 22:17:45
    Od: s...@i...eu

> [...]
    Bez tego przeglądarki będą emulować bugi starszych przeglądarek.

    Czy chodzi o:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/
    TR/html4/strict.dtd">

    Ten DOCTYPE był na samym początku, ale przeglądałem google i szczerze
    mówiąc experymentowałem na różnych przykładach. Dla mnie HTML jest
    zbyt mało przewidywalny, wole już C++ lub inne języki programowania. W
    HTMLu widać trzeba lepiej poznać wroga by na wszystkich przeglądarkach
    efekt był taki sam.
    W moim przypadku IE wykrzaczał się gdy na końcu tekstu (przed </DIV>)
    wstawiony był <hr>. Jak go nie było, lub dałem za nim <br> to pasek
    przewijania działał poprawnie. Problem najwyraźniej był pewnie jeszcze
    gdzie indziej, bo jak usunąłem position:relative; z DIVa to
    niezależnie od <HR> pasek działa prawidłowo. Pewnie jest na to proste
    wyjaśnienie, a moje problemy wynikają ze zwykłego niedouczenia się. No
    cóż, trzeba zainwestować w dobrą książkę.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

  • 5. Data: 2009-01-08 20:33:22
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 07 Jan 2009 22:17:45 -0000, <s...@i...eu> wrote:

    > Dla mnie HTML jest
    > zbyt mało przewidywalny, wole już C++ lub inne języki programowania.
    > HTMLu widać trzeba lepiej poznać wroga by na wszystkich przeglądarkach
    > efekt był taki sam.

    Jest pare kruczków, ale większość sprowadza się do robienia prawidłowego kodu pod
    normalne przeglądarki i czarnej magii pod IE.

    IMHO C++ to akurat słaby przykład przewidywalności i spójności implementacji :)
    http://www.google.com/codesearch?q=lang:c%2B%2B+ifde
    f+gnuc+__MS
    http://www.google.com/search?q=site:yosefk.com+%2Bfq
    a+~undefined

    > Pewnie jest na to proste
    > wyjaśnienie, a moje problemy wynikają ze zwykłego niedouczenia się.

    position:relative robi cuda w IE i to akurat nie twoja wina, tylko "speców" z
    Microsoftu, którzy wymyślili sobie "hasLayout" (IE<8 zachuje się, jakby do
    renderowania jednej strony używał dwóch różnych silników na raz, każdy z innymi
    bugami).

    --
    this.author = new Geek("porneL");