  • 1. Data: 2011-06-29 07:58:35
    Temat: Projekt rozporządzenia w spr. ... warunków dostępu i utrwalania
    Od: Leszek Jakubowski <l...@g...com>

    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/24_06_201
    1_lt

    Zmienia się rozporządzenie dot. współpracy z "uprawnionymi służbami".
    Trafiłem przez przypadek (wykop mnie zaskoczył) i nie znalazłem
    stanowisk (ani zapowiedzi stanowisk) ze strony KIKE ani innych grup
    związanych z ISP.

    Tak tylko zwracam uwagę. :)

    --
    Leszek Jakubowski

  • 2. Data: 2011-06-29 12:37:42
    Od: "HaQs" <H...@d...pl>

    W tym projekcie wszędzie gdzie jest mowa o jakiś wyliczeniach to pisze że
    obowiązek wynika z sumy IP przydzielonych operatorowi , Numerów
    przydzielonych operatorowi, Adresów IP przydzielonych, Numerów
    przydzielonych przez operatora ...

    Więc jak ktoś ma np
    1 Pule numerów krajowych 1000szt (nie można dostać mniej) wykorzystane z
    tego np 100
    1x pule np /22 (1000 ip) wykorzystane np 500

    to ja z tego moge wyliczyć ze ktoś ma w przeliczeniu pare tysięcy numerów
    jak by wszystko wszędzie ze wszystkim sumować razem ?
    Powinno to być jakoś jednoznacznie napisane.

    Chyba że taki ma być zamysł, że ustawodawca będzie liczył jak się mu umyśli
    ?

  • 3. Data: 2011-06-29 18:35:11
    Od: "D.Wesołowski" <w...@k...pl>

    W dniu 2011-06-29 14:37, HaQs pisze:
> [...]
    > Powinno to być jakoś jednoznacznie napisane.
    >
    > Chyba że taki ma być zamysł, że ustawodawca będzie liczył jak się mu

    a jak ktoś ma przydział /32 IPv6 ;)

    --
    D.Wesołowski

  • 4. Data: 2011-06-29 20:41:14
    Od: "HaQs" <H...@d...pl>

    > a jak ktoś ma przydział /32 IPv6 ;)
    >
    > --
    > D.Wesołowski

    to możesz zwijać interes :)
    bo nie stać cie będzie na opłacenie ludu potrzebnego do wywiązania się z
    tego rozporządzenia :)

  • 5. Data: 2011-06-30 05:36:06
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-06-29 22:41, HaQs pisze:

    > to możesz zwijać interes :)
    > bo nie stać cie będzie na opłacenie ludu potrzebnego do wywiązania się z
    > tego rozporządzenia :)

    Nie doceniacie Polaków.

    Wystarczy że zatrudni jednego z Krakowa na umowę zlecenie za 100 PLN
    Drugiego z Elbląga, trzeciego Łodzi ...etc
    Oczywiście każdy z nich zatrudni pozostałych na tych samych warunkach.

    To się nazywa mesh network;-P

    Będziem przelewać PDF'y pomiędzy sobą, a pracować będzie człowiek JEDEN
    zatrudniony na miejscu ........

  • 6. Data: 2011-06-30 07:27:52
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 30.06.2011 07:36, Ziolko wrote:

    > Nie doceniacie Polaków.
    >
    > Wystarczy że zatrudni jednego z Krakowa na umowę zlecenie za 100 PLN

    Niestety to jest praca ciągła, więc umowa o pracę i od przyszłego roku
    minimalna 1500 zł.

    > Drugiego z Elbląga, trzeciego Łodzi ...etc
    > Oczywiście każdy z nich zatrudni pozostałych na tych samych warunkach.
    >
    > To się nazywa mesh network;-P

    Przy /64 w IPv6 to jak ściągniemy wszystkich Chińczyków i Hindusów to
    nie starczy ludzi.

    De facto jeśli już to powinno się liczyć to od zakończenia abonenckiego,
    a nie od IP. Firma, która da 15000 IP 200 klientom musi mieć tyle samo
    ludzi do obsługi co firma która rozdała tę ilość IP 15 tys ludzi. I skąd
    liczba 1500? Czy nie wiedzą, że w informatyce kilometr to 1024 metry.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 7. Data: 2011-06-30 09:18:35
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 30 Jun 2011 09:27:52 +0200, b...@n...pl napisał(a):
    /.../
> [...]
    > ludzi do obsługi co firma która rozdała tę ilość IP 15 tys ludzi. I skąd
    > liczba 1500? Czy nie wiedzą, że w informatyce kilometr to 1024 metry.

    Widać, że rozporządzenie służy "porządkowaniu rynku"

  • 8. Data: 2011-06-30 09:44:52
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 30.06.2011 11:18, Smok Eustachy wrote:
    > Dnia Thu, 30 Jun 2011 09:27:52 +0200, b...@n...pl napisał(a):
    > /.../
    >
    > Widać, że rozporządzenie służy "porządkowaniu rynku"

    I tak najlepszy pomysł był w okolicach roku 2000. Ktoś ze służb chciał,
    żeby logować CAŁY ruch internetowy. Już wtedy wychodziło, że z całej
    Polski to byłaby wywrotka kasetek do streamerów dziennie.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 9. Data: 2011-06-30 09:52:03
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    b...@n...pl <b...@n...pl> wrote:

    > De facto jeśli już to powinno się liczyć to od zakończenia abonenckiego,
    > a nie od IP. Firma, która da 15000 IP 200 klientom musi mieć tyle samo
    > ludzi do obsługi co firma która rozdała tę ilość IP 15 tys ludzi. I skąd

    Zapewne chodziło im o oszczędzanie adresów IP ;-)

    a.

  • 10. Data: 2011-06-30 14:42:05
    Od: abort <b...@a...it.pl>

    W dniu 2011-06-30 09:27, b...@n...pl pisze:
> [...]
    > ludzi do obsługi co firma która rozdała tę ilość IP 15 tys ludzi. I skąd
    > liczba 1500? Czy nie wiedzą, że w informatyce kilometr to 1024 metry.

    Hint: MTU.
    1500 bajtów (maksymalnie) na ramkę.
    1500 adresów IP na jedną osobę obsługi.

    To naprawdę nie wygląda na przypadek :)