  • 51. Data: 2015-11-13 21:05:26
    Temat: Re: Procesor z USB udający device type UART
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Wystarczy zakłócenie, które zresetuje urządzenie USB, nikt nie
    > musi wyjmować wtyczki z gniazdka.

    Tak, a "CE", to skrót od "China Eksport".

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2015-11-13 21:39:45
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 13.11.2015 21:05, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tak, a "CE", to skrót od "China Eksport".

    Każde urządzenie kiedyś się wykrzaczy, kwestia energii zakłóceń.
    Ale oczywiście możesz żyć w przekonaniu, że tylko "China Export" się
    krzaczy.

  • 53. Data: 2015-11-13 21:48:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Każde urządzenie kiedyś się wykrzaczy, kwestia energii zakłóceń.
    > Ale oczywiście możesz żyć w przekonaniu, że tylko "China Export"
    > się krzaczy.

    No więc nie spotkałem się z sytuacją, by wykrzaczyło się urządzenie USB.
    Nawet w tym sensie, że się nie zawiesza, lecz tylko resetuje i musi być
    ponownie zarejestrowane przez host. To nie jest przekonanie, takie rzeczy
    zapisywane są w logach. A właściwie nie są -- jeśli rozpatrywać rzecz
    w innym ujęciu. Nie wykluczam, że część z tych urządzeń nawet nie miała
    certyfikatu CE -- USB to po prostu odporna technologia.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2015-11-13 22:16:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > w innym ujęciu. Nie wykluczam, że część z tych urządzeń nawet nie miała
    > certyfikatu CE -- USB to po prostu odporna technologia.

    Nie bardzo rozumiem ten komentarz...
    Co ma "odporność USB" na reset samego urządzenia do USB podłącoznego?

  • 55. Data: 2015-11-13 22:27:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Nie bardzo rozumiem ten komentarz...
    > Co ma "odporność USB" na reset samego urządzenia do USB podłącoznego?

    Oznacza to, że Wszechświat odporny jest na sytuacje, którymi mnie tu
    straszą. Pojawi się zakłócenie, Zeus gromowładny wyśle serię pieronów
    testowych -- różne rzeczy mogą wtedy się stać. Ale że nastąpi "reset
    urządzenia USB", czyli że urządzenie zostanie wyrejestrowane, a następnie
    zarejestrowane z inną nazwą i z innym aliasem przez kernel i udev -- to
    akurat mało prawdopodobny przypadek.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2015-11-20 14:48:38
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.11.2015 um 12:33 schrieb Jakub Rakus:

    > Jest taka kostka ADUM4160. Sprawdziłem, działa w porządku, tylko trzeba
    > "ręcznie" jej wskazać poziomem na dwóch pindolkach czy gadamy po USB FS
    > czy LS.

    Też go oglądałem, ale jak i tak robisz konwersję USB-UART na FT czy
    innym CP to łatwiej i taniej jest zrobić izolację na RX/TX, niż tym
    ADUM, który kosztuje ładne paręnaście zł.

    Waldek