  • 1. Data: 2009-05-31 18:57:20
    Temat: "Nowoczesne" liczniki energii el.
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Po raz kolejny spotykam się z opinią, że elektroniczne liczniki
    energii elektrycznej montowane od jakiegoś czasu przez niektóre
    zakłady energetyczne, to jakiś straszny szajs jest. Spotykam
    przeróżne opinie i opowieści, generalnie wyglądające mi na typowe
    przykłady urbanlegend ("a mojego sąsiada znajomy to miał taki
    licznik i ten licznik to..." i tym podobne), niemniej powtarzające
    się doniesienia a to o jakiejś niezwykłej awaryjności tych
    liczników, a to o zawyżaniu wskazań mnie irytują, ponieważ również
    założono mi taki licznik.

    Amatorsko sprawdzać jego kalibracji szczerze mówiąc mi się nie chce,
    zresztą w zawyżanie wskazań raczej nie wierzę, nie w tego typu
    konstrukcji, ale dla świętego spokoju wolałbym spytać.
    A więc ktokolwiek widział, ktokolwiek wie... (ale _wie_!!!, a nie
    "słyszał, jak kolega opowiadał, że jego sąsiadowi inkasent mówił")

    J.

  • 2. Data: 2009-05-31 19:29:25
    Temat: Re: "Nowoczesne" liczniki energii el.
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Załóż za tym licznikiem zwykły mechaniczny i potestuj 2-3 miesiące.
    zobaczysz co to warte.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 3. Data: 2009-05-31 19:51:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 May 2009 21:29:25 +0200, VSS wrote:
    >Załóż za tym licznikiem zwykły mechaniczny i potestuj 2-3 miesiące.
    >zobaczysz co to warte.

    Przy czym jak sie beda roznic, to nie wiadomo ktory zawinil :-)

    Mysle ze te elektoniczne sa z gatunku porzadnych, skoro atest dostaly.

    J.

  • 4. Data: 2009-05-31 19:54:00
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    VSS <v...@g...pl> wrote:
    > Załóż za tym licznikiem zwykły mechaniczny i potestuj 2-3
    > miesiące.
    > zobaczysz co to warte.

    Niestety nie mam pod ręką. Poza tym w ten sposób i tak przetestuję
    jedynie wiarygodność wskazań, a w to, że te liczniki oszukują,
    szczerze mówiąc nie wierzę, w końcu ktoś toto zatwierdził, ktoś dał
    homologację. Kwestia awaryjności i tak zostanie otwarta.

    J.

  • 5. Data: 2009-05-31 20:17:49
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Witam
    W kwestii liczników elektronicznych to testowałem układ doświadczalny
    bez specjalnych filtrów itp. Ogólnie potrafiły się dziać cuda, jeśli
    chodzi o wskazania przy np. podłączaniu włączonego odkurzacza.
    Co do spełnianych norm, to też zaburzenia na jakie powinien być odporny
    miernik są ściśle ustalone, ale nie jest oczywiste, że np. stara
    spawarka, itp. generują zaburzenia o tak 'niskim' poziomie.

    W normalnej, domowej eksploatacji raczej bym się nie przejmował
    wskazaniami, powinny być bardziej dokładne niż starego miernika.

    Z tego co wiem, to jest tutaj najmniej jeden specjalista w tej dziedzinie.

    Pozdr
    EM

  • 6. Data: 2009-05-31 20:57:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jarek P. pisze:
    > niemniej powtarzające się doniesienia a to o jakiejś
    > niezwykłej awaryjności tych liczników, a to o zawyżaniu wskazań mnie
    > irytują, ponieważ również założono mi taki licznik.

    A możesz przybliżyć jak to się stało że taki licznik ci zamontowali?
    Wersja "na szynę DIN" czy taki montowany w miejsce "wielkiego blaszaka"?
    Jaki dostawca energii?

    Bardzo by mi było wygodniej dostać licznik na szynie DIN w rozdzielnicę,
    która choćby miała i 200 pól to będzie ładniejsza niż wieszać osobną
    paskudną szafkę rozmiaru małej lodówki ;) Ale mój lokalny ZE wydaje
    takie a nie inne warunki przyłączenia...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2009-05-31 21:03:18
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message

    > A możesz przybliżyć jak to się stało że taki licznik ci zamontowali?
    > Wersja "na szynę DIN" czy taki montowany w miejsce "wielkiego blaszaka"?
    > Jaki dostawca energii?

    No po prostu, nowy klient, nowa instalacja i nowy licznik. Wersja montowana
    na klasycznej "desce" podlicznikowej (a jako zabezpieczenie przedlicznikowe
    klasyczne wkręcane główki w oprawie z pokrywą z czarnego bakelitu, model
    1948 ;-) ). I w tej samej skrzynce wisi zakładany dwa lata temu licznik
    sąsiada, klasyczny mechaniczny, a obok mój - elektroniczny.
    Dostawca energii to ZEWT (ZE Warszawa Teren o/Wołomin)

> [...]
    > która choćby miała i 200 pól to będzie ładniejsza niż wieszać osobną
    > paskudną szafkę rozmiaru małej lodówki ;) Ale mój lokalny ZE wydaje takie

    Licznik w rozdzielnicy u mnie był nierealny. Abo w granicy albo na zewnątrz
    budynku i nie ma innej możliwości.

    J.

  • 8. Data: 2009-05-31 23:18:23
    Od: "Pabl_o" <p...@...preczem.pl>

> [...]
    > A więc ktokolwiek widział, ktokolwiek wie... (ale _wie_!!!, a nie
    > "słyszał, jak kolega opowiadał, że jego sąsiadowi inkasent mówił")

    Cos w tym musi byc...
    Mam taki licznik w jednym ze swoich lokali uslugowohandlowych. Od zalozenia
    licznika do kapniecia sie, ze cos jest nie tak minelo ok 2 lata. Generalnie
    nieprawidlowosc wylapal moj pracownik, rachunek na 620 zl w lokalu ktory
    dziala od 10 do 18 z komputerem i 2 zarowkami byl nieco za duzy... po
    zlozeniu reklamacji wymianie licznika dostalem korekte. Korekta pokrywala
    zapotrzebowanie na prawie rok wiec stary elektroniczny licznik zawyzal
    rachunki prawie dwukrotnie...

    Picasso

  • 9. Data: 2009-06-01 07:04:54
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Pabl_o <p...@...preczem.pl> wrote:

> [...]
    > zlozeniu reklamacji wymianie licznika dostalem korekte. Korekta pokrywala
    > zapotrzebowanie na prawie rok wiec stary elektroniczny licznik zawyzal

    Jaki to był model licznika?

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 10. Data: 2009-06-01 09:47:32
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gophi.pme.1243839894@news.chmurka.net...

    > Jaki to był model licznika?

    Plaski z szybka i guziczkami :) chyba byl bialy i montowany zamiast zwyklej
    stalowej puszki. Dwutaryfowy, ma nawet zlicznie czasu oddzialywania
    zewnetrznego pola magnetycznego.
    Co teraz zamontowali, nie wiem, nie zagladalem od tamtego czasu do skrzynki.

    Picasso