    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Programatorek USBasp jako urządzenie HID
    Date: Mon, 22 Oct 2012 20:25:24 +0200

    Kupiłem ostatnio taki mały programatorek do AVR-ów:
    http://allegro.pl/i2677009547.html

    Wcześniej używałem innej wersji USBasp, w większej obudowie, podpinanej
    do komputera za pomocą kabla. Różnicę zauważyłem zaraz po włożeniu
    programatora do portu USB. W tym starym trzeba było mu podać plik
    sterownika. Ten zainstalował się z miejsca jako urządzenie interfejsu
    HID (właściwie system po podłączeniu programatora widzi dwa takie
    urządzenia).

    Zainstalowałem najnowsze wersje AVRdude i Burm-O-Mat, skonfigurowałem
    wszystko niby jak być powinno (jako programator wybrany USBasp, port
    USB), podpiąłem tasiemkę do płytki testowej z Atmegą8 i... Nic.
    Kompletnie nic. Podczas próbuy odczytu albo programowania dostaję komunikat:

    avrdude.exe: error: couldnot find USB device "USBasp" with vid09x16c0
    pid=0x5dc

    Ktoś wie o co może mu chodzić?