  • 1. Data: 2012-04-28 18:13:11
    Temat: Prośba o opinie
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    Hey

    Co sądzicie o narzędziu do którego poniżej podaję link?

    http://tangiblesoftwaresolutions.com/Product_Details
    /Java_to_CPlusPlus_Converter_Details.html

    Testował to ktoś? Wydaje się dziwne aby taki konwerter w
    ogóle mógł dobrze działać, ale nie wiem, jeszcze nie
    testowałem żadnego. Przykładowo w C++ można na stosie
    położyć tablicę automatyczną bez allokacji. Zdaje się
    że poza prostymi przypadkami konwerter nie jest w stanie
    rozpoznać czy tablica nie będzie realokowana. A jeśli
    będzie to w C++ konwerter by musiał wstawiać delete przed
    allokacją... Czyli by musiał wiedzieć kiedy jest pierwsza
    allokacja a kiedy następna i kiedy ostatnia... Podejrzana
    sprawa, konwerter by musiał za dużo wiedzieć :) No chyba
    że konwerter wstawia swoją implementację GC :)

    Wiem na pewno że jakby jakiś taki przyzwoity tool był to
    wolałbym pisać w Javie i potem konwertować do C albo C++.

  • 2. Data: 2012-04-28 18:38:43
    Temat: Re: Prośba o opinie
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-04-28 18:13, M.M. pisze:
> [...]
    > sprawa, konwerter by musiał za dużo wiedzieć :) No chyba
    > że konwerter wstawia swoją implementację GC :)

    W kodzie rzeczywiście czasem generuje delete
    java
    } finally {

    formatter.close();
    rs = null;
    }

    c++
    //JAVA TO C++ CONVERTER TODO TASK: There is no native C++ equivalent to
    the exception 'finally' clause:
    finally
    {

    formatter->close();
    //JAVA TO C++ CONVERTER WARNING: Java to C++ Converter converted the
    original 'null' assignment to a call to 'delete', but you should review
    memory allocation of all pointer variables in the converted code:

    delete rs;
    }
    }

    Tu był trick javowski z przypisaniem null'a, wydaje się że gdzieć, gdzie
    nie ma podobnego, pointer c++ nie jest automatycznie niszczony.

    Nie mam czasu i energii, aby podawać mu trudne przypadki, gdy referencje
    przychodzą i są podawane na zewnątrz bloku kodu, żaden z moich kawałków
    nie ma mniej niż 200 linii.

    Podobnie jak Ty, nie wierzę w automatyczny konwerter pomiędzy tymi
    językami bez wspomagania ręcznego (chyba że po stronie C++ podłożymy mu
    50% runtime Javy, ale to przestaje mieć sens). Nie skompilowałem
    wygenerowanych źródeł.

    Ciekawa jest ścieżka na Managed C++/CLI, w sumie założenia środowiska są
    wtedy podobne. Nie uprawiam tego języka, wzrokiem kibica jest "w miarę ok".

    PS. A propos, dręczy mnie "kawowy" problem, Groovy dla środowiska .NET

    Pewnie by się dało zrobić generator kodu z AST (czy jak Grovy jest
    parsowany) na tamten target.

  • 3. Data: 2012-04-28 18:40:51
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Hey
    >
    > Co sądzicie o narzędziu do którego poniżej podaję link?
    >
    > http://tangiblesoftwaresolutions.com/Product_Details
    /
    Java_to_CPlusPlus_Converte
> [...]
    >
    > Wiem na pewno że jakby jakiś taki przyzwoity tool był to
    > wolałbym pisać w Javie i potem konwertować do C albo C++.

    imo nie ma to zadnego sensu, jesli jave miano by konwertowac
    do c to lepiej od razu kompilowac ja do asma (a o tym temacie,
    czy jawe daje sie kompilowac do 'kodu natywnego', w jakim
    stpniu w jakim nie i dlaczego itd i co z tego wychodzi
    to osobiscie nie mam akurat pojecia - chetnie sie tez dowiem)

  • 4. Data: 2012-04-29 23:19:10
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Apr 28, 6:13 pm, " M.M." <m...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Wiem na pewno że jakby jakiś taki przyzwoity tool był to
    > wolałbym pisać w Javie i potem konwertować do C albo C++.

    Dlaczego? Jaki problem chciałbyś w ten sposób rozwiązać?

    Na świecie jest cała masa konwerterów z jednego języka na drugi, ale
    poza oczywistym przypadkiem kompilacji z języka X na kod wykonywalny
    nie widuję przekonywującego uzasadnienia dla takich narzędzi.
    Dlatego, z czystej ciekawości, pytam - jaki konkretnie problem można
    by rozwiązać w tym konkretnym (Java->C++) przypadku?

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 5. Data: 2012-04-29 23:50:37
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 29 Apr 2012 14:19:10 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    >Dlatego, z czystej ciekawości, pytam - jaki konkretnie problem można
    >by rozwiązać w tym konkretnym (Java->C++) przypadku?

    ja na dodatek, z zdowiadczenia, mam taka uwage ze na ogol takei
    konwertery dobrze radza sobie z przetlumaczeniem 95% kodu. A te
    pozostale 5% to moga byc naprawde upierdliwe.

    No a ten kod z ktorym sobie radza jest nie pierwszej jakosci.

    Pomijam oczywiscie takie nie budzace watpliwosci przypadki jak Ada na
    C, Eiffel na C itede

    A.L.

  • 6. Data: 2012-04-30 07:05:23
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    Maciej Sobczak <s...@g...com> napisał(a):
    >Dlaczego? Jaki problem chciałbyś w ten sposób rozwiązać?
    Problem jest trochę subiektywny, gdyż bardzo lubię programować w
    Javie. Ale potem bym chciał mieć kod źródłowy także w C++.
    W C++ czasami jest możliwość przeprowadzenia dodatkowych
    optymalizacji. Ponadto zdekompilowanie kodu maszynowego nastręcza
    dużo więcej trudności. To chyba właśnie te trzy powody: w javie
    programuje mi się lepiej, a w C++ mam dodatkową sposobność
    optymalizowania i zaszyfrowania kodu.

  • 7. Data: 2012-04-30 10:19:06
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Apr 30, 7:05 am, " M.M." <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Problem jest trochę subiektywny, gdyż bardzo lubię programować w
    > Javie.

    OK, ale ludzie, którzy lubią programować w Javie, zwykle nie lubią
    patrzeć na kod w C++.

    > Ale potem bym chciał mieć kod źródłowy także w C++.

    Ale to nie będzie w C++. To będzie kod w Javie, ale udeptany tak, że
    skompiluje się przez np. g++.
    Nawet nie spodziewam się, żeby taki konwerter potrafił wyprodukować
    coś takiego:

    std::sort(myVec.begin(), myVec.end());

    Wynika to z faktu, że w Javie nie ma konstrukcji, której
    odpowiednikiem byłoby to powyżej. A tak się składa, że to powyżej jest
    idiomatycznym, kanonicznym a nawet klinicznym kodem w C++. Funktorów
    zdefiniowanych przez użytkownika nawet przez uprzejmość nie wspominam.

    Ten konwerter w najlepszym razie tłumaczy z Javy na Javę z
    przeznaczeniem do kompilacji przez g++.
    A biorąc pod uwagę, że gcj i tak już istnieje i ma się dobrze, to rola
    takiego konwertera jest dla mnie zupełną zagadką.

    > W C++ czasami jest możliwość przeprowadzenia dodatkowych
    > optymalizacji.

    Sorki, ale pisanie w Javie po to, żeby potem tą Javę udającą C++
    optymalizować nie wydaje się być dobrym pomysłem. Lepiej od razu pisać
    w C++ z myślą o dalszej optymalizacji. Nie trzeba nawet rezygnować z
    Javy (czy czegokolwiek innego), bo przecież nie cały kod wymaga
    optymalizacji. Napisz te przysłowiowe 80% w Javie, krytyczną resztę
    20% w C++ pozlepiaj to przez jakieś JNI albo IPC i nie kombinuj.

    > To chyba właśnie te trzy powody: w javie
    > programuje mi się lepiej, a w C++ mam dodatkową sposobność
    > optymalizowania i zaszyfrowania kodu.

    Do optymalizowania i tak się to nie przyda a do tzw. "szyfrowania"
    lepszy będzie gcj.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 8. Data: 2012-04-30 13:57:30
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Problem jest trochę subiektywny, gdyż bardzo lubię programować w
    > Javie. Ale potem bym chciał mieć kod źródłowy także w C++.

    no java jest prosta - ja nie zajmuje sie java, ale czasem
    spozieram na male kody nap

    http://fabiensanglard.net/Water/index.php

    spora prostota w pochwalnym sensie,
    draznia mnie tylko (z rzucajacych sie w oczy rzeczy) 'try i
    catch' bo sklaniam sie ku uwazaniu ze takie obcinanie
    galezi powino byc ew stosowane raczej wylacznie w
    nielicznych krytycznych aplikacjach gdzie czesciowe
    dzialania aplikacji jest czyms o co ew warto sie
    starac - a nie do zasmiecania normalnych aplikacji
    (ktore powinny dzialac w calosci a jak nie to nie)

  • 9. Data: 2012-04-30 22:33:22
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Ten konwerter w najlepszym razie tłumaczy z Javy na Javę z
    > przeznaczeniem do kompilacji przez g++.
    > A biorąc pod uwagę, że gcj i tak już istnieje i ma się dobrze, to rola
    > takiego konwertera jest dla mnie zupełną zagadką.

    A dla mnie nie. Taki konwerter, zakładając że by w miarę dobrze działał
    (bo go nie testowałem), mógłby się potencjalnie przydać do
    przeportowania jakiejś konkretnej biblioteki z jednego języka do
    drugiego, tak aby mógł jej użyć programista nie znający pierwszego
    języka, tworząc program w drugim języku.

    W swojej karierze miałem kiedyś 2 takie przypadki, zatem nie jest to
    wcale takie hipotetyczne.

    Patryk

  • 10. Data: 2012-04-30 23:36:27
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    Patryk Włos <p...@i...peel> napisał(a):

> [...]
    > języka, tworząc program w drugim języku.
    >
    > W swojej karierze miałem kiedyś 2 takie przypadki, zatem nie jest to

    W świetle tego że istnieje GCJ to może faktycznie takie konwertery
    są bez sensu. Muszę poczytać coś o GCJ, jakie on ma możliwości?

    Inna sprawa to istnieją takie języki jak język D. Niestety
    język D zdaje się być mało popularny. Czy dziś można napisać
    aplikację w języku D, a potem ją skompilować i uzyskać
    wydajny kod chociaż na windows, linux i mac? To samo pytanie
    mnie męczy odnoście C#. Można tak pisać w C# żeby potem się
    kompilowało na maca, windowsa, linuxa i chociaż jeden
    system mobilny?