  • 31. Data: 2024-02-29 13:19:49
    Temat: Re: Problemy z tankowaniem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 12:30:25 +0100, io wrote:

    > No bo nie ma sensu wozić ze sobą samochodu. On po jest by siebie nim
    > wozić.

    No własnie widzisz - nie. Samochod może być mi potrzebny na ostatnie
    km, gdy transport publiczny nie domaga. Albo do zwiedzenia okolicy
    na urlopie.
    A np z Wrocławia do Wiednia ruch chyba duzy, to można skomasować.

    > O ile oczywiście jest sens. Na dłuższych trasach zwykle nie ma.
    > To jest tylko przyssanie dupy do fotela w samochodzie. Normalnie
    > wsiadłbyś w cokolwiek by dotrzeć do celu, ale Ty to wiążesz z jeżdżeniem
    > i niczym więcej. Przecież jak sobie jedziesz na wycieczkę do Wiednia by
    > zwiedzić muzeum to nie wjedziesz tam samochodem.

    Ale ja nie jade do Wiednia na jeden dzien zwiedzic muzeum.
    Jakbym potrzebował ... to moze samolot, moze i pociąg.

    Ale ja np jade na tydzien na narty gdzies w Alpy.
    Albo do fabryczki 40km od Wiednia.

    Sprawdzonym rozwiązaniem są wypożyczalnie samochodów na lotnisku.
    Troche gorzej natomiast z wypożyczeniem na dworcu kolejowym :-(

    A kolejna sprawa - potrzebuje byc na jeden dzien w Gdyni, niech
    bedzie, ze w muzeum.
    Jest fajny samolot z Wroclawia, wylot np 6:30.
    Ale mam być co najmniej godzina przed odlotem na odprawie.
    5:30. Po nocy jedzie sie przez miasto, ale z domu musze wyjechac
    powiedzmy 4:50, żeby miec drobną rezerwę i nie trafic na służbistke
    "odprawe zamykamy 5:30, a nie 5:33".
    Wlasny samochod to duzy koszt parkingu :-(

    Mozna taksówką/uberem. Moze się nie spóżni.

    Sa nocne autobusy, ale np o 4:30, i trzeba dojsc do przystanku.
    Ale co zrobic o 4:35, jak ciągle go nie ma?
    Czekac, czy zamawiac taxi?
    Taxi przyjedzie, czy znów jest ryzyko?

    Na lotnisku o 5:30 nic nie działa, nawet nic nie przekąsisz.

    Lot szybki, z rozładunkiem sie chyba do 8:00 wyrobi.

    Potem trzeba jakos z "gdanskiego" lotniska do tej "Gdyni" sie dostac.
    Taxi? kolejna godzina?

    Ale samolot sie spóźnia 2h :-)

    Tymczasem google mówi, ze z Wroclawia do Gdyni jest 500km i czas
    przejazdu od 4:40. To jak wyjde z domu 4:50, to gdzies na 9:50 mogę
    liczyc na przyjazd.
    Choc prawde mowiac nie lubie tak.

    Może z czasem będa samochody same jechac, a ja będę odsypiał na
    fotelu, a prąd z wiatraków będzie tanszy niz benzyna :-)

    Pociag ma podobny rachunek, ale niby przespac się można ... i może nie
    okradną.

    > Tak samo z jednego
    > końca Polski na drugi, po plaży nie będziesz jeździł samochodem ani w
    > góry wchodził.

    Po plazy nie, ale po okolicy juz tak. Np na inną plaże.
    W górach też sie przydaje ... choc często przeszkadza.

    J.

  • 32. Data: 2024-02-29 13:33:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 12:24:44 +0100, io wrote:

    > Nie, to jest kwestia obiektywnych kosztów. Samochód waży i zajmuje 10x
    > więcej miejsca niż pasażer więc musi tyle więcej kosztować.

    To są koszta srednio obiektywne, spytaj sie raczej ile kosztuje
    przejazd pociągu złozonego z 10 wagonów, a ile z 20 wagonów - 10
    pasazerskich i 10 samochodowych.
    Fakt, ze w pasazerkim sie miesci powiedzmu 100 osób, a w samochodowym
    ... 10 osobowych, czy nawet nie?

    > No właśnie koszt paliwa jest większy, nie wiem czy na tej akurat trasie,
    > ale generalnie. A kuszetka to już zupełnie co innego, to jeden nocleg w
    > innym miejscu. Z tym powinieneś sobie porównać wzrost kosztu pociągu.

    Z tym noclegiem to róznie bywa, więc trudniej porównać.
    Warunki w pociągu na kuszetce (jezdzą jeszcze takie?) dosc
    spartanskie, wiec nalezałoby porównac z tanim hotelem.
    A od biedy mogę sie przespac w samochodzie na parkingu :-)

    Z Wrocławia do Wiednia akurat blisko, ale powiedzmy ze 800km chciałbym
    przejechac, paliwa za jakies 400zl w jedną stronę

    A jedziemy np w 3 osoby :-)

    J.

  • 33. Data: 2024-02-29 13:36:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-02-2024 o 13:33, J.F pisze:

    > Z tym noclegiem to róznie bywa, więc trudniej porównać.
    > Warunki w pociągu na kuszetce (jezdzą jeszcze takie?)

    U nas nie, sprzęt się skończył.

    Onegdaj jeździły jeszcze w Serbii i Czarnogórze, do Baru.
    Ale czy jeszcze jeżdżą to nie wiem.

    I coś mi po głowie chodzi że na zachodzie chcieli niedawno przywracać
    takie połączenia, w imię walki z lataniem, ale nie wiem czy coś z tego
    wyszło.

  • 34. Data: 2024-02-29 13:51:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 13:36:58 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > I coś mi po głowie chodzi że na zachodzie chcieli niedawno przywracać
    > takie połączenia, w imię walki z lataniem, ale nie wiem czy coś z tego

    Chyba ciągle są sypialne w użyciu, ale to inny standard i inny koszt
    ..

    No ale sprzęt sprzętem - przeciez można nowe zamówic.
    Za drogo, klientów brakuje ?
    Pociągi za szybkie? wymagania wzrosły?

    Z Wrocławia do Gdyni jakies 6h jedzie,
    można przekiblować na siedzeniu, choc za drobną dopłatą chętnie bym
    przeleżał..

    J.

  • 35. Data: 2024-02-29 14:26:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > pasazerskich i 10 samochodowych.
    > Fakt, ze w pasazerkim sie miesci powiedzmu 100 osób, a w samochodowym

    No to tym gorzej jak ta relacja '10x' jest jeszcze większa. Jeszcze
    więcej by musiał kosztować transport samochodu. Ale to mniej więcej tyle
    było, znaczy te x10. Bilet 70, samochód 700 (x10, niewykluczone że
    dzisiaj jednak 1400, czyli x20, można sobie sprawdzić gdzieś na stronach
    PKP), samochód lawetą 350.

    > Z tym noclegiem to róznie bywa, więc trudniej porównać.
    > Warunki w pociągu na kuszetce (jezdzą jeszcze takie?) dosc
    > spartanskie, wiec nalezałoby porównac z tanim hotelem.

    To mówię, że są na pewno w międzynarodowych bo w Polsce musiałbyś
    wydłużyć czas przejazdu pociągu by zasnąć, wyspać się i obudzić. Da się
    zrobić, znaczy wydłużyć, ale też da się wstać rano i jechać normalne 3h
    bez dodatkowego kosztu noclegu w pociągu. Ile kosztuje dopłata do
    kuszetki nie wiem, może tyle ile spartańskie hotele za granicą :-) albo
    spartańskie schroniska młodzieżowe w górach w szczycie sezonu albo na
    długi łikend (70zł?) :-)

    > A od biedy mogę sie przespac w samochodzie na parkingu :-)

    Prawdziwi kowboje śpią jadąc na koniu :-)

    > Z Wrocławia do Wiednia akurat blisko, ale powiedzmy ze 800km chciałbym
    > przejechac, paliwa za jakies 400zl w jedną stronę
    >
    > A jedziemy np w 3 osoby :-)

    Czyli wakacje planujesz. Normalny bilet 100zł (70zł/550km), czyli w
    promocji 30% (planujesz, prawda?), 30zł. Razy trzy, to 100zł. A Ty
    spaliłeś 400. Tak to mogłoby wyglądać w Polsce.

    Za granicą zapewne drożej, ale noclegi też droższe. Ale daleko to
    samolotem lecisz. I tym bardziej zostawiasz samochód.

  • 36. Data: 2024-02-29 14:59:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.02.2024 o 13:19, J.F pisze:

    > No własnie widzisz - nie. Samochod może być mi potrzebny na ostatnie
    > km, gdy transport publiczny nie domaga. Albo do zwiedzenia okolicy
    > na urlopie.

    A nie domaga? Ja jednak w odróżnieniu od Ciebie tym transportem
    publicznym jeżdżę przy okazji przejazdów przez Polskę a nie tylko
    rozważam wakacje :-) Nie żeby nie było żadnych mankamentów, ale jakoś
    tak udaje się nim dotrzeć, że nie muszę korzystać z prywatnego czy to
    cudzego czy własnego.

    > A np z Wrocławia do Wiednia ruch chyba duzy, to można skomasować.

    > Ale ja nie jade do Wiednia na jeden dzien zwiedzic muzeum.
    > Jakbym potrzebował ... to moze samolot, moze i pociąg.

    Coś Ci nie wierzę :-) ale sam widzisz, że jest miejsce na pociąg.

    > Ale ja np jade na tydzien na narty gdzies w Alpy.
    > Albo do fabryczki 40km od Wiednia.

    Zaraz zaraz, miałeś do Wiednia jechać, tak pisałeś, no to po co jak nie
    na jeden dzień?

    > Sprawdzonym rozwiązaniem są wypożyczalnie samochodów na lotnisku.
    > Troche gorzej natomiast z wypożyczeniem na dworcu kolejowym :-(

    Otóż ... PKP ma taką usługę :-) Jak o niej usłyszałem to pisałem tutaj,
    ale nie wiedziałem po co a teraz mi to uświadomiłeś :-) No bo rozważania
    były w duchu swobody transportowej a tam trzeba ten samochód
    odprowadzić, czyli brak swobody :-) Ale to dla Ciebie akurat jak znalazł :-)

    > A kolejna sprawa - potrzebuje byc na jeden dzien w Gdyni, niech
    > bedzie, ze w muzeum.
    > Jest fajny samolot z Wroclawia, wylot np 6:30.

    To już po Polsce latamy, fiu fiu :-)

> [...]
    > "odprawe zamykamy 5:30, a nie 5:33".
    > Wlasny samochod to duzy koszt parkingu :-(

    No to pociągiem jednak :-)

> [...]
    > liczyc na przyjazd.
    > Choc prawde mowiac nie lubie tak.
    >
    > Może z czasem będa samochody same jechac, a ja będę odsypiał na

    Taksówki tak działają :-) trzeba tylko za tę autonomię zapłacić.
    Myślisz, że takie samodzielnie autonomiczne nie będą za to kasowały?

    > a prąd z wiatraków będzie tanszy niz benzyna :-)

    A klocki lego za darmo :-)

    > Pociag ma podobny rachunek, ale niby przespac się można ... i może nie
    > okradną.

    > Po plazy nie, ale po okolicy juz tak. Np na inną plaże.
    > W górach też sie przydaje ... choc często przeszkadza.

    No spoko, na wakacje jeżdżę samochodem, ale jak mam przejechać Polskę
    wszerz i wzdłuż tylko po to by jakąś sprawę załatwić to pociąg jest jak
    znalazł. Nie generuje zupełnie zbędnych kosztów.

  • 37. Data: 2024-02-29 15:06:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 14:26:10 +0100, io wrote:

> [...]
    > było, znaczy te x10. Bilet 70, samochód 700 (x10, niewykluczone że
    > dzisiaj jednak 1400, czyli x20, można sobie sprawdzić gdzieś na stronach

    A moze jednak nie, i jak sie wysyła tych 10 wagonów pasazerskich, to
    kolejne 10 lawet nie podnosi kosztów bardzo, i mozna dac promocyjną
    cenę na samochód.

    > To mówię, że są na pewno w międzynarodowych bo w Polsce musiałbyś
    > wydłużyć czas przejazdu pociągu by zasnąć, wyspać się i obudzić.

    Z wrocka do Wiednia mam 423 km, a do Gdyni 505 :-)

    Do Gdyni pociag ~6h jedzie, wiec w sam raz mógłbym przespać.

    > Da się
    > zrobić, znaczy wydłużyć, ale też da się wstać rano i jechać normalne 3h
    > bez dodatkowego kosztu noclegu w pociągu.

    Ale nie mamy TGV i w 3h nie zajedzie :-(

    Do Warszawy (350km) najszybszy pociag jedzie 3:37, i jest to czas
    dobry, ale przyjezdza na centralny 9:27, co moze byc trochę za późno w
    niektórych celach. Plus ryzyko spóźnienia.
    A wczesniej nie ma takich szybkich

    > Ile kosztuje dopłata do
    > kuszetki nie wiem, może tyle ile spartańskie hotele za granicą :-)

    Chyba nie ma kuszetek, więc nikt nie wie :-)

    > albo
    > spartańskie schroniska młodzieżowe w górach w szczycie sezonu albo na
    > długi łikend (70zł?) :-)

    Ale nie ma kosztu prania poscieli, jakiegos skrupulatnego czyszczenia
    pokoju ...

    kapsuła w Warszawie 107 zl :-)

    https://kapsulahostel.pl/

    Prysznic w cenie?

    > Prawdziwi kowboje śpią jadąc na koniu :-)

    Taa, na mechanicznym nie wychodzi ... moze keidys..

    > Czyli wakacje planujesz.

    Niekoniecznie.

    > Normalny bilet 100zł (70zł/550km), czyli w
    > promocji 30% (planujesz, prawda?), 30zł.

    Nie znam sie na tych promocjach.

    Da sie pociagiem do wiednia za 30zl?
    a 400km po Polsce ?

    > Razy trzy, to 100zł. A Ty
    > spaliłeś 400. Tak to mogłoby wyglądać w Polsce.
    >
    > Za granicą zapewne drożej, ale noclegi też droższe.

    Bywają ciekawe oferty, jakies bilety weekendowe.

    > Ale daleko to samolotem lecisz.

    A tu wlasnie tak umiarkowanie daleko.

    >I tym bardziej zostawiasz samochód.

    do samolotu nie wsadzisz, ale na miejscu samochod się przydaje :-(

    J.

  • 38. Data: 2024-02-29 15:23:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 13:02:27 +0100, io wrote:

    > Ale przecież "Sporo towarów w kraju' transportuje się koleją. To jest
    > główny biznes kolei a nie transport pasażerów. Ja nie wiem jak to
    > wygląda w szczegółach, ale chyba nikt nie zmusza a firmy korzystają.

    Kolej ci chetnie przewiezie pociąg węgla.
    Albo benzyny. Albo zboża. Czy modnej ostatnio amunicji :-)
    W Hamburgu widziałem nawet pociągi pełne samochodów - nowych, na
    statek.

    Jeden kontener tez ci kolej chetnie przewiezie.

    Ale jak jestes nieduzą firmą - to patrz wyżej.

    No i w efekcie masa tirow po drogach jezdzi.

    > transport pasażerów to są różne dofinansowania. Ten bilet za 24zł bierze
    > się raczej jednak z tych dofinansowań a nie tego, że taki jest realny koszt.

    Zapewne. Ale czasy się zmieniły, i bez dofinansowania, to kolej czesto
    pociągu nie ruszy.
    Nie wiem, czy tu chodzi o cene biletu, ze za 48zl to pasazer nie
    pojedzie, czy moze o ilosc tych pasazerów i regularnosc/obłozenie.

    J.

  • 39. Data: 2024-02-29 15:46:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-02-2024 o 13:51, J.F pisze:

    > Chyba ciągle są sypialne w użyciu, ale to inny standard i inny koszt
    > ..
    >
    > No ale sprzęt sprzętem - przeciez można nowe zamówic.

    Chodzi o wagony do samochodów.
    To w ogóle jest dość kłopotliwe, trzeba mieć stację z najazdem.....

  • 40. Data: 2024-02-29 15:48:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-02-2024 o 15:06, J.F pisze:

    > Nie znam sie na tych promocjach.
    >
    > Da sie pociagiem do wiednia za 30zl?

    Zależy skąd.
    Jak jest bezpośredni, to może się dać.

    Ale z Wrocławia nie ma.

    > a 400km po Polsce ?

    Jak masz szczęście, kupisz miesiąc wcześniej i na pociąg najgorszej
    kategorii.