    From: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Programy samo-modyfikujące się
    Date: Fri, 7 Aug 2009 23:35:58 +0000 (UTC)

    Witam

    Chciałem zapytać jaki jest dzisiejszy stan wiedzy na temat programów
    samo-modyfikujących się. Chodzi mi o coś "więcej" niż trywialne
    doklejenie wirusa, albo przekopiowanie jednej procedury w miejsce
    drugiej.

    Np. dane mogą stanowić jakiś problem dla którego najlepsze znane algorytmy
    dają rozwiązanie np. w czasie wielomianowym wysokiego stopnia X.
    Jednak po zastosowaniu algorytmu samo-modyfikującego, w oparciu o analizę
    danych, ciąg instrukcji algorytmu zostanie tak przebudowany (raz lub
    iteracyjnie wiele razy), aby istotnie zmniejszyć stopień wielomianu X.

    Np. dzięki technikom programowania dynamicznego można zapamiętać
    rozwiązania częściowe, następnie przez łączenie rozwiązań częściowych
    można uzyskać rozwiązanie całego problemu w znacznie lepszym czasie.
    Czy są znane jakieś algorytmy dla pewnych problemów które analogicznie
    budują/modyfikują ciąg instrukcji zamiast rozwiązań częściowych i
    dzięki temu też uzyskują lepszą złożoność.