  • 1. Data: 2009-05-22 07:52:46
    Temat: Prośba o pomoc w znalezieniu przyczyny: (ACPI/Error) AMLI: System BIOS ACPI...
    Od: Maciej Tokarz <m...@h...com>

    Witam,

    Traktuję w związku z moim problemem przeinstalowanie Windows jako
    ostateczność :-(. Czy mógłby ktoś mi pomóc w odnalezieniu przyczyny na
    podstawie takich zapisów dziennika zdarzeń:

    2009-05-22 09:21:00: (ACPI/Error) AMLI: System BIOS ACPI dokonuje
    próby zapisu do niedozwolonego adresu portu We/Wy (0xcf8), który
    znajduje się w chronionym zakresie adresów 0xcf8 - 0xcff. To może
    prowadzić do niestabilności systemu. Skontaktuj się z dostawcą systemu
    w celu uzyskania pomocy technicznej.
    2009-05-22 09:21:00: (ACPI/Error) AMLI: System BIOS ACPI dokonuje
    próby odczytu z niedozwolonego adresu portu We/Wy (0xcfc), który
[...]
    próby zapisu do niedozwolonego adresu portu We/Wy (0x70), który
    znajduje się w chronionym zakresie adresów 0x70 - 0x71. To może
    prowadzić do niestabilności systemu. Skontaktuj się z dostawcą systemu
    w celu uzyskania pomocy technicznej.
    2009-05-22 09:21:00: (ACPI/Error) AMLI: System BIOS ACPI dokonuje
    próby odczytu z niedozwolonego adresu portu We/Wy (0x71), który
    znajduje się w chronionym zakresie adresów 0x70 - 0x71. To może
    prowadzić do niestabilności systemu. Skontaktuj się z dostawcą systemu
    w celu uzyskania pomocy technicznej.

    Wyłączyłem w biosie wczoraj:
    System BIOS Cacheable
    Video BIOS Cacheable

    Ale problem nie ustąpił...

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 2. Data: 2009-05-22 12:05:34
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    >2009-05-22 09:21:00: (ACPI/Error) AMLI: System BIOS ACPI dokonuje

    A ja mam pytanie - czy system to nei czasami piracki XP ? Gdzies mi sei
    obil o tym watek. Gosciu dopiero po zmianie klucza na prawdziwy a nie
    piracki przestal miec z tym problemy. Googlnij troche

    Fantom

  • 3. Data: 2009-05-22 13:41:31
    Od: Maciej Tokarz <m...@h...com>

    Witam,

    Też widziałem ten wątek... Wprawdzie nie ja instalowałem system, ale
    nie przypuszczam aby był on nielegalny!

    dzięki!
    Maciej

  • 4. Data: 2009-05-22 14:51:40
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Maciej Tokarz pisze:
> [...]
    > znajduje się w chronionym zakresie adresów 0xcf8 - 0xcff. To może
    > prowadzić do niestabilności systemu. Skontaktuj się z dostawcą systemu

    Zajrzyj do: Panel Sterowania/ Menadżer Urządzeń i tam w Programowalny
    Kontroler Przerwań - Zasoby. Włącz konfigurację ręczną. Jakiś sprzęt się
    po prostu gryzie, przestaw na inną "częstotliwość".

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-05-22 15:22:16
    Od: Maciej Tokarz <m...@h...com>

    > Kontroler Przerwań - Zasoby. Włącz konfigurację ręczną. Jakiś sprzęt się
    > po prostu gryzie, przestaw na inną "częstotliwość".
    >
    > --
    > animka

    Dziękuję ślicznie za poradę! W poniedziałek sprawdzę te ustawienia.

    pozdrawiam
    Maciej

  • 6. Data: 2009-05-22 16:29:25
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Maciej Tokarz pisze:

    > Dziękuję ślicznie za poradę! W poniedziałek sprawdzę te ustawienia.

    Nie dziękuj, bo ja nie wiem czy ta porada w 100% będzie skuteczna w twoim
    komputerze.

    --
    animka

  • 7. Data: 2009-05-24 09:00:11
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Fantom wrote:

    > A ja mam pytanie - czy system to nei czasami piracki XP ? Gdzies mi
    > sei obil o tym watek. Gosciu dopiero po zmianie klucza na prawdziwy a
    > nie piracki przestal miec z tym problemy. Googlnij troche

    To nawet nie chodzi o piracki tylko czy przy instalce nie bylo grzebane.
    Ludzie sciagaja i instaluja jakies homemade obrzynki typu windows mx bo maja
    ladne tapetki i ikonki a potem stekaja bo bsod co chwile i niedziala to ,
    niedziala tamto