  • 1. Data: 2012-04-20 10:02:33
    Temat: proste ai atakujacy/uciakajacy
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    z poczatku chcialem zrobic odzielne procedury ai
    dla postaci typu coward i ataker (ew innych),
    teraz jednak wyglada mi na to ze prosciej byloby chyba
    jednak zrobic jedna uniwersalna procedure
    co wiecej okazuje sie ze chyba jest to dosyc proste
    i ew nawet trudno to skomplikowac
    jak jednak powinna wygladac taka procedura?
    to o czym mysle w danym momencie to cos w rodzaju ->

    look out w promieniu x (np 7 pol)

    jesli jest zagrozenie uciekaj
    jesli nie mozna uciakac (zablokowany), atakuj wroga
    jesli trafiony podczas ucieczki - losuj
    50% uciekaj dalej
    50% atakuj atakujacego (chodzi o to by nie zostac zjedzonym
    podczas ucieczki bez walki)
    jesli nie ma zagrozenia (i kondycja > 50% zdrowia)
    i jest lup, gon za lupem i atakuj
    jesli lup oddal i zdrowie spadlo <35% uciekaj
    (jesli nic to bladz brownem)

    jest to prosty wzorek (procedura) i zastanawiam sie czy to
    mozna rozbudowac - zwlaszcza w taki sposob by dac jakas inteligencje
    uciakajacemu i wieksza szanse skutecznej ucieczki

  • 2. Data: 2012-04-21 11:45:46
    Temat: Re: proste ai atakujacy/uciakajacy
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > mozna rozbudowac - zwlaszcza w taki sposob by dac jakas inteligencje
    > uciakajacemu i wieksza szanse skutecznej ucieczki

    nawet to jest problemem (z pewnych wzgledow - nie chce
    mi sie rozpisywac, chodzi mw o to ze przynajmniej jedna
    postac atakujaca nalezaloby traktowac w wyrozniony sposob
    wzgledem postaci 'tla', oraz o to ze jakos nie moge uzyskac
    satysfakcji ze swoich procedur) - a naprawde wolalbym to
    jakos przyzwoicie szybko zrobic i przejsc do pisania
    innych rzeczy (utknalem na tej prostej w miare rzeczy
    dobre pare dni - a i tak nie mam dobrego humoru z
    powodu chocby klopotow zdrowotnych i kurczacych sie
    oszczednosci (topniejacych glownie na lekarstwa i wyjazdy
    do lekarzy) - no ale z czasem niby pewne rzeczy sie klarują)

  • 3. Data: 2012-04-21 14:48:57
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > jesli nie ma zagrozenia (i kondycja > 50% zdrowia)
    > i jest lup, gon za lupem i atakuj
    > jesli lup oddal i zdrowie spadlo <35% uciekaj

    Jeśli ilość naszych jest 3 razy większa niż ilość ichniejszych
    to napadaj, w przeciwnym razie bierz co poradzisz i zwiewaj :)

  • 4. Data: 2012-04-21 17:34:47
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Jeśli ilość naszych jest 3 razy większa niż ilość ichniejszych
    > to napadaj, w przeciwnym razie bierz co poradzisz i zwiewaj :)
    > Pozdrawiam

    musze chyba troche przeczekac, z poczatku b szybko mi sie pisalo
    az dopadl mnie znaczny zastój - nie chodzi nawet o to ze cos nie
    dziala, tylko ze 'aby kontynuowac' musze osiagnac pewien stopien
    satysfakcji z wklepanych procedur a z tym wystapil pewien problem
    (przy czym sa dwa rodzaje rozwiazania tego albo jakies
    'wydoskonalanie wzorkow' albo raczej obnizenie sobie
    owego stopnia akceptacji i poradzenie sobie z tym
    byle jak i przejscie do dalszych zajec - i wlasnie
    to drugie bym wolal )

  • 5. Data: 2012-04-21 17:51:11
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > satysfakcji z wklepanych procedur a z tym wystapil pewien problem
    > (przy czym sa dwa rodzaje rozwiazania tego albo jakies
    Dlaczego nie odczuwasz satysfakcji z wklepanego kodu?

    Jeśli działa to w czym problem?

  • 6. Data: 2012-04-21 18:23:36
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Dlaczego nie odczuwasz satysfakcji z wklepanego kodu?

    > Jeśli działa to w czym problem?

    moze byc pare czynnikow ->
    1. np cos moze na oko dzilac ale wiem ze po drodze sa
    procedurki ktore ew moga byc moze opacznie dzialac w
    pewnych sytuacjach - sprawdzanie tego moze oznaczac np
    kilka godzin analizy a nie mam checi tego robic bo chce
    robic cos co uwazam za waznijsze
    2. sam kod moze byc napisany na podobnej zasadzie bardzo na
    brudno,i napewno nie jest optymalny (np duzo warunkow ktore
    mozna wywalic itp)- co gorsza poprawianie go niekoniecznie
    moze mi podniesc stopien zadowolenia (bo moge go przyoptymalizowac
    ale kosztem skomplikowania i zaciemnienia a to w danym momencie jest
    dla mnie gorsze niz jego wiecej niz 'nioptymalizowanie'
    3. trudno ocenic na ile cholerstwo dobrze dziala bo jego
    dzialanie zalezy od zapodanych kombinacji danych - i obadanie
    tego to tez sporo analizy, pozatym
    4. tak naprawde niepewnosc czy wogole podane procedury sa
    wystarczajaco dobre

    - sytuacja polega na pewnym balansowaniu miedzy prostotą
    (i mozliwoscia przejscia dalej) a czyms tam innym
    - pobadam to co mam (pozniej) i zobacze jak to dziala
    (sprawdzone dla polowy mw przypadkow), o ile to dziala
    to z poczuciem takiej sobie 'satysfakcji' przejde dalej
    (ale jak nie bedzie dzialac to bede wnerwiony na maksa)

    - dotyczy to moich proedurek do prostego ai jak i
    procedurek do prostego liczenia ciosow (o obu tych rzeczach
    trudno powiedziec na ile to dziala)

  • 7. Data: 2012-04-21 20:19:49
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > pewnych sytuacjach - sprawdzanie tego moze oznaczac np
    > kilka godzin analizy a nie mam checi tego robic bo chce
    To zależy od tego na ile ważne jest dla Ciebie aby mieć kod
    który poprawnie zachowa się dla każdej sytuacji. Nie da się
    za jednym pstryknięciem palców udowodnić że kod zachowa się
    poprawnie dla każdych danych. Mnie to zajmowało zwykle więcej
    niż kilka godzin, zwykle kilka dni, do nawet 2 tygodni, zelży o
    jak skomplikowanych fragment kodu chodziło.

> [...]
    > ale kosztem skomplikowania i zaciemnienia a to w danym momencie jest
    > dla mnie gorsze niz jego wiecej niz 'nioptymalizowanie'
    Czasami też tak mam. Patrzę co zrobiłem i widzę jedno wielkie
    niechlujstwo, więc podnoszę estetykę kodu. Ale to nie jest
    jakoś specjalnie czasochłonne. Zwykle kod po "podniesieniu
    estetyki" ma mniej błędów, jest lepiej podzielony na procedury,
    jest mniejszy... Moim zdaniem to zwykła praktyka programistyczna.

> [...]
    > tego to tez sporo analizy, pozatym
    > 4. tak naprawde niepewnosc czy wogole podane procedury sa
    Może należy najpierw opracować sposób w jaki kod będzie
    testowany, a dopiero potem napisać kod w taki sposób, aby
    dało się przeprowadzić porządne testy?

  • 8. Data: 2012-04-21 20:28:57
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 21.04.2012 r. 17:51, M.M. pisze:
    > Dlaczego nie odczuwasz satysfakcji z wklepanego kodu?
    Może nacechowanie anankastyczne?

  • 9. Data: 2012-04-21 21:23:18
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    n...@m...invalid napisał(a):

    > Może nacechowanie anankastyczne?

    w zadnym razie - po prostu taki kawalek kodu ktory trudno
    dobrze wymyslec, trudno dobrze napisac po czym trudno dobrze
    przetestowac - postanowilem przepisac cholerstwo, co mnie
    cofa ze dwa dni w tym co dziala ale jak zadziala to bedzie
    przynajmniej mniej mulic (ma szanse zadzialac tylko bedzie
    sie trzeba przylozyc do testowania, wyswietlac info
    na hudzie itp - to sa zreszta proste kawalki ale duzo jest
    miejsc w ktorych cos nie dziala w runtime jak trzeba)

  • 10. Data: 2012-04-22 10:26:17
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > Może należy najpierw opracować sposób w jaki kod będzie
    > testowany, a dopiero potem napisać kod w taki sposób, aby

    przepisalem cholerstwo i byl to drobny ruch w dobra strone
    choc i tak nadal panuja tu u mnie poprzednie odczucia typu
    'cholera wie czy to dziala'

    jest to taki specyficzny kawalek kodu ze zasadniczo prawie
    nie sposob ocenic czy to dziala /bedzie dzalac, proste przypadki
    obsluguje ale zalezy od wartosci i nie wiadomo czy to da sie 'stweakowac' tak
    by 'pelnilo role'

    w sumie protoryp przy tym w miedzyczasie zaczal jakos b kiepsko
    wygladac, ale moze uda mi sie teraz przejsc do ciekawszych rzeczy
    ew z opcja ze pozniej powroce medytowac jak to wszystko poprawiac :?/

    (badz co badz przynajmniej licze ze zyskuje moze dzieki trudnosciom
    jakiegos expa w tej wydaje sie niecalkiem scislej i trudnej dziedzinie
    typu 'probowanie robienia' i patrzenie jak to dziala / wyglada - sa to
    cholerne trudnosci niescislej natury