  • 1. Data: 2012-10-22 20:25:24
    Temat: Programatorek USBasp jako urządzenie HID
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Kupiłem ostatnio taki mały programatorek do AVR-ów:
    http://allegro.pl/i2677009547.html

    Wcześniej używałem innej wersji USBasp, w większej obudowie, podpinanej
    do komputera za pomocą kabla. Różnicę zauważyłem zaraz po włożeniu
    programatora do portu USB. W tym starym trzeba było mu podać plik
    sterownika. Ten zainstalował się z miejsca jako urządzenie interfejsu
    HID (właściwie system po podłączeniu programatora widzi dwa takie
    urządzenia).

    Zainstalowałem najnowsze wersje AVRdude i Burm-O-Mat, skonfigurowałem
    wszystko niby jak być powinno (jako programator wybrany USBasp, port
    USB), podpiąłem tasiemkę do płytki testowej z Atmegą8 i... Nic.
    Kompletnie nic. Podczas próbuy odczytu albo programowania dostaję komunikat:

    avrdude.exe: error: couldnot find USB device "USBasp" with vid09x16c0
    pid=0x5dc

    Ktoś wie o co może mu chodzić?

  • 2. Data: 2012-10-22 20:41:18
    Temat: Re: Programatorek USBasp jako urządzenie HID
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Zapomniałem dodać, że starzy programator jest widziany przez system po
    prostu jako "USBasp" w grupie "LibUSB-Win32 Devices".

  • 3. Data: 2012-10-22 20:47:59
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > komunikat:
    > avrdude.exe: error: couldnot find USB device "USBasp" with vid09x16c0

    Jak się pojawił jako HID to już nie było sensu nawet włączać avrdude. USBasp
    ma swój VID (0x16C0) i PID (0x05DC) i działa z konkretnym sterownikiem.
    Jeśli to, co kupiłeś ma inny VID i PID, to to po prostu nie jest USBasp, a
    przynajmnej ma zły firmware.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2012-10-22 21:02:35
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 22.10.2012 20:25, Atlantis pisze:
> [...]
    > komunikat:
    >
    > avrdude.exe: error: couldnot find USB device "USBasp" with vid09x16c0

    VID i PID wskazuje na avrdoper.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 5. Data: 2012-10-22 21:02:59
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Zapomniałem dodać, że starzy programator jest widziany przez system po
    > prostu jako "USBasp" w grupie "LibUSB-Win32 Devices".

    Bo ma poprawny sterownik załadowany.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2012-10-22 21:11:42
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Michał Smolnik <m...@g...com> napisał(a):
    > VID i PID wskazuje na avrdoper.

    Sugerujesz, że avrdude szuka USBasp po złych identyfikatorach? Nie, ma
    poprawne. Identyfikatory dla AVR-Doper to vid=0x16c0 i pid=0x5e1 lub 0x5df

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2012-10-22 21:22:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Bo ma poprawny sterownik załadowany.

    Czyli co? W jaki sposób mam załadować ten prawidłowy?
    Dlaczego poprzedni programator zażądał ręcznego podania mu pliku e
    sterownikiem do USBasp, a ten sam sobie zainstalował ten interfejs HID?

  • 8. Data: 2012-10-22 21:30:09
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

> [...]
    > sterownikiem. Jeśli to, co kupiłeś ma inny VID i PID, to to po prostu
    > nie jest USBasp, a przynajmnej ma zły firmware.

    Wkradła się pomyłka do tego co pisałem. Rzeczywisty komunikat błędu brzmi:

    avrdude.exe: error: could nor find USB device "USBasp" with vid=0x16c0
    pid=0x5dc

  • 9. Data: 2012-10-22 21:41:21
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Czyli co? W jaki sposób mam załadować ten prawidłowy?
    > Dlaczego poprzedni programator zażądał ręcznego podania mu pliku e
    > sterownikiem do USBasp, a ten sam sobie zainstalował ten interfejs HID?

    Może sprawdź najpierw VID i PID tego czegoś, co kupiłeś. I sprawdź, czy nie
    ma jakichś zworek.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2012-10-22 21:42:43
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Wkradła się pomyłka do tego co pisałem. Rzeczywisty komunikat błędu brzmi:
    > avrdude.exe: error: could nor find USB device "USBasp" with vid=0x16c0
    > pid=0x5dc

    Tak, domyśliłem się :) To są właśnie identyfkatory USBasp i avrdude nie
    potrafi znaleźć urządzenia o takich identyfikatorach. Ten programator co
    kupiłeś musi mieć jakieś inne.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/