  • 1. Data: 2009-10-23 11:48:59
    Temat: Programy Java w innym języku niż Java?
    Od: Zenek <l...@l...lon>

    Witam,

    Takie pytanie: czy można tworzyć programy na VM Javy w języku innym niż
    Java? Na ile się dowiedziałem Virtualna Maszyna t otaki przenośny asembler -
    czy można więc tworzyćdla niej kod w jużyku innym niż Java?

    Uprzedzajac pytania: nie lubie języków obiektowych (ale nie chciałbym
    otwierać dyskusji na ten temat). Piszę w C.

    Pozdrawiam,
    Marcin

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/

  • 2. Data: 2009-10-23 11:55:17
    Temat: Re: Programy Java w innym języku niż Java?
    Od: xxx <x...@n...pl>

    en.wikipedia.org/wiki/List_of_JVM_languages

    ;)

  • 3. Data: 2009-10-23 19:01:40
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 23 Paź, 13:55, xxx <x...@n...pl> wrote:
    > en.wikipedia.org/wiki/List_of_JVM_languages
    >
    > ;)

    Wydaje się ciekawe, jakie to daje korzyści jeśli
    się np. C++ skompiluje na maszynę wirtualną?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-10-23 19:04:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mariusz Marszałkowski wrote:
    > Wydaje się ciekawe, jakie to daje korzyści jeśli
    > się np. C++ skompiluje na maszynę wirtualną?

    Ochrone pamieci i kompaktacje heapu w systemie bez MMU kosztem prękości
    - na przykład.

  • 5. Data: 2009-10-23 19:44:52
    Od: Marcin Mielżyński <l...@g...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Ochrone pamieci i kompaktacje heapu w systemie bez MMU kosztem prękości
    > - na przykład.

    I na przykład możliwość inlinowania metod wirtualnych, ew. ich
    dewirtualizację

    lopex

  • 6. Data: 2009-10-24 06:05:34
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Ochrone pamieci i kompaktacje heapu w systemie bez MMU kosztem prękości
    > - na przykład.

    A jak się skompiluje 'char * s' i s[-3] ?

    Na serio to wychodzi mocno wykastrowane C (spotkałem) (C++ nie
    spotkałem). Zbyt różną się paradygmaty języków.

    Wracjąc do wątku chyba wiodące języki tego typu kolego to Groovy
    (skrypty) i Scala (kompilowany)

  • 7. Data: 2009-10-24 10:03:54
    Od: Daniel Janus <d...@d...pl>

    Dnia 24.10.2009 Jacek Czerwinski <...@...z.pl> napisał/a:

    > Wracjąc do wątku chyba wiodące języki tego typu kolego to Groovy
    > (skrypty) i Scala (kompilowany)

    I Clojure.

    --
    Daniel Janus <d...@d...pl> | http://danieljanus.pl
    - Proč má člověk mlčet?

  • 8. Data: 2009-10-24 11:12:20
    Od: Marcin Mielżyński <l...@g...pl>

    Daniel Janus pisze:

    > I Clojure.

    Wszystkie tu wymienione są kompilowane.
    JRuby też jest kompilowany (ma własny JIT)

    lopex

  • 9. Data: 2009-10-24 13:49:03
    Od: "A...@g...com" <l...@1...0.0.1>

    Dnia 23.10.2009 xxx <x...@n...pl> napisał/a:
    > en.wikipedia.org/wiki/List_of_JVM_languages

    O to chodziło, Dzięki!

    Marcin.